Autor Wątek: Jaguar x-type nie kręci powyżej 3 tyś obrotów.  (Przeczytany 2967 razy)

Offline kukli07

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
  • Jaguar x-type lover
Jaguar x-type nie kręci powyżej 3 tyś obrotów.
« dnia: Kwiecień 07, 2019, 22:30:23 pm »
Witam forumowiczów.

Mam problem ze swoim jaguarem x-type 3.0. Od jakiegoś czasu wyskakują mi błędy P0171 oraz P1647, dodatkowo wyświetla się Check engine na liczniku. Tak jak w temacie auto nie wchodzi powyżej 3 tysięcy obrotów nawet na biegu jałowym. Uszczelniłem silnik oraz posprawdzałem wszystkie przewody powietrzne do kolektora ssącego lecz nie przyniosło to rezultatów. Planuję wymienić sondę na banku 1 lecz niezbyt się orientuję, która to jest oraz czy takowa sonda pomoże mi aby jaguar w końcu wchodził na obroty.

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje oraz liczę na waszą pomoc !

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Jaguar x-type nie kręci powyżej 3 tyś obrotów.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 08, 2019, 01:00:45 am »
Też tak miałem ja ssało lewe powietrze. Nieszczelność była na klapach w kolektroze

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Jaguar x-type nie kręci powyżej 3 tyś obrotów.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 08, 2019, 07:35:56 am »
Uszczelniłeś silnik tzn co dokładnie? Instalacja gazowa jest w aucie? Wymianę sobie odpuść, bo bardziej jest to wina LPG, uszczelek zaworów IMT, bądź kolektora (szczególnie dolne lubia się przygnieść).
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline kukli07

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
  • Jaguar x-type lover
Odp: Jaguar x-type nie kręci powyżej 3 tyś obrotów.
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 08, 2019, 11:32:27 am »
Uszczelniłem cały kolektor za równo od spodu pod wtryskami oraz uszczelniłem wcześniej wymienione klapki kolektora lecz nie przyniosło to oczekiwanego efektu ponieważ autko dalej kręci tylko do 3 tyś. Co do LPG moje 3.0 nigdy go nie widziało ponieważ byłem zawsze przeciwny takim rozwiązaniom.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Jaguar x-type nie kręci powyżej 3 tyś obrotów.
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 08, 2019, 12:41:50 pm »
Sonda lambda zepsuta.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline kukli07

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
  • Jaguar x-type lover
Odp: Jaguar x-type nie kręci powyżej 3 tyś obrotów.
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 08, 2019, 12:45:49 pm »
A jesteś w stanie mi powiedzieć, która to sonda na banku 1 ?

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Jaguar x-type nie kręci powyżej 3 tyś obrotów.
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 08, 2019, 13:12:40 pm »
Górna, dziwne tylko że wywala błąd mieszanki, przy uszkodzeniu górnej sondy lambda nie powinien ustawiać korekt.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline kukli07

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
  • Jaguar x-type lover
Odp: Jaguar x-type nie kręci powyżej 3 tyś obrotów.
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 08, 2019, 13:22:59 pm »
 Też mnie to zastanawia. Dzisiaj z rana byłem podpiąć pod kompa to wyskoczył mi dodatkowy błąd P1229. Zielony jestem już w tym ponieważ szukam przyczyny już troszkę czasu.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Jaguar x-type nie kręci powyżej 3 tyś obrotów.
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 08, 2019, 15:16:31 pm »
Najpierw wymień to co wiadomo, że jest walnięte.
Uszczelnianie silnika nie ma większego sensu bez sprawnych sond lambda. I tak nie jesteś w stanie stwierdzić, czy cokolwiek to dało.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Jaguar x-type nie kręci powyżej 3 tyś obrotów.
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 09, 2019, 11:18:47 am »
Jak jest nieszczelność to sonda też wywali błąd bo ma błędne odczyty. Odwrotnie to samo, uwalona sonda może dawać odczyty wskazujące na nieszczelność.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Jaguar x-type nie kręci powyżej 3 tyś obrotów.
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 09, 2019, 15:07:06 pm »
Masz rację. Ale wtedy podejrzewam że musiałaby być jakiś bardzo duża nieszczelność. I silnik pracowałby bardzo nierówno na jałowym, a z opisu kolegi nic takiego nie wynika.
X-Type 3.0, Rover 416Si