Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

XF przedliftowy - na co zwrocic uwage przy zakupie

(1/2) > >>

Raccon:
Witam. Przymierzam się do XFa od dłuższego czasu. Trochę info tez juz nazbieralem ale jeszcze wiele brakuje. Z tąd kilka pytań na które odpowiedzi nie znalazłem.
Na początek cos z banalow - wszystkie fotele sa wentylowane?
Pomijając jakieś wycieki i ewentualne wycia itd jak sprawdzić dyfer?
To samo pytanie odnośnie skrzyni. Ostatnio z 7 lat temu jeździłem automatem. Na ile mogę sprawdzić sam? Szarpanie, drgania?
Silnik 4.2 wolnossacy i raczej nie bede nawet patrzył na inne może poza wersja z kompresorem. Z tego co juz wyczytałem to raczej mało awaryjne. Jako V zakładam ze pocenie się pod pokrywami to dość częsta wada? Na co jeszcze zwracać uwagę?
Rdza. Gdzie poza tylna klapa jej szukać?
Widzę ze większość ma szyberdach, który uwielbiam ale wiem ze bywają problemy z nimi. Jak jest w XF?
Przedlift z racji silnika i wygladu. I tu kolejne pytanie; jakie najnowsze mapy można wgrac i czy da się bez większych problemów przerobić ekran centralny na poliftowy? Jednak trochę ładniejsze grafiki a biorąc pod uwagę ze obecnie w fordzie mam conversa to w jaguarze wygląd grafik to prehistoria. Da się to zrobić programowo czy jednak wymiana którychś modulow?
Czy zwykłym elm dam rade posprawdzać cos czy raczej tylko vcm lub ewentualnie klon mongoose? Ten ostatni chyba najwięcej potrafi?
Wiem ze część modułów land rovera jest wspólnych z fordem czy volvo a różnią się jedynie adresami can wiec i tu się cos znajdzie zapewne z czego da się zczytac czy przebieg bardzo kręconych był itp.
Na koniec kilka pytań o detale. Przyciski poliftowe na desce różnią się tylko kolorem?
Jakieś różnice w zegarach?
Które wersje miały czarne podsufitki? Tylko xfr czy w zależności co ktoś zamawiał w salonie?
Kierownica poliftowa przypuszczam tez pasuje? Choć ładniejsza jest od xj lub xf II.
Autko raczej na kilka latek planuje a pewnie później dla żony jak to w tradycji juz jest wiec tez co nie co chciałbym zrobić pod siebie. Ogólnie wolałbym młodszego przedlifta ale specjalnie nie zależy mi na tym. Jedyne co wyczytałem ze pierwsze roczniki 2008 miały swoje niedoróbki...jak to wygląda w rzeczywistości? Usterki typu nieotwierające się nawiewy, problemy z zamkami itp to nie problem. Jeżdżę obecnie fordem wiec to mam na codzien:)

Jakieś sugestie co wysprawdzac mile widziane.

milet:

--- Cytuj ---Przedlift z racji silnika i wygladu. I tu kolejne pytanie; jakie najnowsze mapy można wgrac i czy da się bez większych problemów przerobić ekran centralny na poliftowy?
--- Koniec cytatu ---

Moim zdaniem nie tylko nie da się łatwo przerobić systemu multimedialnego ale nawet dołożenie czegoś (np. muzyki z USB) jest sporym problemem. Musisz kupić samochód, który ma już wszystko, czego potrzebujesz.
Mapy są do kupienia przez Internet (30 funtów za jedną płytę, 60 za komplet, niby-legalne), teoretycznie są z tego roku.

rmazurek:

--- Cytat: Raccon w Marzec 28, 2019, 21:07:23 pm ---Na początek cos z banalow - wszystkie fotele sa wentylowane?
--- Koniec cytatu ---

Zaleznie od wersji - moga byc nie wentylowane lub wentylowane z przodu ( nie jestem pewien co do tych z tylu - nie mialem w XFie wentylowanych.


--- Cytat: Raccon w Marzec 28, 2019, 21:07:23 pm ---Pomijając jakieś wycieki i ewentualne wycia itd jak sprawdzić dyfer?
To samo pytanie odnośnie skrzyni. Ostatnio z 7 lat temu jeździłem automatem. Na ile mogę sprawdzić sam? Szarpanie, drgania?
Silnik 4.2 wolnossacy i raczej nie bede nawet patrzył na inne może poza wersja z kompresorem. Z tego co juz wyczytałem to raczej mało awaryjne. Jako V zakładam ze pocenie się pod pokrywami to dość częsta wada? Na co jeszcze zwracać uwagę?

--- Koniec cytatu ---

Tu sie nie wypowiem bo doswiadczenia nie mam z tym motorem ale jakby to byl moj wybor to szukalbym z kompresorem


--- Cytat: Raccon w Marzec 28, 2019, 21:07:23 pm ---Rdza. Gdzie poza tylna klapa jej szukać?

--- Koniec cytatu ---

Nie mialem nie przjemnosci walczenia z rdza w moim.


--- Cytat: Raccon w Marzec 28, 2019, 21:07:23 pm ---Widzę ze większość ma szyberdach, który uwielbiam ale wiem ze bywają problemy z nimi. Jak jest w XF?

--- Koniec cytatu ---

NIe mialem w XF- w XJ technologia podobna - zadnych problemow


--- Cytat: Raccon w Marzec 28, 2019, 21:07:23 pm ---Przedlift z racji silnika i wygladu. I tu kolejne pytanie; jakie najnowsze mapy można wgrac i czy da się bez większych problemów przerobić ekran centralny na poliftowy? Jednak trochę ładniejsze grafiki a biorąc pod uwagę ze obecnie w fordzie mam conversa to w jaguarze wygląd grafik to prehistoria. Da się to zrobić programowo czy jednak wymiana którychś modulow?

--- Koniec cytatu ---

Mapy - mimo ze ludzie sprzedaja "najnowesze" to tak naprawde support tego systemu skonczyl sie w 2012 roku takze o ile koledzy ze wschodu nie zrobili niczego ciekawego to nic nowszego raczej nie znajdziesz.

System audio i ekran to juz inna bajka - do wymiany bardzo duzo elementow i modulow i calej jednostki sterujacej.



--- Cytat: Raccon w Marzec 28, 2019, 21:07:23 pm ---Czy zwykłym elm dam rade posprawdzać cos czy raczej tylko vcm lub ewentualnie klon mongoose? Ten ostatni chyba najwięcej potrafi?
Wiem ze część modułów land rovera jest wspólnych z fordem czy volvo a różnią się jedynie adresami can wiec i tu się cos znajdzie zapewne z czego da się zczytac czy przebieg bardzo kręconych był itp.

--- Koniec cytatu ---

ELM zczyta podstawowe bledy z glwonych modulow ale nie spodziewaj sie cudow - do JAGA tylko SDD


--- Cytat: Raccon w Marzec 28, 2019, 21:07:23 pm ---Na koniec kilka pytań o detale. Przyciski poliftowe na desce różnią się tylko kolorem?

--- Koniec cytatu ---

Polift ma dodatkowy przyicisk do wylaczenia STOP START


--- Cytat: Raccon w Marzec 28, 2019, 21:07:23 pm ---Jakieś różnice w zegarach?

--- Koniec cytatu ---

Zegary sa inne z wygladu i maja inny modul sterujacy


--- Cytat: Raccon w Marzec 28, 2019, 21:07:23 pm ---Które wersje miały czarne podsufitki? Tylko xfr czy w zależności co ktoś zamawiał w salonie?
Kierownica poliftowa przypuszczam tez pasuje? Choć ładniejsza jest od xj lub xf II.
Autko raczej na kilka latek planuje a pewnie później dla żony jak to w tradycji juz jest wiec tez co nie co chciałbym zrobić pod siebie. Ogólnie wolałbym młodszego przedlifta ale specjalnie nie zależy mi na tym. Jedyne co wyczytałem ze pierwsze roczniki 2008 miały swoje niedoróbki...jak to wygląda w rzeczywistości? Usterki typu nieotwierające się nawiewy, problemy z zamkami itp to nie problem. Jeżdżę obecnie fordem wiec to mam na codzien:)

--- Koniec cytatu ---


Jakieś sugestie co wysprawdzac mile widziane.
[/quote]

kamis:
JRL SDD - urządzenie do kupienia na allegro za 750. Soft do ściągnięcia z sieci i uruchomienia za free.

Ja mam mapy ściągnięte z sieci. Nie dam głowy, ale wydaje mi się, że mam wersje z 2014 lub 2015. Nie wiem co dokładnie ma na myśli przedmówca mówiąc, że support skończył się w 2012 roku, ale wydaje mi się, że ten sam system i te same mapy były też w Volvo, które wypuszczało aktualizację dłużej. Tak czy siak u mnie jest w całości np. S2 wokół Wawy, ale np. S8 Łodź-Wrocław nie ma.

Rdza tylnej klapy - chodzi o łączenie plastikowego elementu na którym są lampki oświetlenia rejestracji z pionowym elementem, do którego mocowana jest rejestracja.

Jak będziesz sprawdzał auto przejedź się nim co najmniej 30-40km. W tym czasie sprawdź, czy:
- nie zapalają się kontrolki od czujników ciśnienia w oponach (można je bez problemu skasować w SDD, ale to nie rozwiązuje problemu i ponownie zapalają się po mniej-więcej takim dystansie)
- czy nie zapalają się same światełka w kabinie nad głową kierowcy i pasażera
- czy po wrzuceniu wstecznego kamera cofania działa i nie śnieży (jeśli są problemy, prawdopodobnie wiązka łącząca auto z klapą bagażnika jest na wykończeniu)

Ja mogę powiedzieć, że układ jezdny i napędowy - zero jakichkolwiek problemów.

Raccon:
Dzięki wielkie, juz cos więcej wiem:) i nie spodziewałem sie specjalnie odzewu a tu mile zaskoczenie:).
Czy jlr sdd to taka "bardziej oryginalna" wersja mongoose? Na sieci jak przeglądałem to wydaje mi się ze vcm II współpracuje z oprogramowaniem do jaguara, przynajmniej z takimi opisami się spotkałem Vcm i ucds do forda mam bo w mondeo mkV dokładałem wszystko co się dało poza conversem i sync czyli multimediami. Wiec jakiegoś rozgrzebania modułów itp się nie boje. Jeśli sa do ogarnięcia przy pomocy kabelka to nie problem. Przy swoim aucie wole sam grzebać i tak prawdę powiedziawszy większość rzeczy robię sam czy to elektryka czy mechanika. Po pierwsze lubię a po drugie zbyt dużo razy przejechałem się na mechanikach i to nawet "renomowanych".

Co do ekranu centralnego nurtuje mnie czy może na przełomie liftu były przedlifty z wnetrzem poliftowym? Raz się spotkałem na ogłoszeniach z taka konfiguracją choć nie jestem pewien czy ktoś po prostu nie poskladal tamtego auta... Nurtuje mnie czy ktoś przekładał te multimedia z fl do prefl.
Mapy do przeżycia w dzisiejszych czasach. Sa telefony:) choć wygodniej je mieć w aucie.
Wentylowane fotele z przodu oczywiście mnie interesują. Tył to nie moja strefa:)

Czy skora na fotelach jest na prawdę dobrej jakości ( w porównaniu np do forda) czy to tylko wrażenie?
Oglądałem xf z przebiegiem 300kkm i fotel wyglądał bdb- jakieś lekkie ślady. Fakt ze większość na trasie ale jednak.

Czy bać się pierwszych roczników? Czy raczej patrzeć na te z przed liftu?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej