Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

wypadające zapłony

(1/2) > >>

juniorbm:
Witam forumowiczów.
Mam problem z którym już trzech mechaników nie poradziło sobie.
Mianowicie przy niskich temperaturach już koło 5 i poniżej rozruch silnika trwa długo (kilka sekund) czasem uda się że od strzału. Po odpaleniu silnik pracuje nie równo, Dopiero po zagrzaniu się jego praca się stabilizuje. Bywa że mruga Check Engine, bywało, że zapalał się i przechodził w serwis. Oddałem samochód do mechanika, "przeczyścił" katalizatory, zamontował emulator sondy lambda więc może błąd P0420 zniknie. Samochód odebrałem wczoraj więc niewiele km przejechałem. Na LPG samochód jeździ OK. Błędy jakie wyświetlał:
P0300 jednocześnie w wielu cylindrach wykryte wypadanie zapłonów
P0301 cylinder nr 1 wypadanie zapłonów
P0305 cylinder nr 5 wypadanie zapłonów
P0341 obwód czujnika A położenia wałka rozrządu (blok cylindrów sygnał nr 1
P0420 zdolność katalizatora do usuwania poniżej wymaganej wartości...
P1313
I tak, świece wymienione choć wydaje mi się że niepotrzebnie bo nie dały efektu, cewki zamienione względem Banków 1 a 2, czujnik położenia wałka wymieniony, uszczelki kolektora sprawdzone.

Pokusiłem się o dokonanie odczytów na zimnym silniku, na ciepłym i na LPG, nie mam jednak pojęcia to teraz. Może ktoś rzuci okiem na te dane i zasugeruje co robić byłbym bardzo wdzięczny. Dotyczy X -a 2,5 V6 196 kM z LPG.

Z góry dziękuje za okazaną pomoc.

załącznik z parametrami
 |
 |
 V

sobrus:
Korekty paliwa masz całkowicie rozjechane. Ładnie to wszystko opracowałeś  :-super
Przydałby się jeszcze przykładowy zrzut wszystkich parametrów w chwili np gdy wywala checka (wszystkie parametry na raz, aktualne odczyty, można to ładnie zrobić programem Piston na Androida).

Już z tego co pokazałeś widać, ze z korektami jest jakaś masakra. W tej sytuacji przede wszystkim chwilowo zapomnij o LPG. W ogóle go nie włączaj - bo prawdopodobnie jest źle wyregulowany. Przy takich korektach nie da się go wyregulować, więc wizyta u gazownika to również póki co strata pieniędzy. Uczciwy gazownik odmówi Ci regulacji.

Odłącz akumulator na 5 minut i zapomnij o LPG. I zobacz przez około 50-100km jak silnik będzie się zachowywać.

Korekty masz mocno dodatnie - możliwe, że zasysa Ci lewe powietrze w dużych ilościach. Poza uszczelkami kolektora jest jeszcze parę innych miejsc - uszczelki zaworów IMT, zaworek do serwo hamulcowego oraz zawór i rurka PCV.

juniorbm:
Dziękuję za szybką podpowiedź. Zrobię jak radzisz, odpięcie aku nie wiem czy coś pomoże. Już kilka razy kasowałem błędy, problem wracał po kilkudziesięciu km. Ale wykonam. Poszukam lewego powietrza. Z odczytami parametrów w chwili wyświetlania błędów ale spróbuję.
Pozdrawiam

sobrus:
Odpięcie aku resetuje korekty i pompę paliwa (która może rozregulować się od pracy na LPG - to osobny temat)

Kasowanie błędów tych rzeczy nie robi.

Driv3rrrr:
Sprawdź odczyt z map sensora. Na postoju powinno być między 0,32-0,36 bar

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej