Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)

S III 4.2. Nadaje sie na codzień?

<< < (6/6)

msiwow:

--- Cytat: Jaguar XJ6 w Wrzesień 20, 2020, 13:51:18 pm ---Na co dzień jeżdżę z tempomatem ustawionym na 110 km/h

--- Koniec cytatu ---

Jak to się przekłada na spalanie?

Jaguar XJ6:
Jazda na tempomacie do 120 km/h to jakieś 9,4 L/100km . Niestety trzeba przynajmniej 2 razy w miesiącu przegonić go tak w okolicach 200km/h , bo inaczej zapychają się katy i zaczyna go mulić . Jazda cały miesiąc  110km/h i te 2 kursy po 200km/h ( dla przedmuchania katów ) to średnie spalanie 9,8 L/100km . Na jednym baku normalnie robię w lecie 700km a w zimie 650km , rekord to 780km na jednym tankowaniu  .

dziadzol:

--- Cytat: msiwow w Wrzesień 20, 2020, 08:57:40 am ---
--- Cytat: Jaguar XJ6 w Grudzień 13, 2019, 15:13:30 pm ---130 km/h i 3 tys obrotów ? , tyle to ja mam przy 200 km/h  :-hehe .

--- Koniec cytatu ---

W jakim to aucie masz 3tys obrotów przy 200 km/h? Osobiście uważam, że 130km/h i 3 tys obrotów to dla 3 biegów dobry wynik, tyle mają auta z pięciobiegowym manuałem z lat 90 tych. Szkoda tylko, że ta skrzynia prawdopodobnie obcina potencjał tego auta....swoją drogą jak się tym jeździ? Jakie są odczucia w kwestii osiągów? Przy jakiej prędkości(jazda spokojna) włącza trzeci bieg?

--- Koniec cytatu ---

Jak ktoś oczekuje sportowej specyfiki od V12 w XJ to się srodze zawiedzie. Motor ma cicho i elastycznie napędzać wygodną limuzynę i tak też działa. Nie ma oczywiście problemu, żebym ruszał spod świateł energicznie jako pierwszy i to nawet bez specjalnego katowania na obrotach, ale przecież nie o to chodzi. Przy tej skrzyni płynie się gładko i całkiem szybko. Na dwójce i do setki można pociągnąć.
Silnik zaczyna być słychać powyżej 120 i głównie o to chodzi, żeby było cicho i wygodnie a nie żeby palić gumę na zakrętach.

Ale potencjał tego V12 niewątpliwie jest, co pokazuje Harry Metcalfe, posiadacz przerabianego XJC z manualną skrzynią, podpiętą do V12:

https://youtu.be/7TMgIkx40tI

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej