Autor Wątek: XF - 2010 - 3.0 Diesel (241KM) - nieszczelny katalizator - 9X235E214AD  (Przeczytany 2236 razy)

Offline wolung

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Szerokości
Mam taką sytuację, że rozszczelniony jest element elastyczny przy katalizatorze.

Znalazłem już prawidłową część i jej numery

Z oznaczeń wynika że to 9X235E214AD i można to jeszcze znaleźć pod numerem C2Z14187 (Jak próbowałem z C2Z4806 to wyskakiwał mi filtr DPF).

Znalazłem też zestaw naprawczy do 2.7 D, jednak do 3.0 D nie.

Czy ma ktoś informacje czy da się uzyskać taki zestaw naprawczy do 3.0 D?

Sprawdziłem schematy układu wydechowego 2.7D i 3.0D i ten element jest do siebie podobny. Na upartego nawet byłaby szansa na przerobienie zestawu naprawczego z 2.7D do 3.0D, ale problemem może być przymocowanie tego dalej, bo widzę że uszczelki się od siebie różnią. Nieznacznie, ale jednak sugerują że mógłby być kłopot.

Przyglądając się uszczelce mam wrażenie że problemem jest powierzchnia mocowania, która nie jest płaska, ale może to tylko złudzenie optyczne.

Szukam rozwiązań, zanim podejmę ostateczną decyzję. Wolałbym po prostu wymienić sam element elastyczny, niż cały katalizator, no ale jak nie będzie wyboru, to trzeba będzie wymienić cały.

A może po prostu ktoś ma do sprzedania ten katalizator w rozsądnej cenie (używany, nowy)?

Jaguar XF 3.0 Diesiel (241 KM) Premium Luxury V6 Auto (2010)

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: XF - 2010 - 3.0 Diesel (241KM) - nieszczelny katalizator - 9X235E214AD
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 08, 2019, 19:26:17 pm »
Obetnij to, przyspawaj flanszę do kolana, a złącze elastyczne wstaw w tej drugiej części wydechu co masz w aucie i po kłopocie.

Offline wolung

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Szerokości
Odp: XF - 2010 - 3.0 Diesel (241KM) - nieszczelny katalizator - 9X235E214AD
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 09, 2019, 10:09:43 am »


To teraz pytanie. Czy chodzi Ci o wersję 1, 2 czy 3 z przedstawionych poniżej obrazków a jak chodzi o 1 lub 2, to gdzie mogę kupić taki krótki element elastyczny?

« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2019, 12:35:01 pm wysłana przez MicGin »
Jaguar XF 3.0 Diesiel (241 KM) Premium Luxury V6 Auto (2010)

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: XF - 2010 - 3.0 Diesel (241KM) - nieszczelny katalizator - 9X235E214AD
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 09, 2019, 12:45:23 pm »
O matko teraz zobaczyłem że ta trójkątna flansza jest na wejściu, a nie wyjściu. A jak kupisz tą z innej wersji i obetniesz zdrową część i przyspawasz do swojego to nie lepiej cie wyjdzie niż używaną puchę? (Chodzi o te ładne kolanko z plecionką ze zdjęcia)

Offline wolung

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Szerokości
Odp: XF - 2010 - 3.0 Diesel (241KM) - nieszczelny katalizator - 9X235E214AD
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 09, 2019, 13:27:08 pm »
No właśnie. To kolanko to zestaw naprawczy do wersji 2.7 Diesel. Podobno nie ma takiego zestawu naprawczego do 3.0 Diesel. No i jak spojrzeć na uszczelki (podkładki), to różnią się one kształtem, przez co mam wątpliwość czy to kolanko potem da się odpowiednio przykręcić do silnika 3.0. Wygląda na to że nie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2019, 20:44:03 pm wysłana przez MicGin »
Jaguar XF 3.0 Diesiel (241 KM) Premium Luxury V6 Auto (2010)

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: XF - 2010 - 3.0 Diesel (241KM) - nieszczelny katalizator - 9X235E214AD
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 09, 2019, 15:22:57 pm »
Faktycznie nigdzie nie oferują Takiej części. Musiał byś mieć awaryjnie drugą puszkę do zamontowania i przetrzeć szlaki na forum ze wspawywaniem w to kolanko zwykłej uniwersalnej plecionki długości 9cm. Myślę że sie da tylko wyjdzie ostry zakręt. Te uniwersalne najkrótsze mają 9cm ale jak weźmiesz mniejszej średnicy niż rura, to możesz zgubić 1cm wspawując w trójkątną flanszę i kolejny 1cm ucinając kawałeczek z drugiej strony. Ale twoja decyzja, bo finansowo można sie zamknąć w częściach pewnie w 100ziko , a tak to kilkaset funtów za drugą puche, chyba że używka która nie wiadomo ile pociągnie

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: XF - 2010 - 3.0 Diesel (241KM) - nieszczelny katalizator - 9X235E214AD
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 09, 2019, 20:33:48 pm »
Tu masz 7cm allegro.pl/oferta/kadex-lacznik-zlacze-elastyczne-50x70-50-70-7573925466 ale można dostać na autoczęści24 pecionkę oryginał samą.  |||Obetnij to, przyspawaj flanszę do kolana, a złącze elastyczne wstaw w tej drugiej części wydechu co masz w aucie i po kłopocie.|||mój mechanik twierdzi że nie można tak zrobić bo ta plecionka w tym układzie nie spełnia funkcji tłumika drgań lecz kompensacji termicznej turba.Wspawanie na sztywno mogłoby się skończyć nawet pęknięciem kolektora albo obudowy turbiny.Za katem tłumika drgań fabrycznie nie ma, bo jest zlączka na opasce ,nie spawana.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2019, 20:42:27 pm wysłana przez maron »

Offline wolung

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Szerokości
Odp: XF - 2010 - 3.0 Diesel (241KM) - nieszczelny katalizator - 9X235E214AD
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 10, 2019, 04:07:38 am »
Faktycznie nigdzie nie oferują Takiej części. Musiał byś mieć awaryjnie drugą puszkę do zamontowania i przetrzeć szlaki na forum ze wspawywaniem w to kolanko zwykłej uniwersalnej plecionki długości 9cm. Myślę że sie da tylko wyjdzie ostry zakręt. Te uniwersalne najkrótsze mają 9cm ale jak weźmiesz mniejszej średnicy niż rura, to możesz zgubić 1cm wspawując w trójkątną flanszę i kolejny 1cm ucinając kawałeczek z drugiej strony. Ale twoja decyzja, bo finansowo można sie zamknąć w częściach pewnie w 100ziko , a tak to kilkaset funtów za drugą puche, chyba że używka która nie wiadomo ile pociągnie

Chyba jednak tym razem odpuszczę. Zajmę się tym katalizatorem który wymontuję. Zobaczę co da się zrobić a potem spróbuję zamontować z powrotem, żeby przetestować temat. Teraz jednak zostanę przy oryginalnych częściach, bo tutaj można raczej więcej stracić niż zyskać.

Tu masz 7cm allegro.pl/oferta/kadex-lacznik-zlacze-elastyczne-50x70-50-70-7573925466 ale można dostać na autoczęści24 pecionkę oryginał samą.  |||Obetnij to, przyspawaj flanszę do kolana, a złącze elastyczne wstaw w tej drugiej części wydechu co masz w aucie i po kłopocie.|||mój mechanik twierdzi że nie można tak zrobić bo ta plecionka w tym układzie nie spełnia funkcji tłumika drgań lecz kompensacji termicznej turba. Wspawanie na sztywno mogłoby się skończyć nawet pęknięciem kolektora albo obudowy turbiny.Za katem tłumika drgań fabrycznie nie ma, bo jest zlączka na opasce ,nie spawana.

Dzięki za linka, ale idąc dalej w kierunku tego co napisałeś, to ryzyko uszkodzenia kolektora lub obudowy turbiny nijak się ma do oszczędności. Udało mi się znaleźć używany z potwierdzonym przebiegiem samochodu 80k km. To jeszcze na tym z 50k do 100k km da się pojeździć. A udało mi się jeszcze zbić cenę z £380 do £300, więc ogólnie z zakupu jestem zadowolony. Całe szczęście w tym modelu taki problem jest tylko z jednej strony (2.7 diesel ma 2 takie elementy). Wydaje mi się że tutaj nie warto próbować przyoszczędzić i nawet pewnie nie bez powodu nie ma do tego zestawu naprawczego. W sobotę wymieniamy gumy na wahaczach to po ściągnięciu nadkola będę miał w końcu okazję przyjrzeć się temu z bliska, bo na ten moment to tylko siedzę przy rysunkach z książki technicznej. Jak katalizator dojdzie na czas to w poniedziałek lub wtorek zabierzemy się do wymiany (o ile damy radę bez kanału lub podniesienia wysoko samochodu). Jak będzie możliwość to wrzucę potem zdjęcia, może komuś się przydadzą.
Jaguar XF 3.0 Diesiel (241 KM) Premium Luxury V6 Auto (2010)

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: XF - 2010 - 3.0 Diesel (241KM) - nieszczelny katalizator - 9X235E214AD
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 10, 2019, 16:57:03 pm »
aktualnie robię to samo w swoim s-ku.Gumy bananów,drążek kierowniczy i lewa plecionka.Dwa lata temu zrobiłem prawą plecionkę,wspawałem taką samą jak ta z alegro. Jak dotąd,jest ok.

Offline wolung

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Szerokości
Odp: XF - 2010 - 3.0 Diesel (241KM) - nieszczelny katalizator - 9X235E214AD
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 10, 2019, 19:39:27 pm »
Przyglądałem się prawej stronie i tam rzeczywiście wystarczy spawanie, chociaż brak katalizatora w 3.0D powoduje, że tutaj są różne możliwości do wyboru. Ty w 2.7D masz po obydwóch stronach to samo, więc jak sprawdziło się z prawej to może i sprawdzi się z lewej. Jakbyś chciał to tutaj masz gotowy zestaw naprawczy na lewą stronę https://www.ebay.co.uk/itm/XF-2-7-DIESEL-L-H-CATALYTIC-CONVERTOR-EXHAUST-REPAIR-PIPE-C2C41813-FOR-JAGUAR/142004482123 . Cały czas nie wiem, dlaczego zestawy naprawcze są tylko do silników 2.7D.

Z lewej strony przy 3.0D trochę pojechali z kombinacjami. Jutro powinienem dostać katalizator to od razu sprawdzę jak wygląda flansza (szczególnie chodzi mi o powierzchnię). Ze zdjęć różnych katalizatorów używanych widziałem tą plecionkę często w kolorze czarnym. Moja (na zdjęciu) zamówiona wygląda czysto jak ta ze zdjęcia na kolanku naprawczym do 2.7D. Powinno być dobrze.

No i ostatnie sprawa. W zestawie naprawczym są szpilki. Zastanawiam się czy będą kłopoty z wykręcaniem i czy takie szpilki przy wymianie będą niezbędne.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2019, 11:26:11 am wysłana przez MicGin »
Jaguar XF 3.0 Diesiel (241 KM) Premium Luxury V6 Auto (2010)

Offline wolung

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Szerokości
Odp: XF - 2010 - 3.0 Diesel (241KM) - nieszczelny katalizator - 9X235E214AD
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 11, 2019, 11:11:07 am »
No i katalizator dotarł. Pierwsza rzecz to flansza ma powierzchnię płaską, więc nie powinno być problemu ze zrobieniem zestawu naprawczego. Druga sprawa to sam element elastyczny. W środku rury ścianki są jednolite, jakby sama plecionka była tylko z zewnątrz. Niewiele z tego rozumiem i aż mnie kusi żeby w starym odciąć ten element i przeciąć wzdłuż żeby sprawdzić w przekroju, jak to jest skonstruowane.
Jaguar XF 3.0 Diesiel (241 KM) Premium Luxury V6 Auto (2010)

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: XF - 2010 - 3.0 Diesel (241KM) - nieszczelny katalizator - 9X235E214AD
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 11, 2019, 19:26:03 pm »
Ja tu widzę fałdkę(peszla).Czyli to samo co w zwykłęj plecionce, tyle że najczęsciej są one osłaniane przez plecionkę wewnętrzną lub owijkę taką jak wąz prysznicowy.Chyba że zdjęcie mnie myli...

Offline wolung

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Szerokości
Odp: XF - 2010 - 3.0 Diesel (241KM) - nieszczelny katalizator - 9X235E214AD
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 13, 2019, 15:23:25 pm »
No i nie udało mi się zrobić zdjęć. Pojechałem do mechanika na wymianę. Dojścia praktycznie do tych śrub nie było bez kanału czy dużego podnośnika. Poprosiłem mechanika żeby do mnie zadzwonił jak ściągnie stary katalizator. Powiedział że zrobi mi zdjęcia, jednak ani nie zadzwonił ani nie zrobił zdjęć.

Katalizatora nie dało się wykręcić. Został raczej urwany przy plecionce a potem dopiero były odkręcane szpilki. Katalizator zabrałem a o flanszy zapomniałem. Po zdjęciu jednak wydaje mi się że plecionka i flansza są wsuwane do katalizatora bez spawania i tak to siedzi. Przy takiej technice niestety rozszczelnienie jest wysoko prawdopodobne. Czy takie rozwiązanie chroni blok silnika? Nie wiem.

Na zdjęciu stary katalizator po zerwaniu plecionki z flanszą.
Jaguar XF 3.0 Diesiel (241 KM) Premium Luxury V6 Auto (2010)

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: XF - 2010 - 3.0 Diesel (241KM) - nieszczelny katalizator - 9X235E214AD
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 13, 2019, 21:01:48 pm »
na pewno jest to spawane