Autor Wątek: Jaguar I-Pace - pierwsza jazda polskim okiem  (Przeczytany 10804 razy)

Offline Globy

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Po¿±dam X350
Jaguar I-Pace - pierwsza jazda polskim okiem
« dnia: Czerwiec 11, 2018, 16:14:17 pm »
Cześć,

jako że zawodowo jestem dziennikarzem tygodnika "Motor", miałem przyjemność (wspólnie z kolegą z "Auto Świata") uczestniczyć w międzynarodowych jazdach Jaguarem I-Pace'em. Zainteresowanych tematem chciałbym zaprosić do lektury:

-> https://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosci/jaguar-i-pace-pierwsza-jazda/

Generalnie wrażenia są bardzo pozytywne, szczególnie w kwestii komfortu i jakości wykończenia, choć w Polsce cieniem kładzie się dostępność infrastruktury. Szczególnie ciekawy jest fakt, że Jaguar bardzo szybko wypuścił na rynek elektryczne auto zbudowane od podstaw – w 1,5 roku od prezentacji prototypu.

Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi,
Marcin Sobolewski

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 708
  • XJ x300 sovereign
Odp: Jaguar I-Pace - pierwsza jazda polskim okiem
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 12, 2018, 14:05:06 pm »
Ciekawy tekst.
Chętnie widział bym I-pace w moim garażu.
>per aspera ad astra<

Offline pirullo

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 108
Odp: Jaguar I-Pace - pierwsza jazda polskim okiem
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 07, 2018, 22:46:30 pm »
Też miałem okazję nim pojeździć i chyba redaktor powinien dodać w tytule że to artykuł sponsorowany bo jak dla mnie to kolejny nowy Jag który rozczarowuje chociaż po F-pace widać poprawę w jakości wnętrza to nie znaczy że jest na poziomie marek niemieckich... i oczywiscie Jaguara z lat świetności.
Na plus ale tego się można spodziewać po aucie które na papierze ma 400KM i 700Nm to przyspieszenie nie przerywane zmianami biegów i dostępne przy każdej prędkości. Od 0km/h wbija głowę w fotel ale nie wiele mniej robi to przy... 100km/h
Minusy... niby miało być cicho ale od 120-130km/h szum wiatru oplywajacy auto jest bardzo duży! Słychać to szczególnie na tylnych miejscach. Generalnie wyciszenie auta na czynniki zewnętrzne też jest niskie, mijając ciężarówkę słyszysz ja jak przy uchylonym oknie! Miejsca jest... mało na tylnej kanapie jadąc z pasażerem przed sobą o wzroście ok170cm ja z tylu przy 178cm miałem na kolana może z 5cm a stop już nie miałem gdzie wcisnąć.
Auto które nie ma wału napędowego ma tunel środkowy może nie wysoki ale jest i co jeszcze dziwi to brak możliwości regulowania wysokości.

Edit: zapomniałem dodać fotek:
[/url]

« Ostatnia zmiana: Lipiec 07, 2018, 22:54:57 pm wysłana przez pirullo »
XJS 4.0 1992
XK8 1997 (sprzedany 2021)
XJ 4.2 2003
XK 4.2 2007

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 708
  • XJ x300 sovereign
Odp: Jaguar I-Pace - pierwsza jazda polskim okiem
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 08, 2018, 00:46:37 am »
"i co jeszcze dziwi to brak możliwości regulowania wysokości." Chodzi o regulację wysokości fotela, czy zawieszenia?
Może problem leżał w konfiguracji egzemplarza?
>per aspera ad astra<

Offline pirullo

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 108
Odp: Jaguar I-Pace - pierwsza jazda polskim okiem
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 08, 2018, 10:33:33 am »
 Oj musiało mi coś uciąć. Brak możliwości regulowania wysokości pasów bezpieczeństwa. Co do niedzialajacych rzeczy to nie chciał się uruchomić tempomat, jedno auto w ogóle nie dało się uruchomić... podobnież później wygrali mu nowy soft i pojechał.
XJS 4.0 1992
XK8 1997 (sprzedany 2021)
XJ 4.2 2003
XK 4.2 2007

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 708
  • XJ x300 sovereign
Odp: Jaguar I-Pace - pierwsza jazda polskim okiem
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 08, 2018, 20:25:55 pm »
Z pasami to faktycznie słabe.
Z tym tempomatem to pewnie wina softu.
Ogólnie, jak się jeździło?
>per aspera ad astra<

Offline pirullo

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 108
Odp: Jaguar I-Pace - pierwsza jazda polskim okiem
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 09, 2018, 10:57:02 am »
Przyspieszenie, niesamowite przyspieszenie i nie chodzi mi tutaj od zera tylko o to jakie jest dostępne przy każdej prędkości jedziesz 100km/h, naciskasz gaz i nie ma zastanowienia, kick-down, tylko odrazu wyrywa do przodu.
Kolejne co zaskakuje, ruszam, dodaję gazu i... słyszę cichutkie V8 jakbym jechał moim XK8 ale dosłownie identyczne, odpuszczam gaz i dodaję znowu i... znowu V8, okazuje się że z głośników daje odgłos benzynowej V8 :) (można to oczywiście wyłączyć).
Kolejna nowa funkcja Jag nazwał to "one pedal driving" - nie trzeba używać... hamulca!!! Auto ma tak mocny odzysk energii że gy tylko puścisz gaz samochód dość mocno nawet nie przyjemnie mocno hamuje, czujesz to aż na pasach, zapalają się zresztą co ciekawe przy puszczeniu gazu... światła stopu!! Jak to opanujesz i oduczysz się zdejmowania nogi całkiem z gazu tylko operujesz płynnie góra dół to rzeczywiście nie trzeba w ogóle dotykać hamulca! Wracając 15km ani razu nie dotknąłem hamulca! ale początkowo to wyłączyłem (są dwie opcje standardowo mocny odzysk lub mały wtedy jedzie normalnie).
Ciekawi mnie jak przy standardowym dużym odzysku auto bedzie zachowywało się na śliskiej nawierzchni, naprawdę hamowanie jest mocne, cięzko mi to opisać ale jest dużo mocniejsze niż standardowo hamuje się hamulcem dojeżdżając do świateł, w skali 1-5 oceniłbym to hamowanie na mocne 3. Także na lodzie w łuku i odpuszczeniu gazu wg mnie pomimo ESP uślizg gwarantowany, ciekaw jestem testu tego typu.
XJS 4.0 1992
XK8 1997 (sprzedany 2021)
XJ 4.2 2003
XK 4.2 2007

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 708
  • XJ x300 sovereign
Odp: Jaguar I-Pace - pierwsza jazda polskim okiem
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 09, 2018, 12:18:14 pm »
Co do hamowania to myślę, że oprogramowaniem jest to jakoś rozwiązane, że automatycznie odpuszcza kiedy ESP wykryje uślizg.
W którymś z zagranicznych testów pisali, że ten dźwięk silnika ma być bliższy silnikowi 3.0 SC.
Miałeś okazję jeździć wersją z pneumatyką, czy konwencjonalnym zawieszeniem?
Ciekawi mnie trochę to, co pisałeś o hałasie z zewnątrz. Zdaje się że gdzieś czytałem, że przy nagłośnieniu Meridian ma być aktywne tłumienie hałasu?
Jak się on prowadzi? W filmikach opisują że idzie jak po sznurku. no i że czuć jego masę w zakrętach, ale chętnie podąża gdzie powinien. A jak jest faktycznie?
Czuć na samochodzie bujanie, kiedy np. Tira wyprzedzasz?
>per aspera ad astra<

Offline pirullo

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 108
Odp: Jaguar I-Pace - pierwsza jazda polskim okiem
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 10, 2018, 12:17:25 pm »
Jechałem wersją z możliwością regulacji wysokości zawieszenia, jechałem całą trasę 30km z obniżonym. Nie czułem specjalnego bujania na zewnątrz przy zakrętach czy tez nurkowania ale zaskajuje podnoszenie nosa przy ostrym starcie. Trzeba byłoby to ocenić z zewnątrz ale w środku zdawało mi się tył siadł na ziemi a przód uniósł z 10cm. Cięzko mi powiedzieć jakie audio było w tym egzemplarzu, jeżeli było w nim kasowanie dźwięków z zewnątrz to na pewno nie działało. Szum wg mnie jest na 99% spoowodowany przez tylni spoiler, bo szum był dużo większy z tyłu ale pomijając szum wiatru to bardzo dużo hałasu dociera z zewn chyba przez szyby, naprawdę słychać mijające nas auta ciężarowe dużo mocniej niż w autach niższej klasy.
Jedno co może w jakimś stopniu to wszystko usprawiedliwiać to to, że były to auta z 2017 roku jeszcze z serii przedprodukcyjnej ale nie wierzę że zmienili obecnie szyby na grubsze i kształt spoilera.
XJS 4.0 1992
XK8 1997 (sprzedany 2021)
XJ 4.2 2003
XK 4.2 2007

Offline Jaguar Wroc³aw

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 462
Odp: Jaguar I-Pace - pierwsza jazda polskim okiem
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 26, 2018, 00:32:48 am »
Prawdziwego kota już brak.... :-cry