Autor Wątek: Jaguar S-Type R 2002r. 4.2 SC Ukradło 7 cylinder!  (Przeczytany 1769 razy)

Offline edi_roza

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Kocham to forum
Jaguar S-Type R 2002r. 4.2 SC Ukradło 7 cylinder!
« dnia: Listopad 25, 2018, 20:22:53 pm »
Cześć. Wystawiłem kota na sprzedaż a tutaj niespodzianka. Pewnego ranka pojawił się problem i nie mogłem przekroczyć 20km/h. Wcale nie reagował na gaz. Szybko poczytałem i zacząłem od przekaźnika R4 w komorze silnika. Przemieniłem go miejscami z innym obok i błędy zniknęły. Przekaźnik R4 jest od przepustnicy. Jak włożyłem go ponownie błędy znowu się pokazały. Mówię super szybko mi się uda wyeliminować usterkę. Rano następnego dnia wjechałem sprzed bloku do hali garażowej aby odkurzyć auto, po czym znowu wyjechałem przed blok i udałem się drugim samochodem po przekaźnik używany z innego jaga na części. Wracam ucieszony podłączam przekaźnik auto zaczęło po odpaleniu kuleć i wywaliło błędy P0207 P0307 oraz P1316. Pierwszy to błąd w obwodzie wtryskiwacza na 7 cylindrze, drugi wykryte wypadanie zapłonu na 7 cylindrze a ten ostatni raczej powiązany bo w kodach widnieje jako OBWÓD WTRYSKIWACZA. Czy oznacza to uszkodzony wtryskiwacz czy uszkodzony obwód wtryskiwacza oznacza jakieś problemy z zasilaniem 7 cylindra? Czy wtryskiwacz mógł się uszkodzić tak nagle i czy to jest zbieg okoliczności, że akurat po wpięciu przekaźnika? Czy te sprawy są jakoś powiązane? Druga sprawa jest taka jak się dostać do wtryskiwacza? Trzeba ściągać cały kompresor?  :-help :-help

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: Jaguar S-Type R 2002r. 4.2 SC Ukradło 7 cylinder!
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 25, 2018, 20:57:54 pm »
Trochę roboty mam to za sobą ,ja pojechałem na myjkę i dupa jeden wtrysk padł. Że starości. Cała góra z kompresorem kolektorami do wywalenia. Podszybie EGR . Jak śruby będą się odkręcać całkiem mile zajęcie. Od razu przy okazji oringi i uszczelki wymień oraz sam wtrysk. W naszym sklepie ok 1500 pln za wszystko. I szczególnie uważaj na gumę nad przepustnicą .

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: Jaguar S-Type R 2002r. 4.2 SC Ukradło 7 cylinder!
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 25, 2018, 21:00:44 pm »
Taka historia dostania się do wtrysku.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline edi_roza

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar S-Type R 2002r. 4.2 SC Ukradło 7 cylinder!
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 25, 2018, 21:08:39 pm »
Właśnie liczyłem na Twoją odpowiedz bo z tego co pamiętam to wspominałeś o uszkodzonym wtrysku. No nic w takim razie trzeba startować z robotą bo dam do mechanika to zaraz 5 tysięcy będzie. A tak to przy okazji poczyszczę i przejrzę co tam jest grane. Dzięki. :-thank

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Jaguar S-Type R 2002r. 4.2 SC Ukradło 7 cylinder!
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 25, 2018, 22:59:38 pm »
Trzymajcie mnie... jak ja widzę jak angole prowadzą węże w komorze silnikowej to mnie trzęsie. Ten sam inżynier hydraulik macza łapy w Landrowerach. Oby mu kiedyś kibel rura w domu pękła i gównem zalała :-zly

Offline edi_roza

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar S-Type R 2002r. 4.2 SC Ukradło 7 cylinder!
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 30, 2018, 14:53:55 pm »
Jutro mam zamiar zacząć rozbierać delikwenta do napraw. Mam do miejsca naprawy dokładnie 55km. Czy mogę jechać z uszkodzonym wtryskiem czy lepiej ten dystans pokonać na dywanie (czyt. lawetą)? :-help

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Jaguar S-Type R 2002r. 4.2 SC Ukradło 7 cylinder!
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 30, 2018, 18:05:10 pm »
Powiem może z doświadczenia, jeśli nie dopala ci paliwa to może polecieć zawór w głowicy (wypalić/ukruszyć), jeśli leje ci benzyną to zmyje ci cały olej z cylindra co równa sie skrobaniem pierścieni na sucho, jeśli w ogóle nie dostaje sie paliwo do cylindra to będzie kulał ale przy tej ilości garów wiele złego sie nie stanie tylko nie można go wtedy ciskać za mocno bo duże obciążenia na wał idą, a laweta kilka stówek

Offline edi_roza

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar S-Type R 2002r. 4.2 SC Ukradło 7 cylinder!
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 03, 2018, 16:29:04 pm »
Cześć. Jaguar już w garażu i pracuje nad nim. Lecz zaczęły się pytania. Wklejam link do filmu jak chodzi mój kompresor po ściągnięciu jego górnej cześci. Wydaje mi się, że tak nie powinno to działać. Byłby w stanie ktoś ocenić?
Drugie pytanie jest odnośnie tego jak ściągnąć pasek kompresora by go uwolnić?  I ostatnie pytanie jak sprawdzić czy egr działa? Bo klapka jest sztywna ale nie chce na siłę wciskać bo pewnie jest sterowany elektronicznie.

http://uploadfile.pl/pokaz/1571163---allp.html
http://uploadfile.pl/pokaz/1571177---fo6a.html
http://uploadfile.pl/pokaz/1571179---fhqw.html

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Jaguar S-Type R 2002r. 4.2 SC Ukradło 7 cylinder!
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 03, 2018, 17:31:44 pm »
Co do paska to poniżej rolki masz napinacz - zakładasz klucz np. z grzechotką zdaje się 1/2 cala i luzujesz.
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: Jaguar S-Type R 2002r. 4.2 SC Ukradło 7 cylinder!
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 03, 2018, 22:39:59 pm »
Kompresor widać przytarty. Jak go zdejmiesz rozkręca przód po spuszczeniu oleju uwaga śmierdzi strasznie.olej jest na serwisie aukcyjnym 220 ml potrzeba. Jest orginalne sprzęgło że sprężynka możesz zamienić na sztywne ,Lolek ma na sprzedaż po 200 PLN. Jak wyciągniesz rotory sprawdź czy nie ma śladów ocierania i stan łożysk ,oraz same łożyska na walki zasilającym. Luz ma być ale trudno mi ocenić z filmu czy taki. Na drugim zdjęciu to na e EGR tylko zawór bypass cisnienia ładowania. Powinien się ruszać i lepiej aby był sprawny.czesto pęka membrana i wtedy jeśli jesteśmy mięty masz max doładowanie a jeśli otwarty dupa nie ciśnienie. Napinacz luzujes kluczem 1/2 cała. Każda śrubę najpierw potraktuj młotkiem aby gwint zluzować bo jest duże ryzyko zerwania. Do tylnej śruby kompresora nie dostaniesz się jak nie zdejmiesz przepustnicy. Uwaga na gumowy łącznik. Późnej odkrecasz podstawę przepustnicy od bloku i od tyłu komprsora. Po lewej musisz odkręcic zawór r EGR. Liczy podstawę przepustnicy z kolektorem .  Wszystko najlepiej robić z odłączonymi wężami wodnymi na grodzi. Jak będziesz potrzebował części zdrobnienia foty podam ci nr katalogowy albo nawet mam na półce.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline edi_roza

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar S-Type R 2002r. 4.2 SC Ukradło 7 cylinder!
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 04, 2018, 11:01:59 am »
Mam nadzieję, że dzisiaj mi się uda go ściągnąć bo już tylko on mi został i wtedy ściągam kolektor i robię wtrysk. Nie czuje się aż takim mocarzem, żeby rozbierać kompresor i jakieś sprężynki wymieniać bo go nie złoże później. No właśnie jak nim poruszam to tak jakby rotor zaczepiał o obudowę. Czy kompresor da się zregenerować tak jak sprężarki czy trzeba nowy kupić? Słyszałem, że są to urządzenia bardzo trwałe i mniej problematyczne od turbo a tu po przebiegu 235000 wygląda na dość zajechany. Świetnie. Zobaczę jak mi dzisiaj pójdzie. Dzięki!

Offline edi_roza

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar S-Type R 2002r. 4.2 SC Ukradło 7 cylinder!
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 05, 2018, 16:02:49 pm »
Udało mi się rozebrać wszystko i dostać do wtrysków. Czekam na nowy wtrysk ale żeby się upewnić musze zapytać. Czy 7 cylinder jest po stronie pasażera ostatni pod szybą? Bo widziałem, że przed 2003 rokiem jest inaczej a mój jest z 2002r. Tylko, że wydaje mi się, ze w tym silniku niezależnie od roku jest 1 3 5 7 i z drugiej strony 2 4 6 8.

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: Jaguar S-Type R 2002r. 4.2 SC Ukradło 7 cylinder!
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 05, 2018, 17:56:55 pm »
Proszę

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.