ENGINE SYSTEM FAULT - DSC NOT AVAILABLE - PAEKBRAKE FAULT - Problem rozwiązany
Piszę by forumowicze wiedzieli co trzeba zrobić w przypadku wystąpienia tych błędów.
Problem pojawia się gdy wyświetlają się komunikaty ENGINE SYSTEM FAULT - DSC NOT AVAILABLE - PAEKBRAKE FAULT oraz silnik pracuje w przedziale obrotów 1200 - 2000 dodawanie gazu odbywa się bardzo wolno silnik nierówno pracuje i obroty nie mogą się wkręcić powyżej 2000. Rozwiązanie problemu jest proste winę za to ponosi czujnik położenia przepustnicy. Problem wynika ze złego odprowadzenia wody z podszybia ( brak zaślepek wkrętów, sparciałe uszczelki) woda deszczowa bądź też z myjni dostaje się podszybia na kostkę która jest wpięta do czujnika położenia przepustnicy. kostka jest ta zbudowana, że zbiera się w niej woda i pojawiają się błędy.
Opisze teraz jak wyeliminowałem ten problem
W moim silniku v8 z kompresorem najpierw odkręciłem plastikowy element który wychodzi od filtru powietrza do aluminiowego tunelu który prowadzi do przepustnicy. Ten aluminiowy tunel również zdejmujemy i mamy wtedy dojście do przepustnicy. Patrząc od strony grila samochodu czujnik jest po lewej stronie (kostka jest umieszczona prostopadle do ziemi, po prawej stronie jest sterowanie przepustnicą kostka umieszczona równolegle do ziemi. Jak ktoś chce może zdemontować przepustnicę i ją wyczyścić należy jednak pamiętać, że wchodzą d niej dwa węże które trzeba zabezpieczyć gdyż w nich jest płyn chłodzący.
ja zrobiłem tak, że kostkę z kablami od czujnika TPS zalałem silikonem i mocno zaizolowałem następnie wszystko poskładałem i problem się nie pojawia. Jedyne co to pozostał błąd P0120 który Kolega mi skasował.
Jeśli mógłbym jeszcze Wam pomóc w tym temacie piszcie śmiało
Pozdrawiam