Witam, mam kilka pytań do kolegów którzy samodzielnie wymieniali już olej w swoich automatycznych skrzyniach. Przymierzam się do tego w moim X-typie 2.2D ze skrzynią TF-81SC. Sama procedura spuszczenia i zalania nie jest zbyt trudna - jest kilka filmów przedstawiających wymianę w innych markach samochodów z tą skrzynią.
Pierwszy problem odpowiednia temperatura oleju do wymiany(powyżej 60C) ale to łatwo osiągnąć bez wykonywania pomiarów przejeżdżając kilka kilometrów przed wymianą. Większy problem po wymianie z tzw. korektą licznika zużycia oleju.
Pierwsze moje pytanie czy we wszystkich markach(w domyśle w Jaguarach) wymagane jest wprowadzenie takiej korekty(w części filmów nie była wykonywana)?
Drugie pytanie jaki interfejs diagnostyczny wskazuje temperaturę oleju w skrzyni i jakim interfejsem diagnostycznym mógłbym taką korektę wykonać, oczywiście w cenie, która nie przewyższy kosztów samej wymiany?
Jak prawidłowo wykonać taką korektę - tzn spuszczam olej o temperaturze 60C przy wyjętym akumulatorze, wlewam nowy, odpalam silnik, nagrzewam nowy olej do 60C, upuszczam korkiem kontrolnym olej do prawidłowego stanu, więc czego dokładnie dotyczy korekta - tego nadmiaru, który wylał się korkiem kontrolnym?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.