Autor Wątek: 3.0 SC czy 5.0 zwykły?  (Przeczytany 4193 razy)

Offline wierciu

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 127
  • Kocham to forum
3.0 SC czy 5.0 zwykły?
« dnia: Wrzesień 26, 2018, 18:36:34 pm »
Mam już jednego Jaguara XF 2014. Chcę kupić drugiego ale tym razem XJ 2013. Obejrzałem już kilka, pojeździłem i zostały mi dwa na polu bitwy. Chcę w tym tygodniu podjąć ostateczną decyzję. Mam pytanie o silniki:
3.0 SC 340 KM
5.0 V8 380 KM

Oba podczas jazdy bardzo mi się podobały. Nie wiem czy to nie za ogólne pytanie który będzie mniej awaryjny? Oba silniki mają podobny przebieg około 85 tys. Pytam ponieważ pierwszy raz kupuję samochód który nie będzie na gwarancji także chciałbym przeanalizować ten ostatni aspekt.

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.103
Odp: 3.0 SC czy 5.0 zwykły?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 27, 2018, 09:38:47 am »
Ja bralbym 5l.

Roznica w spalaniu bedzie minimalna a dzwiek duzo lepszy, wiecej mocy i mniejsza awaryjnosc.
Jest:
LR Discovery Dynamic HSE D350 / XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

By³y:
I-Pace HSE Black 24MY
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 436
Odp: 3.0 SC czy 5.0 zwykły?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 07, 2018, 07:38:05 am »
Podobno 5.0 mniej awaryjne powodzenia w zakupie

Offline dakotaoil

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
Odp: 3.0 SC czy 5.0 zwykły?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 07, 2018, 09:44:55 am »
No nie wiem ,każdy swoje chwali ja jeżdżę 3 litrówka i jestem zachwycony,jedyna wada to zbyt głośny silnik przy dużych prędkościach,,wcześniej miałem diesla ,który na autostradzie był zdecydowanie cichszy,a spalanie w granicach 11 średnio nie ma co narzekac ,

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Nowe czê¶ci zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: 3.0 SC czy 5.0 zwykły?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 07, 2018, 11:27:14 am »
Zdecydowanie 5.0, ale warto wiedzieć, że roczniki 2010-2012 mają wadliwe łyżwy napinacza łańcucha rozrządu, więc jeśli nie zostały jeszcze wymienione, to trzeba liczyć się z kosztami.
XJR-S 6.0 Asprey#99

Offline Optre

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Odp: 3.0 SC czy 5.0 zwykły?
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 02, 2025, 20:47:37 pm »
Jak moge sprawdzić czy zostały wymienione?
« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2025, 15:37:34 pm wysłana przez MicGin »
Xj x351 5.0l 2010r
Xj40 4.0l 1991r
Xj40 4.0l 1992r RHD

Offline Czester Bednarz

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 96
Odp: 3.0 SC czy 5.0 zwykły?
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 03, 2025, 17:39:37 pm »
Kamera inspekcyjna i przez wlew oleju może coś zobaczy
XF x260 2017 AJ126

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.294
Odp: 3.0 SC czy 5.0 zwykły?
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 04, 2025, 21:08:35 pm »
Kupowałbym wczesne 5.0 tylko z dokumentacją potwierdzającą wymianę kompletnego rozrządu na poprawiony.
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Offline wojtek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 54
Odp: 3.0 SC czy 5.0 zwykły?
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 27, 2025, 12:26:13 pm »
Miałem 3.0 SC w XF x260 a teraz mam 5.0 NA w XK x150. Wiem, że pytanie było o bezawaryjność, ale tutaj warto jeszcze zwrócić uwagę na charakter jednostki i subiektywne odczucia. Oba silniki w mojej opinii są świetne (o wadach koledzy już wspomnieli, poza tym na forum typowe wady tych jednostek były szeroko opisywane). Jak na swoją moc są też ekonomiczne. V6 brzmi całkiem fajnie, ale V8 5.0 ma to coś, brzmienie, reakcja na gaz, sposób oddawania mocy... Kompresor w 3.0 ma też oczywiście swoje zalety, a w miejskim ruchu (w korkach) 3.0 będzie bardziej ekonomiczny. 5.0 da więcej frajdy na co dzień. Poza tym wolnossące V8 to już dostępne tylko w mustangach, dodgach i ewentualnie Lexusach, więc stara szkoła odchodzi bezpowrotnie nie ze względu na to, że się nie sprawdziła, tylko dlatego, że nie spełnia nowych norm spalin, i w Jagu już raczej się nie pojawi, więc może to też jest argument za tym, żeby go wybrać? Zresztą V6 też już nie ma...
Ja bym brał V8 ale to moja prywatna opinia :)

Yoohas teraz widzę, że odpowiedzieliśmy na główne pytanie posta sprzed 7 lat  :-hehe a kolega Optre pyta o coś zupełnie innego  :-hehe
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2025, 09:03:57 am wysłana przez Choina »
2016 XF 3.0 SC (by?)
2008 XF 4.2 N/A (by?)
2004 XJR 4.2 SC
2010 XK 5.0 N/A
2016 RANGE ROVER SPORT SDV6