Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Wymiana świec

<< < (2/4) > >>

sztandi7:
Kolektor jest jeden, pod nim dodatkowo jest taka podstawka, jakby twórcom coś poszło nie tak w obliczeniach i musieli go podwyższać. Do wymiany świec wystarczy zdjąć kolektor, wtedy ujrzysz górne uszczelki. Dostać się do dolnych to przy zdjętym kolektorze już naprawdę niewiele roboty. Dziś ze znajomym wymieniałem w S-Type - ta sama zasada co w iksie :)

Wiem, że może nie każdy się zgodzi ale osobićie polecam kupić orygnały, zamienniki są jakie są. Trzymałem w ręku nowy oryginał i nowy zamiennik Eurospare - jest różnica.

EDIT: Też myślałem, że to 2.5/3.0. Mój błąd :P

kamilos_sid:
tak to u mnie wyglądało :) ostatnio wymieniałem świece  :-K te zielone uszczelki to są te górnego kolektora, które wymieniałem przy poprzedniej wymianie świec, dolnych nigdy nie ruszałem.

Driv3rrrr:
Z doświadczenia powiem wam tak. Górne wytrzymują dość długo, dolne zazwyczaj po ponad 200 tys km przebiegu są spłaszczone jak naleśniki i mogą puszczać lewe powietrze.

Jak górne są jeszcze miękkie to można zostawić. A mając zdjęty kolektor to wymienić dolne i mieć spokój

kamilos_sid:

jak tak to luzik, nie żałuję że nie wymieniłem bo na razie mam 167tyś :)

Driv3rrrr:
I jeszcze jedna sprawa.Obracaja się te tulejki mosiężne w podstawie kolektora i jest dupa wtedy. Jak ktoś bez klucza dynamometrycznego to z czuciem. Jak ktoś ma klucz to już wytestowane mam że wystarcza 5-6 Nm. Wg Jaga trzeba na 10 ale wtedy się obracają w plastiku i klops.

Podstawę do głowicy spoko 10-12 Nm

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej