Autor Wątek: Możlie przyczyny zagotowania płynu chłodzaceg X-Type 2,7d  (Przeczytany 1285 razy)

Offline rednas

  • Aspirant
  • Wiadomości: 7
  • Kocham to forum
Możlie przyczyny zagotowania płynu chłodzaceg X-Type 2,7d
« dnia: Sierpień 14, 2018, 17:57:28 pm »
Witam
Kilka miesiecy temu zakupiłem wymarzonego Jaguara S-Type Z 2005roku 2,7d.
Jezdzi się nim wspaniale az do momentu zagotowania płynu chłdzacego. Jak na razie sprawdziłem układ na zawartość dwutlenku węgla wykreciłem obudowę termostatu wraz termostatem który nie wiem cz jest dobry i co jeszcze moge zrobic aby znależc przyczynę problemu? Bardzo proszę o rade jezeliktos z Was miał podobny problem   
                                                                                                                                              Dziekuje

Offline Lary

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Kocham to forum
Odp: Możlie przyczyny zagotowania płynu chłodzaceg X-Type 2,7d
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 14, 2018, 21:45:06 pm »
Możliwości masz kilka. W zasadzie nie ma ich dużo. Od uszczelki pod głowicą po inne bzdurne. Jeżeli gotuje wodę a termostat jest ok sprawdź pompę wody. Istnieje możliwość jej mechanicznego uszkodzenia i wirnik obrywa się, nie kręci przez co płyn nie krąży po silniku. Jeśli zdemontujesz pompę i łopatki okażą się uszkodzone bardzo dokładnie zbadaj gniazdo gdzie montujesz pompę czy jej kawałki nie zostały bo mogą kanaliki zatkać.

Offline jaguarstype2004

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 531
  • Kocham to forum
Odp: Możlie przyczyny zagotowania płynu chłodzaceg X-Type 2,7d
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 14, 2018, 23:41:44 pm »
u mnie taki sam objaw był i długo było gdybanie że to coś innego, ale i tak wyszła uszczelka niemiło to wspominam, 2,7d nawet bym nie naprawiał jak u ciebie wyjdzie, tylko sprzedał czym prędzej i kupił benzynę

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Możlie przyczyny zagotowania płynu chłodzaceg X-Type 2,7d
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 26, 2018, 21:37:20 pm »
Jak gotuje wodę to najpierw wymiania korka i odpowietrzenie układu (najtaniej).
A jak dalej gotuje to dopiero test na CO2 i termostat do wymiany (drożej)
A potem inne, znacznie droższe i mniej przyjemne rzeczy...  :(
X-Type 3.0, Rover 416Si