Kolego, konwerter do nierzadko pojawiający się problem w naszych samochodach i też to miałem.
Objawy jak u ciebie, czyli falowanie na 6 biegu w pewnym wąskim zakresie obrotów. Potem pojawiało się to już na 5 biegu. Po przejechaniu pewnego dystansu, czyli rozgrzaniu silnika i skrzyni problem ustępował. Im niższa była temperatura powietrza tym problem był bardziej odczuwalny i co oczywiste dłuższy dystans należało pokonać aby bujanie się uspokoiło.
Szukałem firmy do naprawy, również brałem pod uwagę firmę Avanti, ale znalazłem kilka krytycznych uwag o nich min. takich, jak napisał kolega w poście wyżej. Możliwe, że konkurują jedynie ceną.
Ja robiłem w firmie ArtMag w Gliwicach. Usłyszałem, że tyle co w Avanti biorą za regenerację (mi mówili 700 zł), to blisko tyle ile oni muszą wydać na części do regeneracji konwertera.
Zapłaciłem chyba ok 1500 zł za regenerację plus montaż i demontaż skrzyni. Tą firmę mogę polecić. Ma też dobre opinie w internecie.
Polecana jest też firma Midpart i dwóch mechaników mówiło mi właśnie o tej firmie. Dzwoniłem, pytałem o cenę i chyba także było ok 1500 zł.
Na miejscu raczej nikt ci tego nie zrobi i mało kto zrobi ci to kompleksowo tzn. firmy robiące regenerację niekoniecznie zdemontują ci konwerter.
W ArtMag robią całość, bo to firma zajmująca się skrzyniami. Jeśli zdecydowałbyś się na nich, to powołaj się na kolegę od Jaguara z Opola to może coś wynegocjujesz