Autor Wątek: Który wybrać DIESEL BENZYNA ??  (Przeczytany 1579 razy)

Offline Srufik

  • Aspirant
  • Wiadomości: 1
  • Kocham to forum
Który wybrać DIESEL BENZYNA ??
« dnia: Lipiec 24, 2018, 14:42:23 pm »
Witam.

Planuje zakup jak to że przewspanialego kocura Jaguara x-tyle (2001-2003)
Potrzebuje pomocy odnośnie informacji o tym samochodzie. Jedyne informacje jakie zdolalem zdobyć to takie jak np. trudna dostępność  niektórych części jak i też że jest to dosyć drogi samochód w utrzymaniu. Zastanawiam się bardziej nad jednostką benzynową 2.1, 2.5.
Na co należy zwrócić uwagę przy kupnie auta z taką jednostką?
Jakie są częste awarie/problemy z jednostkami benzynowymi?
Żywotność silnika osprzętu min. Rozrzad?
I chyba najważniejsze pytanie części, dostępność oryginał/zamiennik w jakich podzespołach auta.  + wasze doświadczenie z jaguarem

Offline Paulo99

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Odp: Który wybrać DIESEL BENZYNA ??
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 24, 2018, 16:57:50 pm »
Silnik 2,2 diesel ma rozrząd na łańcuchu. Jednostka jest dynamiczna i oszczędna. Części tanie, bo pasują od mondeo Mk3.  Jeżeli uda Ci się kupić z pewnym przebiegiem, to moim zdaniem dobry wybór.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Który wybrać DIESEL BENZYNA ??
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 24, 2018, 18:00:23 pm »
Diesle 2.0 mają opinie kiepskie, z tego względu, że Jaguar wziął silniki od Forda a osprzęt wsadził swój i wyszło jak wyszło. Poza tym nie bez powodu ma miano najgorszego silnika w gamie X-Type. Poza tym do takiego auta ten silnik po prostu jest zbyt zamulony. Kolejna sprawa, że auta w 2.0 zazwyczaj są biednie wyposażone. Z 2.2 jest już lepiej, to chyba motor od PSA jest, no i zaplecze w części zamienne także nienajgorsze. Co do benzynowych - jak dla mnie 2.5 albo 3.0.  Najmniejszy 2.1 zwyczajnie jest nieopłacalny, bo pali prawie tyle samo co większe, a mocą niestety nie grzeszy.

Typowe przypadłości znajdziesz w innych tematach. W benzyniakach padają cewki, często są problemy z LPG, przez to, że gazownik jest pierdołą i nie umie go dobrze założyć, łożyska w kołach do najtrwalszych nie należą, no i przede wszystkim problemy z szeroko pojętym przeniesieniem napędu, szczególnie wersje 4x4, czyli podpory wału, sam wał czy też łożyska skrzyni kątowej lub dyferencjał, przeguby i półosie. Objawy to drgania, wibracje lub po prostu wycie łożysk. Czasem pojawiają się dziwne problemy związane z nieszczelnościami na dolocie, których mało ogarnięy mechanik nie zdiagnozuje, koszt na szczęście niewielki (oprócz uszczelek kolektora, które są drogie). Zwróć też uwagę na progi bo lubia się sypać, a pod plastykowa nakładką nie widać zbyt wiele. Rozrządy są na łańcuchu, a ich trwałość jak na Nasze warunki jest dobra.

Części zamienne są w bardzo różnych cenach, jednak czasem zdarza się, że nie ma zamienników i pozostaje Ci tylko ASO, a to wtedy już boli ... Więc jeżeli chcesz kupić X-Type to musisz się liczyć z tym, że auta nie nalezy do tanich w eksploatacji i mimo, że jest gorzej wykonane od innych Jaguarów to bynajmniej cena serwisu zostaje na tym samym poziomie.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2018, 18:05:15 pm wysłana przez sztandi7 »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Który wybrać DIESEL BENZYNA ??
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 24, 2018, 18:04:51 pm »
Osobiście wybrałbym benzynę, ale wiadomo każdy swoje wychwalał będzie. Mam dwa modele x-typa z 2002 roku z silnikiem V6 2.1 i z 2008 roku z silnikiem V6 3.0. Pierwszego mam z 10 lat chyba, natomiast drugiego z kilka miesięcy. Co do 2.1 wystarczy do spokojnego przemieszczania się żeby szedł szybciej trzeba go podkręcić na obrotach, natomiast z 3.0 to inna bajka ten idzie bez problemu w każdym przedziale obrotów i osobiście dla mnie nowsze modele są lepiej wygłuszone i wykonane. Co do części ja osobiście nigdy nie miałem problemu zawsze zamawiam w jednym sklepie, raz czekałem ok. tygodnia na metalowe pierścienie, jak wymieniałem katalizatory i tyle. Jeżeli liczysz się z kosztami utrzymania i mniejszą ilością problemów polecam 2.1 napęd na przód i spokój. Chyba, że ostatnią wersje x'a z 2008 roku tam jest dużo lepiej jeżeli chodzi o napęd na 4 koła z opinii wśród forumowiczów napęd niby głośny i piszczy, ja osobiście w swoim nic nie słyszę cisza i spokój. Co do spalania odnoszę wrażenie, że 2.1 ciut więcej pali niż ten 3.0 z 2008 roku. Gdybyś chciał pogadać, wyślij mi numer telefonu na PW.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 804
Odp: Który wybrać DIESEL BENZYNA ??
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 25, 2018, 21:58:14 pm »
2.0 i 2.2 D to te same silniki Forda, a nie PSA, mają ten sam osprzęt.
2.2 powstał później więc miał teoretycznie poprawioną pompę wysokiego ciśnienia, praktycznie tak samo może strzelić i 5K w dupie. Ogólnie silnik to konstrukcja z Transita, która to do dziś po modyfikacjach jest w Jumperze/Ducato (sam mam także Ducato i z racji iż po X-ie poznałem ten silnik doskonale to kupiłem Ducato 2.3jtd z Iveco).
Wyposażenia nie mają nic do tego. Fakt że można ustrzelić takiego z pokrętłami z kuchenni gazowej,
ale w benzynie tak samo występowały.
Podobnie i jest z silnikami w XFie 2.7 i 3.0 -  różnią się opiniami na zasadzie 3.0 mniej się psuje,
bo na początku produkcji było ich mniej, więc mniej zajeżdżonych samochodów. Problemy z wałem te same.
330nm w 2.0D spokojnie starcza do jeżdżenia, i jest o wiele lepiej niż w 2,1 benzyna.
3.0 B jest topowa do tego samochodu i jeśli już szukać to takiego, koszt utrzymania większy niż 2.0 D  czy 2.1B - osprzęt AWD i inne części.
2.5 do 3.0 nie ma sensu bo i tak masz AWD na utrzymaniu takie samo spalanie.
Na co zwrócić uwagę - na odgłos silnika. Lubią się panewki się kończyć w benzynach i samochód trafia na rynek.

Koszt serwisowania obojętnie jakiej wersji - tak jak napisał sztandi7. Musisz mieć mega zaufanego mechanika lub spora wiedzę.
Test na niego - podjeżdżasz wysiadasz on mówi "ooo  Mondeo mk3".
Ty odjeżdżasz do następnego, bo znaczy się że nigdy takiego nie serwisował.

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Który wybrać DIESEL BENZYNA ??
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 25, 2018, 23:15:53 pm »
Koszt serwisowania obojętnie jakiej wersji - tak jak napisał sztandi7. Musisz mieć mega zaufanego mechanika lub spora wiedzę.
Test na niego - podjeżdżasz wysiadasz on mówi "ooo  Mondeo mk3".
Ty odjeżdżasz do następnego, bo znaczy się że nigdy takiego nie serwisował.
Wolał bym żeby to było mondeo :-trudno

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Który wybrać DIESEL BENZYNA ??
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 26, 2018, 08:02:30 am »
Benzyna 2,5/3.0 a diesel to prawie zupełnie inne auta.

W dieslu trzeba być przygotowanym na problemy z silnikiem.
W benzynie z kolei na problemy z przeniesieniem napędu (półosie, wał, transfer case).

Więcej części z mondeo pasuje do diesla. Jeżeli chodzi o benzynę to trzeba być gotowym na to, że nie pasuje prawie nic.
Dostępność części jest na pewno słabsza niż do popularnych marek. Niektóre w Polsce są dostępne w zasadzie tylko w jednym sklepie. Niektóre nie są dostępne wcale.
X-Type 3.0, Rover 416Si