Autor Wątek: Zerwana linka otwierania wlewu paliwa X-type  (Przeczytany 1769 razy)

Offline Łukasz

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Zerwana linka otwierania wlewu paliwa X-type
« dnia: Czerwiec 05, 2018, 22:44:14 pm »
Witam, chciałbym zapytać czy ktoś z was próbował samodzielnie wymienić linkę prowadzącą do wlewu paliwa? Zerwał mi się zatrzask pod klapką wlewu i zakończenie linki wciągnięte zostało do środka. Jak zdemontować samą obudowę wlewu aby dostać się do linki? Którędy od siedzenia kierowcy do samego wlewu biegnie linka i czy warto zabrać się za wymianę samemu? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Jaguar X-type 2.2D 2009

Offline Łukasz

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Odp: Zerwana linka otwierania wlewu paliwa X-type
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 06, 2018, 18:35:07 pm »
Jako, że nie otrzymałem żadnych wskazówek zniecierpliwiony przed chwilą zadzwoniłem do ASO (Car Master Kraków) Cena jedyne 850zł przy dostarczeniu przeze mnie części (cały mechanizm dostałem od poprzedniego właściciela). Czy na prawdę wymiana tej linki jest taka skomplikowana?
Jaguar X-type 2.2D 2009

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Zerwana linka otwierania wlewu paliwa X-type
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 06, 2018, 20:25:55 pm »
Nie, ale skoro pytałeś w ASO to nic dziwnego że cena z kosmosu.

Instrukcja dotyczy montażu/wymiany klapki ale zawiera też zabawy z linką. Wygląda na to że trzeba zdjąć koło.

1) Remove right rear tire and whell well liner. wheel well liner is held by 2 torx, and 2 plastic nuts
2) Remove nut behind fuel door holding it to the fill pipe
3) Turn strike 1/4 turn clockwise with short needle nose pliers engaged in the two notches
4) Pull the strike out all the way through the fuel door side, just past the plastic strike body. If the strike is to hard to pull out, then cut the fuel door assembly away from the strike using tin shears. The strike/cable assembly needs to be pulled rather hard to overcome a rubber retaining grommet that's holding the cable as it passes thru the trunk region
5) Hold the cable and pull the strike body off the cable, then push cable back in
6) Remove the plastic rivet holding fuel door to body
7) Remove the fuel door assembly
8) Push the strike back into hole in trunk region, approximately at a length where the strike is slightly able to poke thru fuel door assembly
9) Install new fuel door assembly, fishing strike thru hole
10) Pull strike thru the strike hole in the new fuel door assembly untill cable is visible
11) Push strike body back onto strike until it clicks onto cable
12) Push strike back into fuel door assembly fully with metal spring underneath. Strike body will need to be guided back into the grommet hole in trunk region by using one hand in the wheel well while pushing strike into fuel door assembly with the other hand
13) Rotate strike 1/4 turn counterclockwise to lock it into the fuel door hole
15) Install retaining nut to secure fuel door assembly back the fuel fill pipe
16) Re-install wheel well liner and tire


Źródła:
https://www.jaguarforums.com/forum/x-type-x400-14/x-type-fuel-door-replacement-faq-14786/#post111026
https://www.jaguarforums.com/forum/x-type-x400-14/x-type-fuel-door-replacement-faq-14786/#post109790 (inna instrukcja bazująca na JITS, dostęp od strony siedzeń)

X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Łukasz

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Odp: Zerwana linka otwierania wlewu paliwa X-type
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 08, 2018, 23:36:12 pm »
Witam, dziękuję za instrukcję, niestety nie przydała się, ale zmotywowała mnie do próby samodzielnej wymiany. Po zdjęciu koła i nadkola dostałem się do wlewu od środka, jednak nie ma tam dojścia do linki. Już miałem demontować zderzak, ale jeszcze raz zdjąłem tapicerkę w bagażniku - okazało się że za jedną z blach wzmacniających jest wyjście króćca przez który montowana jest linka - poprzedni właściciel po tym jak się zerwała zdemontował ją w prawie całym bagażniku, dlatego wcześniej nie mogłem jej znaleźć. Końcówka nowej linki ma odpowiedni zaczep który łączy się z króćcem, dlatego aby zamontować linkę do wlewu należy końcówkę linki odpowiednio ustawić i wkładając ją za tylnym reflektorem wcisnąć w króciec. Linka biegnie od króćca do reflektora, dalej wzdłuż zderzaka do drugiego reflektora i wraca pod tylną kanapę.

I tu zaczynają się kolejne schody. Po zdjęciu osłon progowych wygląda na to, że aby wymienić resztę linki trzeba zdjąć tapicerkę podłogi, fotel kierowcy i tylną kanapę. O ile fotel kierowcy trzyma się chyba tylko na 4 śrubach to jeszcze nie odkryłem jak zdemontować kanapę. Jutro kontynuacja prac. Myślę jeszcze nad wykorzystaniem istniejącej części linki, ale muszę sprawdzić czy się jeszcze do czegoś nadaje. Może nie trzeba by pruć wnętrza samochodu.
Jaguar X-type 2.2D 2009

Offline Łukasz

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Odp: Zerwana linka otwierania wlewu paliwa X-type
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 10, 2018, 09:13:50 am »
Witam, zabrałem się za demontaż tapicerki w środku, ale po jakiejś godzinie odpuściłem i postanowiłem wykorzystać istniejącą linkę - na szczęście skracając starą linkę po 10 centymetrów kilkukrotnie na wysokości zmieniarki/nawigacji linka była już zdrowa. Do stelażu zmieniarki od spodu dorobiłem listwę, na której połączyłem nową i starą linkę(najogólniej w sposób w jaki deskami usztywnia się złamaną nogę). Najtrudniej było zabezpieczyć połączenie przed dalszą korozją - linki połączyłem złączkami śrubowymi, później obciąłem śruby i zeszlifowałem złączkę do odpowiedniej średnicy, dalej umieściłem odsłoniętą złączkę i linkę w dokupionym wężyku o średnicy wewnętrznej równej otulinie linki, całość zabezpieczając taśmami. Podsumowując zajęło mi to 5 godzin, ale nie musiałem targać tapicerki wnętrza, której mocowania są podobno bardzo delikatne. Otwieranie działa jak nowe, bez najmniejszego oporu.
Jaguar X-type 2.2D 2009