Autor Wątek: Klepanie na niskich obrotach 2,0 Diesel  (Przeczytany 4442 razy)

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Klepanie na niskich obrotach 2,0 Diesel
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 15, 2018, 21:28:50 pm »
To akurat zależy jak bardzo rozwalona jest dwumasa

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Klepanie na niskich obrotach 2,0 Diesel
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 15, 2018, 22:27:55 pm »
Mi też się wydaje, że to będzie problem czujnika położenia wału, ale u mnie problem na razie nie powraca więc to olałem.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Biała

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Klepanie na niskich obrotach 2,0 Diesel
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 16, 2018, 01:39:56 am »
mi to brzmi na stukający napinacz czy pasek. Jakby sie działo calutki czas tak samo to obstawiał bym regulację hydrauliczną bo akurat wszystkie fury w tym tygodniu mam na szklanki ;) Zdejmij pasek  tak o sobie i posłuchaj możliwe że ustanie. Dwumas czuć pod noga w czasie jazdy bo wtedy pulsuje przy dotykaniu pedału sprzęgła. sorry za składnie ale staram sie w lłkend jak mogę 8)

Offline Kao

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 103
  • X-type 2.0
Odp: Klepanie na niskich obrotach 2,0 Diesel
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 16, 2018, 18:50:56 pm »
Kurde no laikiem nie jestem i trochę coś tam się znam. Nie spotkałem się jeszcze z taką sytuacją żeby dwumasa była rozklepotana i nie było innych problemów np trzęsienie przy ruszaniu czy problemy z biegami. Zastanawiam się jak to dobrze zdiagnozować? Może stetoskopem? A powiedzcie mi jeszcze jak najszybciej dostać się do rozrządu żeby zweryfikować jego stan? Moj ma juz 250 tyś i głowy nie dam że tyle naprawdę wiec warto by było już tam zajrzeć.

Offline slawek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 313
Odp: Klepanie na niskich obrotach 2,0 Diesel
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 16, 2018, 20:04:57 pm »
Dużo informacji o problemach związanych z tym silnikiem znajdziesz na forum Mondeo.
http://www.mondeoklubpolska.pl/forum.php
X-Tpe 2,0 D sport  rok 2004

Offline Kao

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 103
  • X-type 2.0
Odp: Klepanie na niskich obrotach 2,0 Diesel
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 17, 2018, 20:18:20 pm »
Tak dla rozwikłania niepewności, winne są wtryski. Jak narazie auto normalnie jezdzi i nic mu nie dolega poza głośniejszą pracą wtrysków a macie może pomyśł jak wydłużyć żywotność układy wtryskowego? może wyczyścić cały układ, zmienić końcówki wtrysków?

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Klepanie na niskich obrotach 2,0 Diesel
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 17, 2018, 21:10:56 pm »
a może podkładki ci dmuchają i słyszysz pod maską bociany

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: Klepanie na niskich obrotach 2,0 Diesel
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 17, 2018, 21:27:47 pm »
Głośne stukanie silnika to wtryski.. Przerabiam to od kilku miesięcy na kocie i mondele.. Oba mają te same 501z. Wtryski na których kot chodzi to mondeo klepie. Zaczęło się od sprężynki w kocie przy dodaniu gazu. Przelewy pokazały że zaworki do wymiany, więc wymieniłem na delphi. Od razu też w fordzie bo szarpal lekko przy dojezdzie do świateł (automat). W sumie to nie rozumiem dlaczego kot nie robił automatu, przecież ten silnik rewelacyjnie chodzi na automacie. Ale wracając do tematu. Chodziło wszystko ok rok. Nagle w obu w tym samym czasie kot i ford zgubiły kody wtryskow.. Nie pomogło już rozkrecanie, czyszczenie, przekładnie wtryskow. Dopiero po wymianie rozpylaczy przestało klepac i kopcić. Niestety pokusilem się o chińskie więc po paru km kot zaczął kopcić na czarno przy depnięciu. Po sprawdzeniu wtryskow okazało się że wszystkie leją. Teraz kupiłem końcówki delphi tylko znów czekam na auto bo pewnie od kopcenia zatarla się turbina. Jak auto wróci to zmienię końcówki i zobaczymy.. Ale klepanie ustalo po wymianie rozpylaczy, nawet chińskich.
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]

Offline Kao

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 103
  • X-type 2.0
Odp: Klepanie na niskich obrotach 2,0 Diesel
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 17, 2018, 21:57:31 pm »
da rade koncowki zmienic samemu? ile placiłeś za delphi? ja mam objawy takie że klepie przy obciążeniu np przy ruszaniu czasami przy stałej prędkości odczuwam delikatne prawie nie wyczuwalne pojedyńcze szarpanie no i przy odpalaniu pojawiają się problemy, pali za każdym razem ale czasami chodzi przez ok 3 sekundy na obrotach poniżej optymalnych czyli ok 500 i wtedy tez nie ma reakcji na gaz, chciałbym zmienić podkładki i odrazu końcówki tylko pytanie czy sam to zrobię

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: Klepanie na niskich obrotach 2,0 Diesel
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 18, 2018, 09:13:14 am »
Jak nie ma reakcji na gaz to końcówki. Tak miałem w fordzie. Dasz rady sam jak masz parę narzędzi, w tym klucz dynamometeryczny i długą nasadkę żeby wykręcić wtrysk. Najpierw spróbuj może je oczyścić. Kup liquid Molly do czyszczenia wtryskow i podepnij się bezpośrednio przed pompę. Jak to zrobić to znajdziesz na YT. Ewentualnie możesz wykręcić wtryski i wysłać do czyszczenia. Koszt 50zl/szt. Od razu je sprawdzą. Ja końcówki kupowałem na alle.. Po 174/szt gość mi później napisał że przez jego sklep po 165/szt może sprzedać. Acz jest już druga firma na alle która ma po 168/szt. Jak Ci sprawdzą i powiedzą że jest coś nie tak to wtedy sobie kup końcówki i albo oni za dodatkową opłatą ci wymienią albo sam to zrobisz bo oczyszczone wtryski już będziesz miał. Końcówkę nową kupujesz "sterylną" więc przy zachowaniu czystości podkladasz wtrysk tak jak oni. Jedyną tajemnicą jest skręcenie wtrysku. Nikt nie wie z jaką siłą to zrobić. Jedni piszą że 50 inni 55 a jeszcze inni 60 czy nawet 30 Nm. Ja skręcam ok 55Nm. Najlepiej zaznacz oryginał przed rozkreceniem, oczyść i skręć na tych samych częściach do tego samego punktu. Określi ci to siłę. Na oryginalnych częściach wtrysk łapał 55Nm wcześniej niż na chińskiej końcówce dlatego nie można skręcić do tego samego punktu przy nowej końcówce czy zaworku. Zagubienie kodu wtrysku, a przy już zużytych wtryskach jest to możliwe, jest upierdliwe bo w fordzie skasujesz ten błąd kablem za 50zl a w kocie już nie, przybajmniej nie w moim. Podobno działa to tak jak w fordzie ale z kotami od 2005 roku. Ja mam 2004 ale model 2005 ale i tak nie działa. Na szczęście znalazłem gościa który sprzętem do Forda zrobił to za 50 zł. Ale zjezdzilem chyba z 5 magików.
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]

Offline Kao

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 103
  • X-type 2.0
Odp: Klepanie na niskich obrotach 2,0 Diesel
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 18, 2018, 09:27:38 am »
Zaplecze do grzebania mam wielkie, dużo kluczy i sprzętu, wyslać do czyszczenie raczej nie będę mógł bo mieszam we francji a tutaj nikt tego nie robi musiałbym do PL a za tym idzie czas. Co do czyszczenia to stosowałem już 2 razy taki dodatek do paliwa i szczerze mówiąć pozytywnie mnie zaskoczył, jest spora różnica ale i tak chce podkładki zmienić to skoro już wtryski będą wyciągnięte to odrazu bym te końcówki zmienił, oglądałem filmiki na YT jak to zrobić i tam wtrysk wkładają w specjalnie przygotowany stojak, albo będzie trzeba sobie taki wykombinować albo kręcić  w imadle tylko czy to bezpieczne?

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: Klepanie na niskich obrotach 2,0 Diesel
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 18, 2018, 14:04:59 pm »
Przyrząd jest po to żeby przy rozkręcaniu nie przekręciła ci się właśnie końcówka bo mogłaby urwać pręciki ustawiające zaworki względem obudowy i rozpylacza. Ja rozkrecalem normalnie w imadle albo w dwoch kluczach I nic się nie uszkodził. Poskładać nie da się odwrotnie bo bolce są niesymatryczne. Pamiętać trzeba przy skręcanie o małym bolcu wchodzący w obudowę wtrysku przed długą sprężynką. Jak jej nie dasz to nie odpalisz. Tak miałem jak pierwszy raz to robiłem. Najważniejsze żebyś po rozkręceniu umył w chemii ozniej w ropie I wszystko na mokro poskręcał. Nowa podkładka I musi chodzić. Rób tylko wtryski po kolei. Zrób jeden, odpal, przejedź się i następny. Wymień filtr wcześniej. Kodować nie musisz bo cewka jest ta sama a dawki sam sobie dobierze. Podobno samochód na początku kuleje i szarpie. Ja wtryski wymieszalem I odpalił od strzała i w miarę równo pracował.
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]

Offline Kao

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 103
  • X-type 2.0
Odp: Klepanie na niskich obrotach 2,0 Diesel
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 18, 2018, 16:21:12 pm »
a dlaczego robić po jednym? szczerze mówiąc nie chce mi się 4 razy wszystkiego rozkręcać i ja szczerze mówiąc nie widzę w tym żadnych plusów. Mogę liczyć na Twoją pomoc w razie czego?

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: Klepanie na niskich obrotach 2,0 Diesel
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 18, 2018, 17:10:34 pm »
Po to pojedynczo, że jak wyciagniesz wszystko, zrobisz, wsadzisz i nie zapali.. Ale czemu? Pewnie któryś wtrysk.. No i pytanie teraz który. A robiąc po kolei wiesz, który zrobiłeś ewentualnie źle. Czasu zejdzie Ci tyle samo. Wyjąć, wyczyścić, rozkręcić, wyczyścić od środka, wymienić cześci, skręcić i do silnika. Odpalić i następny. Dwóch naraz nie dasz rady robić. Po czyszczeniu w chemii wyplucz w ropie że 2,3 razy żeby wypłukać wodę. Najlepiej najpierw środkiem do czyszczenia gazników, ktory zmyje gruby syf. I nie zapaprze chemii w myjce. Jakbyś miał jakieś pytania to śmiało pisz.
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]

Offline Kao

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 103
  • X-type 2.0
Odp: Klepanie na niskich obrotach 2,0 Diesel
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 26, 2018, 23:31:51 pm »
podrzuciłbyś linka na te końcówki wtrysków? nie widzę tego na alle