Autor Wątek: Przed zakupem Xtype 2.1 Pb Sonda/checkengine  (Przeczytany 1114 razy)

Offline Rakov

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Przed zakupem Xtype 2.1 Pb Sonda/checkengine
« dnia: Kwiecień 25, 2018, 20:44:59 pm »
Witam. Wstępem.. Jadę pojutrze oglądać pierwsze jaga, 2.1 benzyna, osoba prywatna, gościu odrazu powiedział że zderzak do malowania itp. ALE! Wspomniał też o święcacym się check engine, auto jeździ ponoć normalnie, nic sie nie dzieje. Sam sie tym zainteresował, pojechał dziś do serwisu W Bielsku-Bialej. Na kompie wyszedl blad p1646/p1647? Nie pamietam. W skrocie powiedzial ze sonda przed i za kata do wymiany, czujnik czy tam grzalka sie przekopcila, nie wiem, nie mam pojecia. Dosc jestem zielony w sprawach mechaniki samochodowej. Stad moje pytanie: Ile taki zabieg moze kosztowac (wymiana ofc), nie wiem ile negocjowac cene.. No i czy to na sto procent to? Niby auto jezdzi fajnie itp Ale nie chce zeby mi sie to swiecilo.. Bede mial ciagle w glowie ze cos sie dzieje. Dzieki za odp :-V

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Przed zakupem Xtype 2.1 Pb Sonda/checkengine
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 25, 2018, 21:28:41 pm »
Błędy które podałeś dotyczą grzałki w górnych sondach lambda.
Koszt sondy nowej DENSO około 500zł/sztukę. Zamienniki (uniwersalne) nie działają dobrze. Taniej można kupić sondy używane (około 100zł sztuka).
Wymiana nie powinna być jakaś droga.

Jeżeli rzeczywiście to wina sond a nie jakiś większy problem z elektryką/elektroniką.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Rakov

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Odp: Przed zakupem Xtype 2.1 Pb Sonda/checkengine
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 26, 2018, 15:09:08 pm »
Jechać, kupić i ryzykować? Czy dogadać się z gościem żeby on sie tym zajął? Zakladajac ze 500zl/szt i ja to wymienie, a okaze sie ze to nie jest problemem.. Troche slabo :/

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796