Autor Wątek: Problem z ogrzewaniem - S-Type 2002r 3.0 V6 (I lift)  (Przeczytany 2218 razy)

Offline JerryRS4

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 82
  • S-Type 2002r I Lift 3.0 V6 LPG
    • Premier Сasual Dating - Real-life Girls
Problem z ogrzewaniem - S-Type 2002r 3.0 V6 (I lift)
« dnia: Marzec 11, 2018, 12:46:18 pm »
Witam. Mam przypadłość odnośnie ogrzewania. Wsiadłem do auta po tygodniu stania w warsztacie i po rozgrzaniu silnika zaczęły się dziwne rzeczy z ogrzewaniem. Po ustawieniu na panelu klimy 17°C, albo LO  lewa strona grzeje z pełną mocą, prawa dmucha z taką temperaturą jaką ustawię. Przy zmianie temperatury na wyższą, lewa bez zmian dmucha gorącym powietrzem, prawa stopniowo rośnie wraz z ustawieniem przeze mnie temperatury. Po włączeniu klimatyzacji trochę jest chłodniejsze powietrze po obu stornach, ale to pewnie normalne. Po wyłączeniu klimy lewa strona znowu grzeje jak szalona. Pewnie do wymiany elektrozawór, czy może być inna przyczyna? Dodam że ostanie prace jakie wykonywałem przy aucie to zmiana świec i uszczelek po pokrywkami zaworów, gdzie ściągałem przy tym kolektor ssący. Może czegoś nie podłączyłem, jakiejś kostki, albo odwrotnie wężyki? Żadnego błędu w kompie nie pokazuje.

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: Problem z ogrzewaniem - S-Type 2002r 3.0 V6 (I lift)
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 11, 2018, 13:28:30 pm »
Sam odpowiedziałeś sobie na pytanie ,częsta usterka czyli elektrozawór.
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline Haenes90

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Problem z ogrzewaniem - S-Type 2002r 3.0 V6 (I lift)
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 12, 2018, 21:48:32 pm »
Podłączę się do tematu. Otóż u mnie sprawa wygląda tak, że w aucie cały czas ogrzewanie działa z taką samą temp. nie ważne z klimą czy bez. Nie ważne na jaką pozycję się ustawi czy szyby czy nogi. Siłę nawiewu można zmieniać bez problemu, ale temp grzania jest zawsze taka sama czyli gorąco. Gość od którego kupiłem auto twierdził że elektrozawór wymieniał w ciągu ostatnich kilku miesięcy i zamawiał go z v12. Czy jest możliwość, że jest coś nie tak podłączone albo po prostu to coś innego niż ten elektrozawór?? Pacjent 3.0 2000rok.

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: Problem z ogrzewaniem - S-Type 2002r 3.0 V6 (I lift)
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 13, 2018, 12:31:16 pm »
Jeśli nie zawór pozostaje moduł i przewody. Gdy moduł jest uszkodzony zawory sa otwarte ,sterowanie polega na cyklicznym ich zamykaniu.
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2018, 18:27:40 pm wysłana przez MicGin »
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline JerryRS4

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 82
  • S-Type 2002r I Lift 3.0 V6 LPG
    • Premier Сasual Dating - Real-life Girls
Odp: Problem z ogrzewaniem - S-Type 2002r 3.0 V6 (I lift)
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 22, 2018, 19:29:16 pm »
Przyszły upały, więc trzeba było zabrać się za naprawę klimy. Miałem dojście do zakupu zamiennika elektrozaworu na niemieckim eBay za 50€ i stwierdzam, że daje radę. Po wymianie elektrozaworu temperatury wróciły do normy i wtedy kiedy ma chłodzić to chłodzi i to naprawdę bardzo mocno. Przed tym sprawdziłem moduł sterowania i ścieżki były ok, także zaryzykowałem z elektrozaworem. Teraz tylko czas pokaże jak długo mi posłuży, ale to zawsze 250zł mniej niż Boscha ;)

Offline starygracik

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Problem z ogrzewaniem - S-Type 2002r 3.0 V6 (I lift)
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 24, 2018, 15:32:06 pm »
Witajcie Koledzy.
Pozwolę sobie podłączyć się do tematu i dorzucić swoje spostrzeżenia na ten temat...

Trzy tygodnie temu miałem ten sam problem. Auto cały czas grzało i nie chciało chłodzić. Wymieniłem elektrozawór - taki jak na fotkach powyżej. Auto po wymianie zaworu nadal przez jakiś czas miało problemy z grzaniem/chłodzeniem. myślę że pojawił się problem z prawidłowym odpowietrzeniem układu po spuszczeniu płynu chłodzącego. Też przy okazji zmieniłem świece i uszczelniłem układ dolotowy, oraz doszło nowe kolanko za kolektorem (znana sprawa). Czyściłem również przepustnicę i był cyrk. Auto po przejechaniu około 500 km na trasie wróciło do NORMY i wszystko obecnie jest OK.
1. Wymiana elektrozaworów - waźna sprawa to odpowietrzenie układu po zalaniu nowym płynem. U mnie po przejechaniu ok 500 km wszystko się odpowietrzyło samo.
2. Elektrozawory w naszym Jagu niestety są badziewne. Mam taki sam tylko z jedną cewką w Fordzie Puma. Też jest badziewny i zmieniam dwa razy na rok. Niestety tego nie da się przeskoczyć.
3. Przepustnica ustawiła się sama po przejechaniu ok 500 km. Czytałem posty kolegów że ustawia się już po kilkunastu km, ale u mnie tak nie było.
4. Sprawdzajcie gumowe kolanko za kolektorem dolotowym, bo gnije i puszcza LEWE POWIETRZE - co zwiększa spalanie i oszukuje kompa.

Offline rav

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • S Type 2003 3.0 Sport
Odp: Problem z ogrzewaniem - S-Type 2002r 3.0 V6 (I lift)
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 25, 2018, 18:05:05 pm »
Wymiana elektrozaworu 2 razy do roku?  :-boks W takim razie sprzedaję swój samochód, skoro mam bulić 700zł z robocizną za wymianę tego samego co chwila  :-chyt
By³: czarny S-Type 2001 3.0
Jest: srebrny S-type 2003 Sport 3.0

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: Problem z ogrzewaniem - S-Type 2002r 3.0 V6 (I lift)
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 25, 2018, 20:12:16 pm »
Zawsze pierwsze co to sprawdzić zł nią temperaturę swych aluminiowych rurek które biegną na prawej podłużnicy. Regulować skrajnie temperatury i obserwować czy się zawór zamyka. Zawór jest albo otwarty albo zakmjwthnie ma stanów pośrednich. Różnice w temperaturze uzyskujemy przez zmiane częstość otwarcia zaworu.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.