Dział Techniczny > XJ X350, X358 (2003-2009)
Dobre klocki hamulcowe na przód
Bocian:
EBC Red też brałem pod uwagę, ale otrzymałem info, że są odpowiednie raczej do lżejszych samochodów. To jednak odpowiedź teoretyka-sprzedawcy więc nie wiem na ile się sprawdzi. Widziałem opinie o Yellow, że właśnie dosyć pylą.
Testowałeś te, które wypisałeś oprócz EBC?
Pawel_M:
EBC yellow miał kolega z którym często jeździłem i felgi zawsze miał zawalone pyłem. Osobiście jeździłem na Ferodo DS2500 i różnica fakycznie była wyczuwalna w porównaniu do " zwykłego klocka " Jeżeli chodzi o Hawk HPS 5.0 miałem je w swojej zabawce do " polatania " auto na co dzień nie używane i byłem bardzo zadowolony. Klocki twarde więc trzeba do nich mieć twarde tarcze, miałem wrażenie że im częściej hamowałem tym lepiej klocek się sprawdzał. Klocki miałem w aucie mniejszym oraz lżejszym więc nie mam porównania do budy która ma 5m długości i waży w granicach 1800kg
a1410:
Kupiłem Jaguara z zamontowanymi klockami Textar, które były twarde, nie pyliły, ale słabo hamowały dodatkowo powodując lekkie drgania tarcz. Wymieniłem na klocki Mintex, które trochę bardziej brudzą felgi, ale hamują lepiej i tarcze się uspokoiły. Nie wiem, jak wypadłyby w porównaniu z yellow EBC, bo nigdy w żadnym samochodzie takich nie miałem, natomiast miałem i mam cały czas porównanie różnych klocków ATE, Textar, Jurid, Mintex, Magneti-Marelli z klockami ori w autach BMW E32 740 i 750, E39 540 oraz E38 750 i Mintex jest najbardziej zbliżony do oryginalnych, a Jaguar wagą i mocą jest podobny do tamtych autek...
Kacper21:
Witam, osobiście odradzam ebc yellow, sam zamontowałem ich komplet na przód i na tył w połączeniu z EBC Ultimax i efekt był taki że po 7 tysiącach kilometrów klocki do wymiany z przodu i z tyłu, do tego tarcze z przodu do wymiany za kolejne siedem. Poza tym pylą okropnie nie sposób utrzymać w czystości felg. Mimo swoich super właściwości odprowadzania ciepła, tarcze musiały iść do przetoczenia ponieważ zaczęły bić. Moja jazda nie jest spokojna ale do agresywnej jej daleko. Także nie polecam. Jeżeli coś z EBC to redy bo świetnie się sprawują nie pylą, ale połączyć tylko z gładką tarczą bo nacinana tak jak w ultimaxie je zje skoro nie ma problemów z twardszym yellowem. Jednak jeżeli chodzi o hamowanie to ultimax i yellow na plus, zupełnie inny świat, faktycznie trzeba było je rozgrzewać na początku, ale nie za bardzo...jedno mocniejsze hamowanie z 80-100km/h przynajmniej u mnie wystarczało ;)
Swoją drogą zbliża się okres wymiany tarcz i klocków u mnie, więc również podpinam się do tematu jakie klocki wybrać ale mam pytanie co do tarcz, czy zostać przy EBC i wziąć gładkie czy polecacie jakiś inny komplet? :D
Pozdrawiam
raflik1977:
Jeśli chodzi o klocki, to trzeba pamiętać że to tylko połowa sukcesu. Zły dobór klocków do tarcz może spowodować nadmierne nagrzewania i deformacji tarcz. Mam w mocno podkręconym Saabie HPS Hawk I tarcze brembo max. Dobrze się to sprawdza. Przy hamowaniu z dużej prędkość nie ma problemu, nie ma objawów utraty siły hamowania na rozgrzanych tarczach. Pylenie a co za tym idzie zużycie minimalne. Jedynie trzeba się przyzwyczaić do specyficznego wycia hamulców przy ostrym dociśnięciu.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej