Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Ładowanie w kocie

(1/5) > >>

rrrobson:
Witam.

Zauważyłem problemy z ładowaniem w moim jagu. Zaraz po uruchomieniu ładowanie jest na poziomie 15,8 V (dochodzi nawet do 16v). Po około 5 min. na jałowych obrotach przy zapalonych światłach mijania ładowanie osiąga około 13,6V. Jak włączę grzanie foteli, grzanie szyby przedniej, tylnej oraz klimatyzację to napięcie spada nawet na 12,3V.

Po rozgrzaniu podczas jazdy wartość napięcia dochodzi do 15,3v (rośnie wraz z obrotami wału silnika).

Kontrolka sygnalizująca brak ładowania nie pali się na desce rozdzielczej. Do tej pory profilaktycznie wyczyściłem klemy na akumulatorze i sprawdziłem połączenia kabla plusowego i masowego.

Chciałbym się dowiedzieć czy w 100% przyczyną będzie uszkodzony regulator napięcia w alternatorze ?

Dodam jeszcze, że sam akumulator ma rok i jest to Centra Futura o parametrach 12v 72Ah 720A.

voitec:
Co do napięcia 15,8V oraz 13,6V to polecam to: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,8370.msg253752.html#msg253752

Co do 12,3V. Bardzo możliwe, że tak po prostu musi być przy tak dużym obciążeniu. Alternator na wolnych obrotach nie ma szałowej wydajności. Wraz ze wzrostem obrotów przy tym obciążeniu napięcie rośnie?

rrrobson:
Tak, rośnie. Gdzieś przy 1500 obr/min ładowanie sięga już ponad 15V.

Czytałem ten wątek jednak martwi mnie to ładowanie przy maksymalnym obciążeniu (12,3V).

Może ktoś mógłby u siebie z ciekawości podejrzeć jak wygląda ładowanie przy dużym obciążeniu ?

Boodzio2:
Wygląda na regulator napięcia . Nie powinny następować tak duże wachania.A już tym bardziej pod 16v.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

voitec:
boodzio2, skąd taka teza?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej