Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Ładowanie w kocie
Boodzio2:
Po to jest regulator aby nie zależnie od obciążenia utrzymywać stałą wartości napięcia w pewnych widełkach .
Robiłem takie alternatory z podobnym objawem , diagnozą była uszkodzona dioda na prostowniku ,jak się rozgrzał zmieniały się parametry ładowania. warto też sprawdzić jego wydajność prądowa nie tylko napięcie.
rrrobson:
To bardziej stawiasz na regulator czy diodę ? Może dla świętego spokoju wymienić dwa układy ?
voitec:
boodzio2, ale tak jak napisałem w przytoczonym przeze mnie poście - tutaj ECU steruje regulatorem, więc ma dwa różne ustawienia napięcia. Dlatego też w X-type napięcie >15V jest normalne i nie jest objawem usterki. Tak samo w trakcie normalnej pracy, napięcie <14V też jest w porządku.
Boodzio2:
Przejrzałem schematy i przyznaje racje ,ale czy sam alternator nie ma żadnego regulatora wew.
voitec:
Regulator jest jak w zwykłym alternatorze, ale jest połączony z ECU, który steruje jego pracą. Tak samo kontrolka ładowania w liczniku, nie jest sterowana przez regulator, tylko przez ECU.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej