Dział Techniczny > XJ X350, X358 (2003-2009)
Katalizatory poza zakresem X350 4.2 supercharer.
a1410:
--- Cytat: Maciej Franciszek w Styczeń 23, 2018, 09:59:44 am ---Możliwe że katy są sprawne, a informacja o ich stanie jest błędna?
--- Koniec cytatu ---
Możliwe, ale najlepszy sposób na sprawdzenie to przedmuchać katalizatory jadąc 200-250km autostradą z prędkością 200+
Maciej Franciszek:
Hehe, a1410 - w sensie mam jechać ponad 200 km/h dystans wynoszący ponad 200 kilometrów?
Czy w Polsce znajdę taką trasę, która mi to umożliwi?
Pytam na poważnie, bo jak dotąd moje poprzednie auto nie dawało mi takich możliwości, więc nie mam doświadczenia :-za
Może lepiej udać się na hamownie, tam osiągnąć właściwą temperaturę katalizatora i czas potrzebny do jego "wyczyszczenia"...
a1410:
--- Cytat: Maciej Franciszek w Styczeń 23, 2018, 14:46:36 pm ---Hehe, a1410 - w sensie mam jechać ponad 200 km/h dystans wynoszący ponad 200 kilometrów?
--- Koniec cytatu ---
A co to za problem? S8 Łódź-Wrocław, A2 Warszawa- Świecko, A1 Łódź-Gdańsk, S3 Szczecin-Świebodzin, A4 Wrocław-Rzeszów to tylko kilka dróg, na których bezproblemowo przedmuchasz katalizatory. I nie musisz cały czas jechać powyżej 200, chodzi tylko o to, żeby były to dłuższe odcinki z przepustnicą otwartą mocniej niż zwykle. Nie wiem tylko, czy Twój Kalifornijczyk da się rozpędzić powyżej 200, bo amerykańskie mają często ograniczniki v-max gdzieś na wysokości 200km/h. Możesz to też zrobić na hamowni, tylko co to za frajda? To trochę jak posuwanie gumowej lalki... ;D
Maciej Franciszek:
Z tego co piszesz wynika, ze na bramkach będę mógł zwalniać :)
Zastanawiam się jeszcze czy nie zostawić "udrażniania" katalizatorów na cieplejsze dni, co pozwoliłoby im szybciej osiągnąć wymaganą temperaturę.