Autor Wątek: x300 luzy z tylu przy wiekszych predkosciach  (Przeczytany 1711 razy)

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.006
x300 luzy z tylu przy wiekszych predkosciach
« dnia: Styczeń 03, 2018, 14:46:23 pm »
Przy wiekszych predkosciach mam cos takiego ze jak 'pukne' noga w pedal gazu, tak doslownie cm w dól i na pol sekundy to jest takie uderzenie lekkie, jakby byl z cm luzu na wale, czy moze na przegubach?  :- pojecia Nie jest to uciazliwe, jakkolwiek ewentualnie dobrze by bylo wyeliminowac ten luz.

Moze ktos ma jakis pomysl gdzie by najpierw spojrzec i co to by moglo byc?

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 687
  • XJ x300 sovereign
Odp: x300 luzy z tylu przy wiekszych predkosciach
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 03, 2018, 20:54:49 pm »
Witaj.
A jak włączasz D, albo R to tego nie słychać?
Może to być podpora skrzyni, przednie, lub tylne poduchy wózka. Albo elastyczny łącznik wału z dyfrem.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

>lepiej głupio zapytać, niż coś mądrze sp...lić<

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 252
Odp: x300 luzy z tylu przy wiekszych predkosciach
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 03, 2018, 21:35:49 pm »
Przy wiekszych predkosciach mam cos takiego ze jak 'pukne' noga w pedal gazu, tak doslownie cm w dól i na pol sekundy to jest takie uderzenie lekkie, jakby byl z cm luzu na wale, czy moze na przegubach?  :- pojecia Nie jest to uciazliwe, jakkolwiek ewentualnie dobrze by bylo wyeliminowac ten luz.

Moze ktos ma jakis pomysl gdzie by najpierw spojrzec i co to by moglo byc?


Podnies tylne kolo ruszaj gora dol i sprawdz czy nie ma luzu. Najczesciej padaja lozyska stozkowe w "zwrotnicy" tylnej, na laczeniu z wahaczem.

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.006
Odp: x300 luzy z tylu przy wiekszych predkosciach
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 03, 2018, 23:49:51 pm »
Witaj.
A jak włączasz D, albo R to tego nie słychać?
Może to być podpora skrzyni, przednie, lub tylne poduchy wózka. Albo elastyczny łącznik wału z dyfrem.


Odkad zmienilem poduszki z przodu i z tylu to i zniknelo to walniecie przy przerzucaniu miedzy D i R wiec to na pewno nie to. Tak wlasnie pomyslalem, ze to moze ten elastyczny lacznik, nie za bardzo wiem jakby go tu sprawdzic, szczegolnie ze problem nie wystepuje w ogole przy malych predkosciach a tylko przy duzych predkosciach i tym samym duzych obrotach ::)
Widzialem tez cos o tej podporze skrzyni, w sumie ma to troche sens, tymbardziej ze przy duzych predkosciach jest moze takie delikatne drzenie i nie sa to hamulce.

Podnies tylne kolo ruszaj gora dol i sprawdz czy nie ma luzu. Najczesciej padaja lozyska stozkowe w "zwrotnicy" tylnej, na laczeniu z wahaczem.

Tak tez uczynie, chociaz auto mialem wiele razy w powietrzu przez ostatni rok i w sumie nie zauwazylem zadnego luzu góra/dól 
Z drugiej strony poprzedni wlasciciel przez kilka lat robil lewy przeglad, w 2012 roku oblal wlasnie na tych przegubach/lacznikach X z tylu i hamulcu recznym(ktory akurat ewentualnie naprawilem pare miesiecy temu). Skoro hamulec nie byl zrobiony to moze i przeguby tez nie :-trudno
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2018, 23:58:19 pm wysłana przez katar83 »

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 252
Odp: x300 luzy z tylu przy wiekszych predkosciach
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 04, 2018, 19:15:58 pm »
Przeguby krzyzakowe, tylnych polosi, tez nie moga miec luzow, bo polos tylna w Jaguarze jest gornym wahaczem, gdybys ja przecial to kolo polozylo by sie bokiem, wiec tez musisz sprawdzic czy nie ma luzow i luzow w dyfrze.

wicherrr

  • Gość
Odp: x300 luzy z tylu przy wiekszych predkosciach
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 22, 2018, 20:18:41 pm »
Ja też mam taki luz. Jednak u mnie to jedyne co z lokalizowałem to luz w dyfrze. A jaki masz przebieg samochodu ?

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.006
Odp: x300 luzy z tylu przy wiekszych predkosciach
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 31, 2018, 13:21:12 pm »
Przebieg mam 220tys km. Sprawdzilem dokladniej, luzy sa najbardziej odczuwalne miedzy 90 a 100kmh, przy nizszych predkosciach w ogole nie czuc zeby cos bylo nie tak, przy wyzszych tez conajwyzej bardzo delikatnie ale w tym przedziale miedzy 90 a 100, to autentycznie czuc az uderzenie z tylu jak klepne w pedal gazu, jakby z 2cm luzu bylo zanim naped zalapie.
Moze to i cos w dyfrze faktycznie, dziwna sprawa. Bardzo mozliwe ze auto bede mial na rampie w sobote, zobaczymy czy cos sie uda znalezc.