Autor Wątek: Witam :)Jaguar s-type 3.0 automat rozładowuje sie całkowicie akumulator  (Przeczytany 4972 razy)

Jaguar111

  • Gość
Witam :)Jaguar s-type 3.0 automat 2003 rozładowuje sie całkowicie akumulator po 12-24h postoju
Potrzebuje pomocy wie ktoś może jak pomóc?
Dziekuje?)

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Witam :)Jaguar s-type 3.0 automat rozładowuje sie całkowicie akumulator
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 28, 2017, 18:47:29 pm »
Sprawdź jak duży jest pobór prądu to podpowie Ci gdzie szukać złodzieja.
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline patryk5250

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Witam :)Jaguar s-type 3.0 automat rozładowuje sie całkowicie akumulator
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 30, 2017, 20:36:37 pm »
Ja mam ten problem od 2 lat i kazdy ręce rozkłada u kilku elektryków było i kazdy mówił to samo że moduły trzeba podmieniać. Chętnie bym to zrobił. Także jakby ktoś w okolicach Krakowa Katowic miał pojęcie chętnie podstawie auto.
By³o; Audi A6 C5 2.4 V6, MB W220 4.0 V8 CDI
Jest: Jaguar S-Type 4.0 V8

Offline Aneta

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
  • Kocham to forum
Odp: Witam :)Jaguar s-type 3.0 automat rozładowuje sie całkowicie akumulator
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 30, 2017, 21:49:36 pm »
Mam ten sam problem,tylko u mnie światła z tyłu świecą cały czas i nie da rady ich wyłączyć.Najgorszy problem to jest to że z tym cholernym autem nie można się połączyć.

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: Witam :)Jaguar s-type 3.0 automat rozładowuje sie całkowicie akumulator
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 30, 2017, 22:28:04 pm »
Był biuletyn w tym temacie. Należało zrobić małe obejście przewodem między skrzynka przy nogach po stronie pasażera ,a skrzynka bezpieczników w desce po lewej stronie. Również może brać prostowników alternatorze w wyniku uszkodzenia diody.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline patryk5250

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Witam :)Jaguar s-type 3.0 automat rozładowuje sie całkowicie akumulator
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 31, 2017, 08:13:49 am »
Tylko że ja skrzynki z bezpiecznikami po stronie kierowcy nie mam. I silnik u mnie 4.0 rok 99.
By³o; Audi A6 C5 2.4 V6, MB W220 4.0 V8 CDI
Jest: Jaguar S-Type 4.0 V8

Offline ArturP

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Witam :)Jaguar s-type 3.0 automat rozładowuje sie całkowicie akumulator
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 31, 2017, 13:59:48 pm »
Mój problem z pożeraniem prądu rozwiązałem sam.
Okazuje się, że jest to wada fabryczna, a producent na przełomie 1999 i 2000 roku wydał w tej sprawie notę serwisową (dokument dostępny TUTAJ - http://tiny.pl/gwmrg ) dla modeli aut w przedziale VIN L00001-L70801. Dlaczego zatem z tą samą usterką borykają się nowsze auta, poliftingowe? Nie wiem, ale poniżej, krok po kroku postaram się opisać jak to naprawić.

Jeśli Twój S-type (bez znaczenia jest rok produkcji) rozładowuje Ci akumulator, to w pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy przekaźniki R2, R4, R5 i R11 (Rys. dla auta z 2004 r. TUTAJ - http://prnt.sc/cer75i ), które znajdują się w bagażniku pozostają wysterowane dłużej niż 65 minut. Jeśli tak, to czytaj dalej …

Jak sprawdzić „domowym sposobem” czy przekaźniki są wysterowane?

Krok 1. Pozamykać w aucie wszystkie drzwi i maskę, klapę bagażnika zostawić otwartą (abyśmy mieli dostęp do boxa’a z bezpiecznikami), ale zasymulować jej zamknięcie, czyli jakimś śrubokrętem zatrzasnąć zamek oraz wcisnąć włącznik oświetlenia w bagażniku (ja używałem do tego zacisku stolarskiego).
Krok 2. Zamknąć pilotem lub kluczykiem auto. Tak samo jak robicie to np. pod sklepem, co by nie ukradli Wam kota  ;D
Krok 3. Po upływie 65 minut po zamknięciu auta (najlepiej ze stoperem w ręku) wyciągnąć przekaźnik R2, R4, R5 lub R11 i włożyć go ponownie. Przy tym zabiegu trzeba nasłuchiwać, czy przekaźnik „klika”, czyli załącza się przy próbie wyjmowania i wkładania (załączony przekaźnik będzie również ciepły). Jeśli po tym czacie od zamknięcia auta przekaźnik R2, R4, R5 lub R11 (a najprawdopodobniej wszystkie jednocześnie) pozostają wysterowane (czyli klikają), oznacza to, że przedni moduł elektroniczny (oznaczony jako GECM w przedliftach i FEM w politach) nie „usypia się”.

Należy przy tym zaznaczyć, że GECM/FEM będzie próbował wyłączyć przekaźniki już po 30 minutach (w poliftach) i po pk. 40 minutach (w przedliftach). Prawdopodobnie będzie temu towarzyszyło mignięcie świateł. Światła w Twoim S-typie mogą także mrugać co 60 minut od zamknięcia auta (dlatego najlepiej zrobić ten test dla pewności po upływie 65 minut). To właśnie te mrugnięcie powoduje, że moduł elektroniczny zamiast się usypiać, to od początku rozpoczyna proces rozłączania prądu na kolejnych elementach.

UWAGA! Czasami może się zdarzyć, że po zamknięciu auta moduł elektroniczny zadziała poprawnie. „Uśpi się”, rozłączy przekaźniki i kot nie będzie pobierał prądu. Oznacza to, że usterka (tak jak w moim przypadku) sama znikała przy 1 na 9 takich prób.

Jak usunąć usterkę?

Krok 1. Rozłącz akumulator.
Krok 2. Wypnij kostkę FH 59 z GECM/FEM (znajduje się za plastikiem, obok lewej nogi kierowcy) Rys. dla auta z 2004 r. TUTAJ - http://prnt.sc/cer5mn
Krok 3. Wypnij kostkę FH 7 z puszki bezpieczników w kabinie tzw. primary junction box (znajduje się za plastikiem, obok prawej nogi pasażera na przednim fotelu) Rys. dla auta z 2004 r. TUTAJ - http://prnt.sc/cer69h
Krok 4. Jedną końcówką przewodu elektrycznego wepnij się do pinu nr 6 w kostce FH 59, a drugą końcówką do pinu nr 2 w kostce FH 7. Zastosuj przewód o odpowiednich parametrach, ma to być przewód stosowany w wiązkach samochodowych, a nie ucięty kabel od mikrofalówki.
Krok 5. W tym momencie usterka jest już usunięta, ale dla pewności podłącz akumulator i wykonaj test z zamknięciem auta i wysterowaniem przekaźników. Najlepiej jeśli posiadasz miernik cęgowy - będziesz mógł sprawdzać na bieżąco pobór prądu z akumulatora po zamknięciu auta. Jeśli test wyjdzie pozytywnie, to rozepnij swój bypass (obejście) i zamontuj go na stałe, najlepiej puścić kabel pod konsolą sterowania, zwróć uwagę aby nie wisiał gdzieś luźno. Można puścić go pod dywanem i matą wygłuszająca, wzdłuż fabrycznej wiązki, która się tam znajduje.

UWAGA! W zależności od roku produkcji pojazdu, kolory przewodów (w pinie 6 w kostce FH 59 oraz w pinie 2 w kostce FH 7) różnią się, ale nie ma to żadnego znaczenia dla montażu bypassu „obejścia”. Najlepiej ustalić swój model pojazdu i w odpowiednim dla niego schemacie elektrycznym (schematy dostępne TUTAJ - http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,31608.0.html ) ustalić jakie kolory kabla w pinie 6 w kostce FH 59 oraz w pinie 2 w kostce FH 7 znajdują się w Twoim pojeździe.

W razie pytań i wątpliwości proszę pisać, a efekt zastosowania BYPASSU zgodnie z zaleceniem serwisowym TUTAJ - http://prnt.sc/cer84h

Offline patryk5250

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Witam :)Jaguar s-type 3.0 automat rozładowuje sie całkowicie akumulator
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 01, 2018, 11:28:19 am »
Wielki dzięki jutro będę próbował i dam znać czy się udało :)
By³o; Audi A6 C5 2.4 V6, MB W220 4.0 V8 CDI
Jest: Jaguar S-Type 4.0 V8

Offline patryk5250

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Witam :)Jaguar s-type 3.0 automat rozładowuje sie całkowicie akumulator
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 05, 2018, 09:08:33 am »
Zrobione już we wtorek i wszystko do tej pory działa. Także wielkie dzięki !!! :-thank :-za
By³o; Audi A6 C5 2.4 V6, MB W220 4.0 V8 CDI
Jest: Jaguar S-Type 4.0 V8

Offline Quei

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Odp: Witam :)Jaguar s-type 3.0 automat rozładowuje sie całkowicie akumulator
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 26, 2018, 18:07:40 pm »
U mnie przekazniki w przedlifcie 124 i 5 po zrobieniu obejscia nadal sa wysterowane...i prad pobiera

Offline pospolity

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 54
  • Kocham to forum
Odp: Witam :)Jaguar s-type 3.0 automat rozładowuje sie całkowicie akumulator
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 07, 2020, 08:27:50 am »
Jaguar s-type 3.0 1999r, wszystko wykonane zgodnie z opisem, czas "usypiania" kota wynosi ciut ponad godzinę w moim przypadku (około 65 min.). W celu sprawdzenia prawidłowości działania "ręcznie" zamknąłem tylny zamek i zablokowałem czujnik od lampki w pozycji wciśniętej, następnie włączyłem amperomierz ustawiony na pomiar do 10A szeregowo w obwód (1 koniec na akumulator, 2-gi do zdjętej klemy). Po podłączeniu chwilowy skok do 12A, a po chwili spadek na około 2,6A. 30 min później spadek na około 1,3A, po około 65 min pobór rzędu 0,02A. Operację uważam za zakończoną sukcesem, auto ostatnio stało 5 dni nieruszane i nie sprawiło żadnej niespodzianki przy odpalaniu. Dodam, że nie wypinałem pinów z kostek a jedynie dołożyłem mostek po upewnieniu się, że na obu pinach występuje +12V.