Autor Wątek: I znowu spalanie  (Przeczytany 1328 razy)

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 184
I znowu spalanie
« dnia: Grudzień 23, 2017, 09:09:00 am »
Witam wszystkich.w listopadzie zagazowalem mojego x300
Po zlitrażowaniu mojego 3,2 wchodzi ze pali 15,1gazu a komputer pokazuje że 11,8 paliwa .jazda 90%autostrada prędkość 120-125 tepomat żadnego stania w korkach, ostrego wyprzedzania itd. Czy nie zawielka różnica między paliwem a gazem ? Może komputer źle pokazuje i jest więcej niż 11,8 paliwa. Pozdrawiam

Online MicGin

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Sovereign
  • ***
  • Wiadomości: 782
  • JCPF Club Member
Odp: I znowu spalanie
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 23, 2017, 09:14:19 am »
Różnica to jakieś 22%. Całkiem normalny wynik.
By³ S-type
-pozostajê w rodzinie-
Jest XJR

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: I znowu spalanie
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 23, 2017, 10:09:07 am »
1. Najlepiej podłącz laptop i program do podglądu korekt paliwowych. Robisz trasę, najlepiej bez górek, prosty odcinek. Pierwsze ustawienie na prędkości 90/h, benzyna. Patrzysz na wykres korekt, potem przełączasz na gaz,  korekty idą w górę lub w dół, to regulujesz gaz na plus lub minus, tak by się pokrywało. Potem robisz dla 120 i powiedzmy 160. Dodatkowo możesz o ile program do lpg pozwala, zrobić korekty pod obciążeniem, czyli gaz w podłogę. Ja tak zrobiłem u siebie, brc i pcmascan. Kot nie wie nawet na czym jeździ, bo korekty paliwowe są prawie identyczne. Spalanie gazu około 20% większe niż benzyny.
2. Prostsza metoda, ale mniej dokładna. Prosta droga, 90 czy inna prędkość, tempomat. Na benzynę i obserwujesz wskazania chwilowe spalania na kompie jaga. Pokazuje na przykład 11. Przełączasz na gaz i po ustabilizowaniu patrzysz na wskazania kompa, jak pokazuje to samo, to jest bardzo dobrze. Jak pokazuje, powiedzmy 13 to gorzej, jest ubogo na gazie. Jak pokaże, powiedzmy 9, to  jest gaz na bogato. Z dwojga złego, lepiej na bogato nie upalisz zaworów.
xj6 4,0 Sovereign 1996