Autor Wątek: Problem z x-type 3.0 b+g 4x4 2002r  (Przeczytany 2830 razy)

Marek23

  • Gość
Problem z x-type 3.0 b+g 4x4 2002r
« dnia: Listopad 29, 2017, 05:27:59 am »
Witam forumowiczów mam problem z moim kotem x-type 3.0 b+g 4x4 2002r. Problem polega na strzelaniu w filtr powietrza, mechanicy rozkładają ręce  na internecie nie znalazłem odpowiedzi. Strzela w filtr powietrza po wkręceniu go na wyższe obroty i dzieje się tak tylko i wyłącznie na benzynie przy strzelaniu towarzyszy mu słaba reakcja na pedał gazu mianowicie bardzo słabo wkręca się w obroty albo nieraz gaśnie w ogóle. Nie dzieje się tak zawsze natomiast coraz częściej.  Wyskakuje mu check wngine oraz często wpada w tryb awaryjny wtedy muszę na wolnych obrotach go pogazowa do 2 tys i sam wychodzi z tryby oraz schodzi check engine. Pod kompem wykazuje tylko zbyt bogata dawkę paliwa oraz druga sondę (bank 2 sensor 2) sonda została wymieniona.Na gazie pracuje idealnie. Przepływaka zmieniona filtry oleje wszystko zmienione świece również 13k km temu. Może ktoś przerabiał już to i wie gdzie jeszcze szukać przyczyny?

Mam jeszcze jedno z dwóch pytan odnośnie przegubów wewnętrznych przednich, lepiej je regenerować? Czy spróbować kupić używkę? A może ktoś wie czy będą pasować jakieś zamienniki z forda mondeo mk3? I podrzucilby numery części?
Oraz czy pasują fordowskie mk3 amortyzatory na tył?

Przekopałem chyba cały internet i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi szczególnie na problem ze strzelaniem.
Serdecznie dziękuje za kazda odpowiedz.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: Problem z x-type 3.0 b+g 4x4 2002r
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 29, 2017, 06:19:27 am »
Podstawowe pytanie, masz emulator ciśnienia, lub przelew?
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Marek23

  • Gość
Odp: Problem z x-type 3.0 b+g 4x4 2002r
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 29, 2017, 06:34:14 am »
Mam Jaga od 5 miesięcy i wydaje mi się ze nie ma.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: Problem z x-type 3.0 b+g 4x4 2002r
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 29, 2017, 07:21:21 am »
Możesz sprawdzić po OBD ciśnienie paliwa na listwie, to może być przydatna informacja w tej kwestii. Moja propozycja - odłącz akumulator na kilka minut i zobacz czy to "naprawia" jazdę na benzynie. Jak tak, to może świadczyć o tym, że konieczny jest montaż emulatora/przelewu. Porównaj ciśnienie paliwa po OBD przed odłączeniem i po odłączeniu.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Marek23

  • Gość
Odp: Problem z x-type 3.0 b+g 4x4 2002r
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 29, 2017, 08:16:46 am »
On nieraz ma tak ze jeździ świetnie na benzynie, zero jakichkolwiek problemów, sam z siebie, ze tak powiem się naprawia czyli schodzi check engine i jest cacy na pare dni. Czasami miewa takie dni ze na benzynie wgl nie da rady jechać, do 3 tys. ma bardzo duży problem się wkręcić przy czym wtedy ponownie wyskakuje check engine i strzela głośno w filtr powietrza.( napewno tam strzela ponieważ mechanik trzymał ręce na obudowie filtra powietrza kiedy akurat dostał ta przypadłość i ewidentnie strzelało w obudowie filtra) Ostatnio robiłem mu podmianę przepływomierza na stary i zaczął falować na bezynie i gazie po podmianie spowrotem na nowy przepływomierz równo chodził na benzynie i na gazie a po paru km zszedł mu check engine natomiast poprawa była na 2 dni potem znowu to samo. W tryb awaryjny potrafi wpadać za każdym razem po ponownym uruchomieniu silnika i przejechaniu kilka km. Kiedy go na wolnych obrotach przegazuje do 2 tys tak kilka razy zejdzie z trybu i więcej nie wskoczy do momentu ponownego uruchomienia. Bardzo dziwny przypadek. Spróbuje jeszcze twojej porady i liczę na kazda pomoc w tym zakresie.

Może ktoś jeszcze podpowie mi coś do pozostałych dwóch pytan? Będę również bardzo wdzięczny za pomoc.

Offline Eppic

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 94
  • ;)
Odp: Problem z x-type 3.0 b+g 4x4 2002r
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 29, 2017, 08:52:38 am »
Amory tył nie pasują. Z tego co wiem przednie także nie :)
Jaguar X-Type 2.1 v6 ;)

SilverAG

  • Gość
Odp: Problem z x-type 3.0 b+g 4x4 2002r
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 29, 2017, 10:51:12 am »
Mam jeszcze jedno z dwóch pytan odnośnie przegubów wewnętrznych przednich, lepiej je regenerować? Czy spróbować kupić używkę? A może ktoś wie czy będą pasować jakieś zamienniki z forda mondeo mk3? I podrzucilby numery części?
Oraz czy pasują fordowskie mk3 amortyzatory na tył?

Co prawda mam diesel'a, ale też zastanawiał mnie ostatnio temat przegubów - ogólnie raczej ciężko dostać nowe poszczególne, łatwiej całe półosie. Z używkami loteria - jak zawsze. Z Mondeo najprawdopodobniej nie podejdą, bo X-Type to nie Mondeo :-) Amortyzatory to też problem - przód w zasadzie nie pasuje (inne poduszki - chyba, że wymiana w komplecie), tył - pewnie też. Poza tym Jaguar miał nastawy sportowe i komfortowe, więc też trzeba to sprawdzić.

Co do tylnego zawieszenia - X-Type przejął je z Mondeo kombi, więc pasują wahacze i tulejki. Ale to tyle podobieństw.

Marek23

  • Gość
Odp: Problem z x-type 3.0 b+g 4x4 2002r
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 29, 2017, 15:08:40 pm »
Tak właśnie myślałem z tymi amortyzatorami ale wolałem poradzić się osób które już trochę czasu siedza w temacie kotów. Co do przegubów to tak jak kolega pisał znalezienie ich pojedynczo graniczy z cudem a przynajmniej nie u nas bo przeleciałem na Allegro wszystko co było możliwe i w sklepach samochodowych, również nie maja przegubów wewnętrznych. Wiec albo ryzyko z używka bo tez nie wiadomo kiedy używka taka się posypie albo również słyszałem o firmie w Toruniu która rzekomo prowadzi regenerację takowych przegubów.

SilverAG

  • Gość
Odp: Problem z x-type 3.0 b+g 4x4 2002r
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 29, 2017, 20:33:15 pm »
Do Torunia mam relatywnie blisko, więc jak by się potwierdziło, chętnie skorzystam z namiaru na speców :-)

Co do amortyzatorów - czytałem gdzieś sugestię, że przy założeniu na poduszkach od Mondeo mogą podejść te z Mondeo. Poduszki jakieś 2,5 razy tańsze, więc może warto spróbować. Chętnie dowiem się, czy się udało.

Swoją drogą to ciekawe - zarzuca się X-Type'om, że to Ford, a tak naprawdę widać, jak jest. A taki Saab 9-3 - na bazie Vectry, ale nikt nie mówi, że to Opel (zresztą Saab dostał Vectrę i miał zmienić tylko nadwozie, a zmienił wszystko, co się dało - jak X-Type). Audi - to samo, a marka premium pełną gębą...

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Problem z x-type 3.0 b+g 4x4 2002r
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 30, 2017, 15:03:27 pm »
Nowe poduszki w aso nie są kosmicznie drogie - coś koło 200zł/szt. Amortyzatory(np. Sachs) też majątku nie kosztują więc może nie warto kombinować. Wiem że wydanie koło 2k na zawieszenie boli, ale robisz to w zasadzie raz, u mnie przy kupnie jak miał ok 240 tys km to zawias był oryginalny

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Problem z x-type 3.0 b+g 4x4 2002r
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 04, 2017, 15:47:45 pm »
Mnie wszystkie 4 bilsteiny kosztowały około 1000zł (kupowałem na allegro)  więc nie wiem czy jest sens kombinowania z amortyzatorami. Na szczęście to nie XJ.
Co do przegubów, to kupiłem dwie używane półosie w dobrym stanie.
X-Type 3.0, Rover 416Si