Autor Wątek: Zmodyfikowane mocowanie czujnika położenia wału w x300 4.0  (Przeczytany 2324 razy)

Offline Gonzalles

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 247
Zmodyfikowane mocowanie czujnika położenia wału w x300 4.0
« dnia: Listopad 12, 2017, 21:25:28 pm »
Witam, czy ktoś z Was ma założone zmodyfikowane mocowanie czujnika położenia wału korbowego?
Jakie są korzyści zastosowania tego typu rozwiązania, czy zmiana kąta wyprzedzenia ma pozytywny wpływ na pracę silnika, lepsze spalanie mieszanki i być może obniżenie spalania paliwa? Czy jest sens cokolwiek zmieniać, skoro silnik w moim JAGU pracuje równo, spalanie niskie, tylko zapach spalin, mam takie wrażenie, sugeruje słabsze spalanie mieszanki?
Proszę o wypowiedzenie swego zdania na ten temat praktyków, z góry dzięki.
... bo kot lubi pieszczoty, cokolwiek to znaczy...   Bez przesady, nie mam zamiaru go pie¶ciæ w ka¿dej wolnej chwili! Ma konkurencjê.

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 708
  • XJ x300 sovereign
Odp: Zmodyfikowane mocowanie czujnika położenia wału w x300 4.0
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 13, 2017, 13:12:21 pm »
Hej Gonzalles!
Ja miałem założony. Sam go zrobiłem.
Po założeniu wydawało mi się że silnik miał delikatnie większy jad i chyba trochę mniejsze spalanie. Choć na benzynie pracował jakby mniej miękko. Na gazie było ok.
Pracował też trochę inaczej. Ale różnic nie określił bym jako kolosalne.
Kiedy męczyłem się z kompem silnika (jak się okazało), zmieniłem na oryginalne mocowanie i teraz tak jeżdżę już od dłuższego czasu. Teraz mój tuningowy uchwyt jeździ w bagażniku razem z zapasowym czujnikiem PWK.
Moja wydumka tak wygląda.
>per aspera ad astra<

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: Zmodyfikowane mocowanie czujnika położenia wału w x300 4.0
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 13, 2017, 13:21:08 pm »
Na xj40.com sa bodajze wykresy z chamowni gdzies, jest okolo 5% na plusie w zwyklym aj6 czy aj16, mozna tam sie dowiedziec wszystkiego, informacje z pierwszej reki od Andiego Stodarta(który pierwszy robil te mocowania i ktory odpowiedzialny byl za mapy ECU), ciut nizsze spalanie. Najwieksza roznica jest oczywiscie w SC AJ16, tam roznice powinien zauwazyc kazdy.

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 270
Odp: Zmodyfikowane mocowanie czujnika położenia wału w x300 4.0
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 13, 2017, 18:24:20 pm »
Mam od paru lat. Po założeniu różnica była odczuwalna, samochód miał większą „ochotę do jazdy”. Nie był to efekt na miarę założenia turbo, ale zauważalnie przyjemniej się jeździło. Ponieważ cały czas ta zmodyfikowana podstawka jest założona, to przyzwyczaiłem się i nie mam już porównania ;) Problemów na pewno u mnie spowodowała żadnych, ale różnic w spalaniu też nie zauważyłem.
Natomiast u mnie jest teraz wyraźna różnica między benzyną 95 i 98-100. Na ogół jeżdżę na 98 i gdy czasem muszę wlać 95 (bo np. na niektórych mniejszych Orlenach nie ma innej), to auto jest nieco przymulone. Nie wiem, czy standardowe X300 też tak mają, ale mój zdecydowanie woli 98.

Offline Gonzalles

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 247
Odp: Zmodyfikowane mocowanie czujnika położenia wału w x300 4.0
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 13, 2017, 19:41:45 pm »
Witaj truten :)
Samoróbka jest niewąska i gdybym miał sprzęt, sam bym sobie taką wyrzeżbił he,he
Liczy się skutek i jeśli można samemu stworzyć, to tym większa satysfakcja :-za.
Jak sądzę po Waszych komentarzach niewiele to daje i chyba nie zdecyduję się na montaż póki co, chyba, że trafi się promocja.
Spalanie średnie mam bardzo niskie i nie bardzo wierzę, że da się jeszcze niżej zejść.
... bo kot lubi pieszczoty, cokolwiek to znaczy...   Bez przesady, nie mam zamiaru go pie¶ciæ w ka¿dej wolnej chwili! Ma konkurencjê.

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 708
  • XJ x300 sovereign
Odp: Zmodyfikowane mocowanie czujnika położenia wału w x300 4.0
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 14, 2017, 10:28:33 am »
Jest właściwie tak jak mówi Six.
ja na przykład zauważyłem trochę mniejsze spalanie. I większy "jad". Ale efekt jest chwilowy, bo moment się do tego przyzwyczajasz ;)

W handlu dostępne są te uchwyty za około 200zł. W moim odczuciu nie jest to warte tych pieniędzy. Ale jak byś chciał sam zrobić to bardzo polecam. Choćby dla samego eksperymentu.
Aha, jakbyś robił, zrób jakąś możliwość regulacji, bo jak zrobisz np. +7", to auto nie odpali. Ja specjalnie ustawiłem najpierw na tyle i chciałem sprawdzić czy nie da się "lepiej". Nie dało się  :P Musi być ustawione wyprzedzenie maksymalnie na 5".
>per aspera ad astra<

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: Zmodyfikowane mocowanie czujnika położenia wału w x300 4.0
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 14, 2017, 16:06:05 pm »
Z tego co wiem, Andy Stodart odpalal swojego XJRa przy kacie nawet +10 i podobno nie bylo wiekszych problemów, jakkolwiek same mocowanie które sprzedaje jest juz na +5, zgaduje ze dla bezpieczenstwa :) Andy robil tez mocowania +7 dla rajdowych czterdziestek które z powodzeniem jezdzily kilka sezonów.
Wielu ludzi z XJR, mówi o mniejszym o litr spalaniu i okolo 20 extra koników.

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 708
  • XJ x300 sovereign
Odp: Zmodyfikowane mocowanie czujnika położenia wału w x300 4.0
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 14, 2017, 16:49:14 pm »
Kiedy napaliłem się na ten uchwyt, przekopałem większość tych informacji. No i właśnie dlatego chciałem spróbować tych "ostrzejszych" ustawień. No i właśnie nie odpalił. Coś próbował łapać, ale nie.
Przestawiałem też aparat zapłonowy pod den czujnik, ale i to nie pomogło.
Dlatego polecam zrobić jakiś zakres regulacyjny tego wyprzedzenia. Jeśli oczywiście sami robimy. :)
>per aspera ad astra<

Offline damano_2013

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Kocham to forum
Odp: Zmodyfikowane mocowanie czujnika położenia wału w x300 4.0
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 14, 2018, 12:17:53 pm »
Witajcie,

Trochę odgrzewam temat, ale chciałbym się podzielić z wami moimi spostrzeżeniami po wprowadzonych przeze mnie modyfikacjach. Auto do Daimler 4.0 z 1995 roku z przebiegiem 220000km, ustawione luzy zaworowe sprawdzona kompresja, uszczelniony na nowo dolot, czyszczone wtryski, nowe świece, olej itp. Generalnie duży serwis silnika, aby pracował jak po wyjeździe z fabryki. W aucie zosto zmierzone przyśpieszenie profesionalnym sprzętem i wykazało 8,2s do 100km/h i 14,1s do 140km/h. Czyli wyniki są na pozimie tego co podaje producent. Następnie została zmieniona podstawa czyjnika wał na 5 stopni, wkładka filtra powietrza na K&N oraz przerobiona czerpnia. Po tych modyfikacjach auto wykazało 8,0s do 100km/h oraz 13,7s do 140km/h oczywiscie w podobnych warunkach. Ze swojej strony dodam że moim zdaniem poprawiła się kultura pracy silnika oraz chętniej reaguje na wciśnięcie gazu. Różnicę szczególnie czuć powyżej 3000obr/min. Spalanie spadło o ok. 1l.

Pozdrawiam,
Damian