Autor Wątek: Swap silnika - czysto teoretycznie  (Przeczytany 9435 razy)

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Swap silnika - czysto teoretycznie
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 10, 2017, 12:30:24 pm »
Sprzedać puki jeszcze żyje i nigdy nawet w te stronę nie patrzeć. Byle za granice żeby Polacy sie z nim nie męczyli ;)

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: Swap silnika - czysto teoretycznie
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 10, 2017, 16:16:20 pm »
Ostatnio znajomy wymieniał silnik 3.0 jeden do jednego koszt roboty 1000.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline Pawel_M

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Swap silnika - czysto teoretycznie
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 10, 2017, 16:25:50 pm »
Przełożyć silnik a zrobić swapa to jest inna liga....
XK 4.2 2008r
S-type 4.0 Sport 2001r
S-type 4.0 2001r

Offline Hawai

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 53
Odp: Swap silnika - czysto teoretycznie
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 10, 2017, 18:55:22 pm »
A tak wgl Jaguarowski 2.7D był także w innych samochodach? Chodzi mi o 1 do 1. Przykładowo w peugeotach?

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.292
Odp: Swap silnika - czysto teoretycznie
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 10, 2017, 19:03:31 pm »
I chyba w Discovery 3? Chociaż tam jest 4x4 więc miska zapewne inna.

Wszędzie to będzie złom. Jeśli już koniecznie chce się zostać przy tym aucie to robiłbym remont. Wymiana na inny używany, wymiana słupków jest bez sensu.
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Offline p123

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 485
  • XJ8 3.2 Executive 1999
Odp: Swap silnika - czysto teoretycznie
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 10, 2017, 19:37:36 pm »
Opcja remontu była brana pod uwagę - nikt nie mógł znaleźć sensownych cenowo części.
U mnie wyżarło panewkę korbowodową na jednym cylindrze, uszkodziło rzecz jasna również czop wału. Pozostałe panewki też robiły wrażenie nadwyrężonych. Remont tego silnika przerastał koszt całego auta.
Piotr 

Offline Rom

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 72
Odp: Swap silnika - czysto teoretycznie
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 10, 2017, 22:09:50 pm »
Nie możliwe żeby szlif wału i nowe Panewniki plus to robota przewyższają wartość calego kociaka . Trochę mechanikuje i mi sie wydaje ze remont takiego silnika by wyniósł około 3-4 tyś.zł

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Swap silnika - czysto teoretycznie
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 10, 2017, 23:44:57 pm »
Zależy co uwalone. Ale remont tego silnika i tak po taniosci licząc robote i graty to koszt od 5k w górę. Taniej nikt nie zrobi,  nie ma szans. Zazwyczaj sa to kwoty od 6-7k w gore
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Swap silnika - czysto teoretycznie
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 11, 2017, 00:22:49 am »
potwierdzam robota dołu czyli dorabianie panewek, ze szlifem wału i wiadomo podpór i tak dalej to około 2 tysi dla 4 garowego silnika, honowanie cylindrów to 75 zł st, grubsze rozwiercania wiadomo, ale lepiej wtedy gilze wstawić to nie trzeba tłoków zmieniać, ale mysle że za remont całej jednostki to tak średnio od 3 do 6 koła, razem z planowaniem głowic. Drugą sprawą są uszczelnienia które może i to PSA mogą być jaguarowskie a to słabo. No i wrzucenie do budy, tu nawet tysia licząc to można sie spokojnie zmieścić. tak więc od 5 do 8 i w góre wiadomo jak sie co komu zachce (wtryski nie wtryski) można sie zamknąć

Offline Rom

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 72
Odp: Swap silnika - czysto teoretycznie
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 11, 2017, 09:39:28 am »
Zerknąłem na aledrogo to komplet panewek 1200 , pierscienie 400 szlif walu do v6 to 500  plus remont głowic 1000 plus jakieś uszczelki ,także z robota bym liczył jakieś 5500max ,może trochę mniej by wyszło zależy czy nie znalazłbym tańszych części . Górę to najpierw trzeba sprawdzić a nie szlify ,tuleje czy honowania robić , może do starych bloków wystarczy tylko pierscienie dopasować a nie szlify się pchać .Ja tak sporo silników zrobiłem i ludziska jeżdżą do oleju nie zaglądają .
« Ostatnia zmiana: Listopad 11, 2017, 09:45:46 am wysłana przez Rom »

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.292
Odp: Swap silnika - czysto teoretycznie
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 11, 2017, 10:31:11 am »
Chyba optymistycznie.

Niedawno remont silnika R4 do pewnego staruszka wyszedł mi 6k zł. Złożony na dobrych gratach. Ale nie musiałem robić głowicy bo była świeża i wymieniać rozrządu. W przeciwnym wypadku wyszłoby 800 zł za głowicę i 1500 za rozrząd.

Można od tej kwoty odjąć 500 zł za czyszczenie bloku i lakierowanie, szkiełkowanie pokryw aluminiowych, miski itp. i cynkowanie śrubek i innych detali.

Poza tym nie widzę w kosztorysie pierścieni i honowania (to taki plan minimum). Piszesz, że wystarczy pierścienie dobrać. Czasami takie rozwiązanie zadziała, czasami nie. Nie wymieniłbym pierścieni bez honowania cylindrów.

I remont głowic za 1000 zł? Obydwu?
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Offline Rom

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 72
Odp: Swap silnika - czysto teoretycznie
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 11, 2017, 11:13:18 am »
Głowice obydwie , a można używki po 300 -400 kupić.
Jeszcze raz wszystko podlicze:
-Panewniki plus szlif 1700
-pierścienie 400 plus to honowanie 450 ktore  nie zawsze jest konieczne
-głowice 1000
-uszczelki 1000
Wychodzi dobry remont po honowaniu 4500 bez 4000 .
Więc za 5500 śmiało mogę zrobić takie silniki.

Offline Rom

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 72
Odp: Swap silnika - czysto teoretycznie
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 11, 2017, 11:26:26 am »
Właśnie skończyłem silnik r 4 do mercedesa , założone na stare tłoki nowe pierścienie i kupiłem drugą głowice bo stara pęknięty była . Cylindrów nie honowalem , taki remont wyszedł 900 plus robota .Silnik pali na dotyk i zero dymu .

Offline Pitt

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 49
Odp: Swap silnika - czysto teoretycznie
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 11, 2017, 13:16:27 pm »
3,2 r6
Wymiana całego rozrządu ze wszystkim
Obróbka głowicy
Planowanie
Uszczelka
Śruby głowicy
Spawanie kolektora
Płyny wszystkie
Plus tylne tarczobebny z okładzinami i linka ręcznego
________
= 9000zł
Warszawa


Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Swap silnika - czysto teoretycznie
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 11, 2017, 21:28:48 pm »
Bo jest remont i odświeżenie. Honowanie to must have przy zakladaniu nowych pierscieni.
Glowica x2 - liczmy wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelnosci, czyszczenie gniazd i planowanie. Spoko 800-1200 zaleznie od regionu polski i uzytych uszczelniaczy. Czasami trzeba kilka zaworow wymienić i robi nam sie 1500 zł.

Rozrzad, moze jakies rolki osprzetu, wyjecie i wlozenie silnika, sam czas na rozlozenie i zlozenie silnika + pozniej zamontowanie calego osprzetu.

Mozna tak dlugo wymieniac.

Powyżej napisano 5500 zl. Nie policzono rozrzadu i głowice bardzo optymistycznie cenowo.

Ogolnie za dobra robote trzeba dac od 7-8k w górę tak jak pisalem
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8