Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
Błąd skrzyni, świecąca się kontrolka skrzyni biegów
sebek1111:
Zwroc uwage, czy pali sie jak biegi chodza (to wazne zeby wiedziec czy zarowka jest sprawna) i czy sie nie pali jak przestaja sie przelaczac. Chodzi o czerwone podswietlenie literek PRND.
Co do świec to teraz jest duzo szajsu. Obojetnie co nie kupisz wszystko fobione w jednej fabryce we francji, jedyne na ktorych nigdy sie nie zawiodłem to świece iskra i na takich jezdze w moim Jagu i wszystkich innych autach.
Potrzebujesz świec: ŚWIECE JAGUAR XJ SFE65PRS 0,8 MM przerwa.
Zamawiałem bezpośrednio ze strony iskry, (meilem):
http://www.iskra-kielce.pl/katalog-swiec---samochody-,3547.html
Czujnikow narazie nie ruszaj.
Lipa:
Wczoraj wyskoczył mi znów błąd i nagrałem video bo podświetlenie gaśnie tylko na P a po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu błąd zniknął. Jutro będą świece, i raczej wydaje mi się że to będzie to bo gdy silnik jest rozgrzany i jak go zgaszę i odpalę to właśnie znika...
link wideo: https://youtu.be/6IdaY6alcf8
sebek1111:
Z jakiego roku jest twoje auto? I czy w momecie w którym skrzynia pracuje poprawnie, podświetlenie na P pali sie normalnie? Czy tak samo zanika?
Swiece nie maja z tym nic wspolnego.
Lipa:
91" mnie w sumie zdziwiło najbardziej że tylko P gaśnie, bo Ty pisałeś że wcale się nie świeciły u Ciebie, dlatego nagrałem filmik. Jednakże gdy nie wywala błędu to normalnie podświetlenie pozycji drążka świeci się normalnie.
Niestety nie przyszły mi świece jeszcze więc nie mogę wykluczyć ewentualnych problemów, mam nadzieję że dzisiaj przyjdą.
sebek1111:
Znika Ci zasilanie modułu transmisji i to jest powod na 99%. Kontrolka na selektorze biegów jest właśnie tak podłączona aby od razu bylo widac przyczyne.
W zalączniku masz zdjecie. W twoim roczniku pod pokrywa po stronie pasażera jest szereg przekażnikow. Ten z fioletowa podstawka jest od skrzyni. Wyjmij go i zobacz czy wtedy wogule nie pali sie podswietlenie. Upewnisz sie, ze to wlasciwy przekaznik.
Potoem pozostaje poszukac co jest przyczyna slabego dochodzenia napiecia.
Wiec tak:
uszkodzony przekaznik - rozbierz i zobacz jak wygladaja w nim styki, zobacz po wyjeciu czy nie sa utlenione nozki przekaznika i styki w podstawce.
jesli w przekazniku wszystko gra, to dalej szukaj przyczyny w skrzynkach bezpiecznikow, utleniony bezpiecznik, uszkodzona skrzynka (czesto w xj40 uszkadzaja sie poprzez utlenienie skrzynki bezpiecznikow).
Problem jest u Ciebie na 99% w zlym docieraniu napiecia do elementow sterujacych skrzynia, co widac wyraznie po podswietleniu selektora.
Nie mam schematow do rocznika 91-92, gdybys je zdobył albo ktos z obecnych tu posiada, moglbym pomoc bardziej precyzyjnie. Aczkolwiek mozna sie bez nich obyc, starczy nawet wpiac zarowke 3w za przekaznikiem i obserwowac czy w momecie niedzialania skrzyni zarowka zgasnie lub bedzie sie bylejak zazyc i masz odpowiedz odnosnie napięcia. Celowo pisze o zarowce bo miernik czesto przy zasniedzialych polaczeniach moze niezdac egzaminu.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej