No i po długim czasie problem się rozwiązał.
Przegladając neta natknałem sie na niezłą okazję na zakup opon i pomyslałem, że doprowadzę tę sprawę do końca i przekonam się czy nie bedzie za twardo.
Opony, które kupiłem to nowy model Vredestein Ultrac Vorti 225/40R18. Z 4 szt. wraz z transportem dałem 1680PLN + 220PLN za założenie na felgi i wyważenie.
Felgi to MOMO WRS 7,5x18 i tutaj trochę muszę ponarzekać...
Po pierwsze bardzo duże problemy były z założeniem opon. Byłem w naprawdę dobrym warsztacie z dobrymi maszynami (55PLN za jedno koło to też nie mało), ale problem polegał na tym, że te opony juz po nałożeniu na felgę nie chciały wskoczyć na swoje miejsce. Blokowały się tym rantem ochronnym o rant felgi (nie przystawały do rantu felgi tylko były jakby cofniete do środka). Panowie nie wiedzieli jak sobie z tym poradzić. Bardziej obfite smarowanie nic nie pomagało. Sprawę rozwiązało dopiero mocniejsze pompowanie i czekanie aż opona w końcu wskoczy na swoje miejsce. Troche to mi się nie podobało, bo trzeba było nabijać ponad 7atm!!!
A nie wiadomo co sie wtedy dzieje z kordem opony... Czy to nie jest za duże dla niej obciążenie? Poki co nic nie pekło, nie ma zadnych bąbli itp., ale jednak pewien niedosyt pozostał.
A teraz moje wrażenia...
Przed zmianą jeździłem na zimówkach Pirelli Sottozero Serie II 227/45R17. Różnica w komforcie jest, ale na korzyść!!!!
Nie jest wcale za twardo czego najbardziej się obawiałem. Co więcej na poprzecznych nierównościach nie ma teraz juz takiego głośnego łomotu. Jest ten odgłos jakby bardziej stłumiomny. Prowadzenie o wiele lepsze. Szkoda, że nie jeździłem wcześniej na drugich oponach które mam czyli Toyo Proxes $ 225/45R17, bo porównanie byłoby bardziej sensowne niż pomiedzy oponami letnimi i zimowymi. Ale z tego co pamietam to te moje Toyo były chyba twardsze od obecnych 18-tek, więc jestem zadowolony jak najbardziej z tych 18-tek.
Jezeli chodzi o opony to są ciche i dobrze reagują na ruchy kierownicą, troche ciągną na koleinach, ale to norma przzy takim rozmiarze.
Malum minusem jest to, że do tych opon to ja bym widział bardziej felgi 8-8,5 szerokie. Wtedy fajnie wygladają, ale miałem już wcześniej kupione taki rozmiar jak producent zaleca (z ksiazki Jaga). Nie zawsze trzeba się tego tak mocno trzymać!!! Gdybym był w Polsce i mógł to widzieć na żywo na pewno kupiłbym szersze felgi.