Autor Wątek: BLOS do kota!!!  (Przeczytany 13923 razy)

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
Odp: BLOS do kota!!!
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 08, 2017, 18:31:00 pm »
Ja ustawialem w kilku innych autach. Generalnie sugerowalem sie wskazaniami sondy lambda. Ale zasada jest taka. Skrecasz blosa duza sruba, na tyle, ze auto zaczyna byc zamulone. I odkrecasz tak dlugo az jedzie normalnie. Przy mniejszych silnikach bo montowalem do mniejszych pojemniści, sonda pokazuje takie wartosci, ze przy malych obciazeniach jest troche ubogo, a przy mocniejszym przyspieszaniu robi sie bogato, ze wzrostem predkosci jest coraz bardziej bogato, przy 130 km/h jest optymalnie i potem troszke bogato, czyli jest ustawione w miare ok.
Mala sruba (ta w srodku duzej) jest od wolnych obrotow, i ustawilem ja tak, wkrecasz az pracuje na wolnych niestabilnie i odkrecasz az zacznie pracowac dobrze, czyli tak jak duza.

Generalnie uwazam, ze blos ma znikome mozliwosci regulacji, bo jest tak skonstruowany, zeby podawac wlasciwa mieszanke, i to od podcisnienia zalezy jak podniesie sie przepustnica blosa a ksztalt trojkata w gwizdku przebiega tak, zeby ta mieszanka  byla opymalna, zakres polozenia gwizdka (regulacja duza sruba) mozna tylko w niewielkim stopniu zmieniac jego polozenie.

Jaki masz silnik w tym X300? 4,0? Jak blos wyrabia przy kickdownie?
« Ostatnia zmiana: Październik 08, 2017, 18:40:32 pm wysłana przez sebek1111 »

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: BLOS do kota!!!
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 08, 2017, 20:56:52 pm »
4.0 silnik i BLOS wyrabia bez problemu, przy starym mikserze czasem nie nadazal chyba silniczek krokowy bo przy okolo 5000 RPM+ i kickdownie, potrafilo go na sekunde przymulic, teraz tego nie ma i pracuje tak samo w pelnym zakresie.
Wlasnie wrócilem z 60km 'wycieczki' testowej i wszystko smiga pieknie. Poki co jestem bardzo zadowolony, dopiero teraz rozumiem w pelni prostote BLOSa, odpadl i silniczek krokowy i mikser, calosc jak widac zmiescila sie akurat idealnie za przeplywka, tyle co trzeba bylo zrobic to skrócic dolna obudowe filtra.
Jak wymienie lambde od gazu(mam osobna) to zobacze jeszcze jak pracuje.

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
Odp: BLOS do kota!!!
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 08, 2017, 23:07:56 pm »
A po co Ci osobna lambda? Starczy zwykly miernik podlaczony pod oryginalna sonde.

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: BLOS do kota!!!
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 09, 2017, 14:20:36 pm »
Zwykly miernik raczej nie nadazy, tak samo jak OBD, mam osobna sonde bo przy okazji zakladania LPG, spawalem tlumiki. Jako ze mialem je na zewnatrz tak i wspawalem extra mocowanie w wygodnym miejscu i oryginalnych sond nie ruszalem. Generalnie dla wygody bo i moge ja teraz zmienic w 5 minut a i prace sondy swietnie tez pokazuje software OMVL w calym zakresie jej pracy i moge uzyc cokolwiek akurat mi sie podoba/jest w odpowiedniej cenie.
W drodze do pracy dzisiaj rano, cisnalem mu ile sie dalo i naprawde jestem zadowolony, nawet na sekunde, ani razu go nie przymulilo.

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
Odp: BLOS do kota!!!
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 09, 2017, 18:50:40 pm »
Skoro soft Ci pokazuje wskazania sondy to podepnik przewod do oryginalnej sondy.  Miernik bez problemu pokazuje wskazania sondy wiec mozna sie nim swietnie poslugiwac. Zawsze tak robie gdy mam auto z LPG a nie mam centalki i kompa, ktory obrazuje mi wskazania.