FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: peres20 w Listopad 30, 2008, 14:20:11 pm

Tytuł: BLOS do kota!!!
Wiadomość wysłana przez: peres20 w Listopad 30, 2008, 14:20:11 pm
Witam wszystkich ponownie :-V.  Mam pytanko, a mianowicie czy ma ktos w Kocie BLOSA?? BO zastanawiam sie czy by to dzialalo jak nalezy??? Pozdrawiam i czekam na odp :-R. Aha dla nie wtajemniczonych jest to gaznik gazu LPG.;).Posiadaczy blosaa  Prosilbym równiez o opinie tegoz urzadzenia , czy silnik pracuje rowno, wkreca sie na obroty jak nalezy i jaki jest spadek mocy.
Tytuł: Odp: BLOS do kota!!!
Wiadomość wysłana przez: peres20 w Listopad 30, 2008, 16:49:57 pm
Mowisz, tak jest?? Nie bede sie kłucił bo nie wiem , ale miałes to w X300?? :-R

Tytuł: Odp: BLOS do kota!!!
Wiadomość wysłana przez: peres20 w Grudzień 01, 2008, 01:42:59 am
Moze miał ten mniejszy blos??
Bo sa mniejsze i wieksze , jesli miał mniejszy to mozliwe ze nie wyrabial z mieszanka ;D. :-R
Tytuł: Odp: BLOS do kota!!!
Wiadomość wysłana przez: peres20 w Grudzień 01, 2008, 06:32:01 am
No a ile trzeba teraz wylozyc na strawną sekwencje do xj 40 4.0??
Tytuł: Odp: BLOS do kota!!!
Wiadomość wysłana przez: tomz w Grudzień 01, 2008, 18:01:30 pm
mój kumpel ma blos w audi 100, podobno jest to dużo lepsze rozwiązanie niż mikser.
co do kwestii regulacji to prawda - trzeba trochę czasu  ;)
ale ja jestem za sekwencją  :D
Tytuł: Odp: BLOS do kota!!!
Wiadomość wysłana przez: peres20 w Grudzień 01, 2008, 23:28:44 pm
Wydaje mi sie jednak ze blos w wiekszych silnikach takich jak chodzby nawet 4.0 w kocie którego posiadam nie zdałby zbytnio egzaminu;). Pozdrawiam i dziekuje za wypowiedzi o owym blosie :-R :-V
Tytuł: Odp: BLOS do kota!!!
Wiadomość wysłana przez: jannaf w Grudzień 02, 2008, 11:24:58 am
A ja tak z ciekawości zapytam ile może kosztować przeróbka z instalacji konwencjonalnej (mieszalnikowej) na sekwencję. Mam właśnie taką zwykłą i choć spisuje się naprawdę idealnie (nie ma różnicy w porównaniu z benzyną) to jednak sekwencja ma na pewno więcej zalet.
Tytuł: Odp: BLOS do kota!!!
Wiadomość wysłana przez: peres20 w Grudzień 02, 2008, 14:10:15 pm
Panowie a tak przy okazji sie zapytam ;D. Gdzie tzn w którym miejscu montujecie butle gazu w kotach?? pozdrawiam :-V
Tytuł: Odp: BLOS do kota!!!
Wiadomość wysłana przez: jannaf w Grudzień 02, 2008, 16:55:49 pm
Ja mam tutaj:
Tytuł: Odp: BLOS do kota!!!
Wiadomość wysłana przez: Nemys w Grudzień 02, 2008, 20:19:36 pm
Mam założonego BLOSa. Z tym, że w 3 serii. Ustawiany był na analizatorze do gazu.
Wcześniej miałem mikser i ciągle były problemy. Spalanie było delikatnie mówiąc tragiczne, osiągi tragiczne.
Po założeniu BLOSa znikły problemy z pracą silnika. Powiem wręcz, że chodzi lepiej niż na benzynie. Przyspieszenie 0-100 jak mierzyłem wychodziło na gazie tylko o 1sek, gorzej niż na benzynie. Próby odpalania z gazu zdaje bezproblemowo.

U mnie założenie sekwencji nie było za bardzo do zrobienia podobno. Nie ma tutaj nawet czujnika położenia wału. Brak lambdy itp.
Jak ktoś ma zwykłą instalkę, to polecam dołożenie BLOSa. Jak chce się zrobić instalację po kosztach, to też warto to wstawić.
Inaczej raczej sekwencja. Bardziej zaawansowane i większa pewność dobrego składu mieszanki.

Plusem blosa, jest to, że można śmigać na gazie nie czekając na pełne nagrzanie silnika
Tytuł: Odp: BLOS do kota!!!
Wiadomość wysłana przez: peres20 w Grudzień 02, 2008, 20:21:17 pm
Aha, spoko dzieki wielkie, dobra fota ;D.
Pozdrawiam :-V
Tytuł: Odp: BLOS do kota!!!
Wiadomość wysłana przez: Nemys w Grudzień 03, 2008, 00:14:31 am
Pewnie w temacie regulacji masz rację. Na razie zmieniałem troszkę ustawień silnika i zobaczę jak będzie chodził.
No a w czym problem z zapłonem. Tu jest zwykły aparat zapłonowy, tak jak w gaźniku. Brak Motronica. 3 seria ma silnik XK 4,2 ltr. 2 zawory na cylinder. Konstrukcja z lat 50.
Zapłon ustawia się na lampę, na kole pasowym jest podziałka :)
Tytuł: Odp: BLOS do kota!!!
Wiadomość wysłana przez: Nemys w Grudzień 03, 2008, 16:52:21 pm
Hehe, to, że podobny blok to nie wiedziałem. Myślałem że po 86 zmienili praktycznie cały silnik.
Z tą sondą dobry patent. A wiesz może jak sprawdzić, czy sonda jest ok. Bo w dawcy była sonda i zostawiłem kolektory z portkami i sondą. Wystaje jeden przewodzik właśnie :)
Można sonde zamontować gdzieś dalej ? Np. na długości ściany grodziowej ?
Tytuł: Odp: BLOS do kota!!!
Wiadomość wysłana przez: sebek1111 w Marzec 14, 2015, 20:20:11 pm
Witam. Czy ktos z Was uzytkuje XJ40 z silnikiem 4.0 z blosem?

Czy blos daje rade? Jak macie zalozony w dolocie? Prosilbym o fotki. jesli jest mozliwosc.
Czy przed czy za przeplywomiezem?  Gdzie macie parowniki umieszczone? Jaka butla i gdzie?

Od razu mowie. Nie nie chce wtrysku Uśmiech
Tytuł: Odp: BLOS do kota!!!
Wiadomość wysłana przez: katar83 w Październik 08, 2017, 17:31:30 pm
BLOSa kupilem juz dawno temu, ale jakos nie bylo okazji go zamontowac do tej pory. Narazie nie mam porownania jesli chodzi o spalanie, nie wiem nawet czy odpowiednio go ustawilem bo i bez analizatora spalin, w kazdym badz razie auto smiga w porzadku, absolutnie zadnych problemow, tak samo zreszta jak na starym mikserze. Akurat BLOS siedzi w x300, ale uklad jest identyczny w zasadzie jak w xj40.

(https://rs.rvdz.me/xj40/images/27341/27341___59da44e39fe30.jpg)

Pytanie, czy ktos tutaj ustawial go sam? Akurat moja lambda od gazu wyzionela ducha i póki co ustawienie jest na oko, a w zasadzie ucho :)
Tytuł: Odp: BLOS do kota!!!
Wiadomość wysłana przez: sebek1111 w Październik 08, 2017, 18:31:00 pm
Ja ustawialem w kilku innych autach. Generalnie sugerowalem sie wskazaniami sondy lambda. Ale zasada jest taka. Skrecasz blosa duza sruba, na tyle, ze auto zaczyna byc zamulone. I odkrecasz tak dlugo az jedzie normalnie. Przy mniejszych silnikach bo montowalem do mniejszych pojemniści, sonda pokazuje takie wartosci, ze przy malych obciazeniach jest troche ubogo, a przy mocniejszym przyspieszaniu robi sie bogato, ze wzrostem predkosci jest coraz bardziej bogato, przy 130 km/h jest optymalnie i potem troszke bogato, czyli jest ustawione w miare ok.
Mala sruba (ta w srodku duzej) jest od wolnych obrotow, i ustawilem ja tak, wkrecasz az pracuje na wolnych niestabilnie i odkrecasz az zacznie pracowac dobrze, czyli tak jak duza.

Generalnie uwazam, ze blos ma znikome mozliwosci regulacji, bo jest tak skonstruowany, zeby podawac wlasciwa mieszanke, i to od podcisnienia zalezy jak podniesie sie przepustnica blosa a ksztalt trojkata w gwizdku przebiega tak, zeby ta mieszanka  byla opymalna, zakres polozenia gwizdka (regulacja duza sruba) mozna tylko w niewielkim stopniu zmieniac jego polozenie.

Jaki masz silnik w tym X300? 4,0? Jak blos wyrabia przy kickdownie?
Tytuł: Odp: BLOS do kota!!!
Wiadomość wysłana przez: katar83 w Październik 08, 2017, 20:56:52 pm
4.0 silnik i BLOS wyrabia bez problemu, przy starym mikserze czasem nie nadazal chyba silniczek krokowy bo przy okolo 5000 RPM+ i kickdownie, potrafilo go na sekunde przymulic, teraz tego nie ma i pracuje tak samo w pelnym zakresie.
Wlasnie wrócilem z 60km 'wycieczki' testowej i wszystko smiga pieknie. Poki co jestem bardzo zadowolony, dopiero teraz rozumiem w pelni prostote BLOSa, odpadl i silniczek krokowy i mikser, calosc jak widac zmiescila sie akurat idealnie za przeplywka, tyle co trzeba bylo zrobic to skrócic dolna obudowe filtra.
Jak wymienie lambde od gazu(mam osobna) to zobacze jeszcze jak pracuje.
Tytuł: Odp: BLOS do kota!!!
Wiadomość wysłana przez: sebek1111 w Październik 08, 2017, 23:07:56 pm
A po co Ci osobna lambda? Starczy zwykly miernik podlaczony pod oryginalna sonde.
Tytuł: Odp: BLOS do kota!!!
Wiadomość wysłana przez: katar83 w Październik 09, 2017, 14:20:36 pm
Zwykly miernik raczej nie nadazy, tak samo jak OBD, mam osobna sonde bo przy okazji zakladania LPG, spawalem tlumiki. Jako ze mialem je na zewnatrz tak i wspawalem extra mocowanie w wygodnym miejscu i oryginalnych sond nie ruszalem. Generalnie dla wygody bo i moge ja teraz zmienic w 5 minut a i prace sondy swietnie tez pokazuje software OMVL w calym zakresie jej pracy i moge uzyc cokolwiek akurat mi sie podoba/jest w odpowiedniej cenie.
W drodze do pracy dzisiaj rano, cisnalem mu ile sie dalo i naprawde jestem zadowolony, nawet na sekunde, ani razu go nie przymulilo.
Tytuł: Odp: BLOS do kota!!!
Wiadomość wysłana przez: sebek1111 w Październik 09, 2017, 18:50:40 pm
Skoro soft Ci pokazuje wskazania sondy to podepnik przewod do oryginalnej sondy.  Miernik bez problemu pokazuje wskazania sondy wiec mozna sie nim swietnie poslugiwac. Zawsze tak robie gdy mam auto z LPG a nie mam centalki i kompa, ktory obrazuje mi wskazania.