Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)

Radio i głośniki w serii 3

<< < (2/2)

Jaguar XJ6:
Głośniki 4 Ohm-owe pasują jak najbardziej do tych radioodbiorników . Co do wielkości , to np. w starych XJ40 były bodajże 13 cm w drzwiach ( dwudrożne ) i elipsy pod kanapą ( które niby miały dawać niskie tony ) . W XJ40 z wnętrzem od X300 wygląda to znacznie lepiej , są wysokotonowe ( z filtrem ) i średnio-niskotonowe w drzwiach , tyle tylko , że te w drzwiach mają nietypowe 15,5 cm średnicy ( długo szukałem zamienników ale się udało ). Co do anteny , opóźnienie jest celowe . Po włączeniu radia zostaje wystawiony sygnał na antenę ( żeby się wysunęła ) , ale jeśli włączysz radio przed odpaleniem samochodu , to w trakcie jego odpalania  przez 1-2 s będzie ono pozbawione zasilania , tym samym antena straci swój sygnał wysterowania i zacznie się chować , po to jest zrobione opóźnienie ( sygnał jest podtrzymywany przez kondensatory , jeśli się rozładują , antena się chowa ).

jarek-jerryjag:
 Jaguar XJ6   czyli sugerujesz ze np  słuchasz radia  na włączonym silniku  na pozycji drugiej  kluczyka i  gdy zapalasz to antena gdyby nie miala opóźnienia to się schowa  a potem odrazu wyjdzie.   W 100% masz  racje tylko gdy zapalasz to przekaźnik  obciążenia  i tak wyłączą radio .
 głośniki w ser3 to głosniki około 5 inczy czyli około 12.5 cm
 Nie jestem ekspertem w wymianie  -zamianie głośników  staram się utrzymać  w oryginale  miałem problem np z głośnikami do 1992  xjs  ale  dzięki Ebay znalazłem nowe w anglii  dac6875 jednak one są większe niz ser 3  są 15.8 mm ( są 4 omowe i mają  mają wbudowane tweetery.  Późniejsze głośniki  sa bez tych tweeterow i  w xjs-ach mozna wstawić  przednie głośniki od xk8 np. apline. jednak to inne auta. Pisze o xjs-ach  bo radia były w tamtym okresie takie same  czy to xj40  , xjs czy ser 3, 1990-1992 ( tylko przód lico było inne w xj40 jak i pot.)
 
 

Jaguar XJ6:
Problem wyłączającego się radia przy odpalaniu możesz rozwiązać wsadzając do jego układu zasilania kondensatory (albo jeden duży ) , ze by nie miało przerwy w zasilaniu . Wtedy podczas odpalania radio nie przestanie grać ( nawet nie przygaśnie ) . Ja dobierałem głośniki , nie tylko rozmiarem i impedancją  , ale też konstrukcyjnie . Jaguar stosował głośniki Philipsa , które raz miały piankowe zawieszenie ( czasami materiałowe , ale jednak częściej pianka ) i membranę z prasowanego papieru o niezbyt imponującej sztywności , która podczas długiego pobytu auta w warunkach o podwyższonej wilgotności jeszcze się pogarszała . Zmieniając głośniki , polecam wybranie czegoś z membraną  z prasowanego i impregnowanego materiału i z gumowym zawieszeniem . Pianka ma lepsze właściwości resorujące , ale ma to do siebie , że się utlenia , i temat wymiany głośników znowu powróci . Można kupić nawet z plastikowa membrana , ale te znowu wykazują się sporo gorsza jakością dźwięku . Jeśli ktoś lubi dawać głośnikom w palnik , wtedy przydadzą się z wentylowaną cewką . Ostatnia rzecz o jaką jeszcze można się pokusić , ale to już dla osoby wymagającej czegoś więcej niż tylko przyjemnego grania w aucie , jest sprawdzenie na schemacie końcówki mocy radia jaki scalak jest zastosowany i jakie pasmo przenoszenia ma on do zaoferowania . Wtedy można dobrać głośniki idealne wykorzystujące pełen potencjał radia .

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej