Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)

Radio i głośniki w serii 3

(1/2) > >>

jagdds:
Witam, chcę się podzielić kilkoma informacjami na temat audio w serii 3.
W moim DDS rocznik 1991 jest Radio Alpine DAC 6571, które współpracuje ze zmieniarką CD. Zakupiłem dodatkowo zmieniarkę Alpine (złącze M-bus). Rozmontowałem boczki i wyjąłem głośniki. Impedancja głośników 8 Ohm. Grają dobrze. Zawiozłem je do serwisu Car-Audio czy są jakieś zamienniki. Tutaj pod górkę, obecnie od kilkunastu lat nie ma głośników samochodowych 8 Ohm, wszystkie mają 4 Ohm, a 8 Ohm używane są w głośnikach do kolumn, a te z kolei nie nadają się do samochodu (inna membrana, mniej odporna na wilgotność, inna akustyka). Kolejny problem mocowanie, tzw. bez uszu. Serwisant znalazł głośniki odpowiadające wymiarami 130mm, okrągłe, bez uszu, dwudrożne. Problem jest z dostępnością, bo takich już nie produkują, ale w sklepach można dostać. Są to Phonocar 2/062 lub o mniejszej mocy 2/178. Nic nie trzeba przerabiać w kwestii mocowania głośników. Są to zestawy 4 Ohm, ale jak mnie zapewnił serwisant (i też sprawdziłem na forach) można je użyć ze wzmacniaczem w radiu 8 Ohm (nigdy odwrotnie).
Może komuś przydadzą się te informacje.
Pozdrawiam jagdds

Sabbath:
Przydatna wiadomosc, szczególnie foto radia do serii III.

richie:
No to radio chodiło też np. w xjs a delikatnie zmieniony panel miał xj40. Generalnie to to radio chodziło w rocznikach 93-94, miałem takie w xjs, dołożyłem zmieniarkę, można póścić przez wzmacniacz na 4 ohm i dać konkretne głośniki.

jarek-jerryjag:
trochę późno  zauważyłem ten post -sorry.
jagdds czy jak masz radio jeszcze na zewnątrz mozesz sprawdzic czy  to radio  ma fabryczne# aj9150R czy aj9250R
 Niestety  w USA nie było ser 3 po 1987 i nie było V12 .
 Sporo tych radii  reperuje  jednak głownie to radia z xjs  chociaż jak
 richie pisał  występowały w xj40 i xjsach . W USA były w xj40  wczesne AJ9100W i pózniejszepo 93  AJ9200w . Rożnica w środku dość spora a na zewnątrz w  przód  jaki wewnątrz potencjometr z płytką inny .
   Roznica też jest w tych radiach Europa - USA  przycisk RDS  to w USA WB  kanał pogody . Też skala  jest inna jak i pasma .
 Teraz głosniki  nie powinno sie zmieniać głośników z 8 omow na 4  bo na długą metę mozna wywalić power tranzystory w Radiu .  Co zrobić znaleźć 8 omowe albo  szeregowo wstawić dwa 4omowe lub wsadzić opornik . Jedyny problem ze głośniki  stracą max moc.  niedawno miałem problem z głosikiem w XJS  . po szukaniu  niby głośniki z xk8 powinny pracować z tylnych skrzynek  . szkoda szukania nie mogłem dobrego znaleźć wszystkie  używane miały membrany wywalone . wreszcie znalazłem oryginalny i po kłopocie.
  I jeszcze jedno  te radia mają Kody  aby  gdy rozepnie sie akumulator to trzeba radio zaprogramować .  Niby kod mozna dostać od servisu ale gdy nie mają to mozna swój kod wlutować.

jarek-jerryjag:
 po poruszeniu  wszystkich moich info . bez problemy możesz użyć głośników 4 omowych  .  Nie wiem dkllaczego Jaguar wersiach  VDP-usa  wsadzał  8 omopw głosniki  , moze  ze ciszej wydają dzwiek  ???
 Twoje radio to aj91... seria  budowana przez alpine . Te same radia wkładali do XJS 1992-1993 +-.
 Jedyny problem ze głośniki  Jaga xjs były wieksze a xj6-12 mniejsze.  większość głośników w xjs było 4 omowe .
cholera wie co  i dlaczego wsadzali mniejsze moc głośniki w VDP czy daimlerach. ( moze uważali ze  ci co te auta kupują to  mają inny słuch .
 Podobnie  jak robili z antenami  po wyłączeniu radia czy samochodu antena  była w górze przez następne 5-10 sekund . Jeśli ktoś zna odpowiedz na temat anten  -opóźnienia  to moze warto podyskutować .

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej