Autor Wątek: 3.0 v6 rozrząd 2000r  (Przeczytany 5366 razy)

Offline bizarx

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Kocham mojego kota
3.0 v6 rozrząd 2000r
« dnia: Październik 04, 2017, 22:10:22 pm »
Posiadam kota od pół roku i generalnie po rozruchu na zimnym silnik głośniej pracuje na niskich obrotach, dopiero jak trochę pochodzi, czy to nabierze temperatury czy ciśnienie oleju napnie napinacz jego praca staje się mniej słyszalna, gdy na tym zimnym jeszcze zwiększę obroty np na 2k -3k (wyżej nigdy na pozycji "P" automatu nie próbowałem), to jakby w tym momencie tego nie słychać, normalna głośności w tych obrotach, i gdy spadnie to z powrotem to samo.
Czy to może być właśnie wyciągnięty już trochę łańcuch ? autko ma 248.2k przebiegu( jest szansa, że to realny).
Pytałem w jednym warsztacie u mnie w okolicy specjalizującym się w jaguarach to za wymianę powiedziano mi koło 3k zł.
Ile was to kosztowało jeżeli ktoś wymieniał? aha i czy do tej wymiany trzeba faktycznie wyciągnąć silnik tak jak mi powiedziano temu taka cena?
Czy tu powinienem uważać z tym ? Czy może bić na ASO jak już się zdecyduje w tej sprawie ale tam też będzie nie mała kwota

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: 3.0 v6 rozrząd 2000r
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 05, 2017, 07:08:52 am »
Ale jak głośniej? Jeśli nie ma dźwięku w stylu terkotania to wszytko jest ok. Na jakim oleju jezdzisz bo to też ma wpływ.

Aha i jeszxze jedno. Do rozrzadu nie wyciaga sie silnika. Nawet nie trzeba przodu rozbierac
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline bizarx

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Kocham mojego kota
Odp: 3.0 v6 rozrząd 2000r
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 05, 2017, 08:57:26 am »
Ten halas troszke zaczyna przypominac diesela, tak troszke jakby lekko klekotal, ale nie slychac uderzania o cos metaliwego. Auto przez kilka lat zanim do mnie trafilo jezdzilo chyba na 10w40, ja z 2 miesiace temu zmienilem mu na 5w30 z fordowska norma. Od tego czasu ma lzej z przyspieszaniem glownie.

Offline jaguarstype2004

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 531
  • Kocham to forum
Odp: 3.0 v6 rozrząd 2000r
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 05, 2017, 11:36:00 am »
rozrząd kosztuje ok 1700 zł,trochę taniej można znaleźć za granicą, 1300 zł za robociznę to trochę przesada, przy 250 tyś nie powinno być czegoś takiego jeśli realny przebieg, w tych silnikach nie było problemów z rozrządem

Offline Timiq

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: 3.0 v6 rozrząd 2000r
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 05, 2017, 12:09:28 pm »
Posłuchaj wariatorów fa rozrządu, one dają dźwięk diesla v6  :P

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: 3.0 v6 rozrząd 2000r
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 05, 2017, 13:04:35 pm »
Tylko wtedy w okolicy 3000 obr. Ale te silniki chyba jeszcze ich nią miały dopiero po lifcie.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2017, 21:02:50 pm wysłana przez MicGin »
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline bizarx

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Kocham mojego kota
Odp: 3.0 v6 rozrząd 2000r
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 05, 2017, 19:20:19 pm »
Tez mi coś ta cena nie pasuje, jeszcze zrozumiałbym 2.7 gdzie jest silnik bi-turbo od PSA, bo podobno on jest problematyczny. Ale o benzynie nie znalazłem nic za bardzo takiego. Co do hałasu sam obstawiam rozrząd bo słyszalne jest to tylko przy niskich obrotach i w początkowych minutach pracy, gdzie pewnie ciśnienie oleju jest mniejsze a pewnie na nim bazuje napinacz do łańcucha.
Co do wariatora faz to chyba jego problem by się utrzymywał cały czas przy pewnych zakresach obrotów, wczesniej myslałem ze mam z tym problem bo pomiedzy 2,5-3,2 obrotow wywalało mi failsafe engine mode i auto nie miało mocy, ale pojawiło się to po wymianie świec, wiec sadziłem, że mechanik coś poruszał, wygiął.
Błąd jaki udało sie zczytać sugerował przepustnice. Ale z opisów ludzi z podobnym problemem nie szło ustalić sęsownie nic.
Po pewnym czasie jazdy z czymś takim przeczysciłem styki na kostkach przy przepustnicy jak i pedału gazu i problem znikł, tylko sobie mocowanie jednej kostki uszkodziłem albo już było uszkodzone i dobiłem i mam teraz pozapinane opaskami żeby nie odpadło bo przy drganiach przestawało kontaktować i autem szarpało itp.
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2017, 19:47:24 pm wysłana przez bizarx »

Offline Timiq

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: 3.0 v6 rozrząd 2000r
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 06, 2017, 01:40:17 am »
Co do wariatora faz to chyba jego problem by się utrzymywał cały czas przy pewnych zakresach obrotów,

U mnie jest po odpaleniu i to nie zawsze. Po dodaniu gazu przestawia się i jest cisza.

Co do łańcucha, jeśli byłby rozciągnięty hałasowałby raczej cały czas.

Offline bizarx

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Kocham mojego kota
Odp: 3.0 v6 rozrząd 2000r
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 06, 2017, 11:18:56 am »
Hmm to moze warto sie temu przysluchac, tylko gdzie go/ ich szukac pod maska? Dalby rade ktos kilka zdjec wrzucic z znaznaczeni gdzie to jest ulokowane? Bo wiem ze mam troche niechlujenie wykonana instalacje gazowa i moze byc to gdzies pod tym i nie bede mial jak zauwazyc.
Co do lancucha to moze byc tak, ze juz jest troche luzny bo przez w lew oleju troszke srubokretem nim probowalem poruszyc i nie jest mocno napiety, wiec moze jeszcze nie jest na tyle zeby napinacz tego nie ogarnal?
 Praca ta glosniejsza gazem tez nie powinna byc zwiazana bo sie u mnie przelacza na gaz dopiero przy 45stopmiach reduktora wiec nie powinno byc zle, w sumie  tym tez mialem mala przygode bo jak go kupilem to mial ustawione 15 czy 18 stopni, to potrafily sie jakies dziwne wibracje na nim pojawiac.
 Podczas testowania na benzynie zauwazylem ze problemu nie ma gdy wiecej auto sie zagrzeje i pozniej przelaczy wiec tak przestawione jest, ale troche przyoszczedzic jeszcze na benzynie chcialemi tylko 45 jest, choc pewnie lepiej by bylo jeszcze wiecej dac

Offline Timiq

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: 3.0 v6 rozrząd 2000r
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 06, 2017, 13:40:38 pm »
Wariatory są u góry z przodu. Nawet jak dobrze zajrzysz przez korek to jeden z nich zobaczysz :)
Odgłos przypomina klekot diesla.

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: 3.0 v6 rozrząd 2000r
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 06, 2017, 14:01:12 pm »
Cała  dokumentacja silniki tez są. http://www.jagrepair.com/Default.htm
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline Rom

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 72
Odp: 3.0 v6 rozrząd 2000r
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 06, 2017, 21:46:37 pm »
Moze to być wina wariatów na początku stuka , tak Braciak miał w alfie jak się kończył a po wymianie na nowy problem z dizlem zniknol .