Autor Wątek: Nietypowy problem z Engine coolant low  (Przeczytany 5804 razy)

kad

  • Gość
Odp: Nietypowy problem z Engine coolant low
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 26, 2017, 14:31:27 pm »
dzięki
 jaguarstype2004   to już wiem z czy przyjdzie się zmierzyć , dodatkowo coś mam z ogrzewaniem grzeje jak cholera a nie chłodzi , ale to pewnie nie tutaj ten temat mój też stype z 2004 fajne ale cos zaczyna się psuć.

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Nietypowy problem z Engine coolant low
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 26, 2017, 22:17:50 pm »
Najpierw trzeba wykluczyć wszelkie wycieki na zewnątrz bloku. Jest takie miejsce, które wymaga wyjęcia pompy wspomagania. To jest plastikowy króciec na wejściu wody do silnika.
Tak na marginesie, to za te pieniądze, co pisał jag2004, to chyba nieopłacalna operacja i ja tam bym tego nie robił. To "przy okazji", przy okazji to w tak wiekowym aucie można zrobić wszystko. Co z tego, że uszczelka nowa, że płynu wreszcie nie ubywa a klęka osprzęt tj. doładowanie, alternator, wspomaganie, wtryskiwacze, pompa oleju coraz dłuższe "tyr, tyr, tyr" na starcie, itd. itd. Wkładasz kupę kasy w naprawę i nadal masz bombę. Eh no tak, ale auto fajne  :-tylko
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
By³: S-Type 2.7d Sport

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: Nietypowy problem z Engine coolant low
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 27, 2017, 10:06:22 am »
Koszt robienia uszczelki większy niż całe auto z wysp. Bywa że tez pompa cieknie wtedy widać to na pasku napędowym ,jest mokry.
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline jaguarstype2004

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 531
  • Kocham to forum
Odp: Nietypowy problem z Engine coolant low
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 27, 2017, 14:20:17 pm »
niestety jag jest bardzo drogi w utrzymaniu, trzeba się liczyć z tym,że można bardzo szybko wsadzić drugą wartość, a szczególnie w te z przed lifta co po 15 k są wystawiane, tyle to można tam wydać na remont zawieszenia. Ja robiłem uszczelkę u siebie wyszło lekko 5 tysi, a miesiąc później dwumas padł,także skarbona takie auto, nie raz chciałem je sprzedać,ale coś mnie trzyma przy jagu

Offline Zalasso

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 30
Odp: Nietypowy problem z Engine coolant low
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 27, 2017, 17:05:01 pm »
Kad, ja uznałem że taniej na Śląsku mnie wyniesie wymiana silnika, bo silnik ten był dość zajechany. Chcieli około 5000 za dwie uszczelki + planowanie + uszczelniacze co było troche ryzykowne, bo silnik źle pracował i coś stukało przy tłokach. Kupiłem silnik od Gieremka za 3200 + wymiana około 5000-6000 mnie to wyszło. Silnik nowy po 10,000km nie wziął nic oleju.

@jaguarstype2004 Zgodzę się, że jest drogi w utrzymaniu i dość tani w zakupie. Mam częściowo wrażenie patrząc na sposób jazdy właścicieli aut wyższego segmentu, że to nie bez powodu te auta lubią się psuć. Pomijając oczywistości jak elektronika, która w większości starych luksusowych autach szwankuje (chyba tylko poza Lexusem) to przecież znaczna część tych aut cały czas pracuje pod dużym obciążeniem - ruszanie z piskiem opon spod świateł, ciągła jazda na zderzaku, gwałtowne przyspieszenia i kick-downy. Maszyny nie lubią takich obciążeń.
« Ostatnia zmiana: Październik 27, 2017, 17:34:27 pm wysłana przez Zalasso »

Offline jaguarstype2004

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 531
  • Kocham to forum
Odp: Nietypowy problem z Engine coolant low
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 27, 2017, 18:36:07 pm »
u gieremka niestety ceny są x2 a nawet x3, ale masz pewność że będzie ok, kupując silnik w ciemno można ładnie wtopić,szczególnie te po 1000-1500 zł, rzeczywiście wychodzi ekonomiczniej włożyć drugi silnik i przede wszystkim dużo szybciej, tylko najlepiej kupić jakiś na chodzie z Anglika jak siedzi w aucie