Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
Pękający wąż od pompy wody do bloku
frost84:
Ok miesiąc temu pękł mi ten wąż, niespodziewanie na światłach. Wąż był porządnie rozerwany. Wymieniłem na nowy ale teraz sytuacja się powtórzyła. Podejrzana jest uszczelka pod głowicą, ale nie zaobserwowałem innych objawów. Jakieś pomysły co sprawdzić i jak żeby miec względną pewność co powoduje wzrost ciśnienia i rozerwanie węża?
Yoohas:
Dla świętego spokoju kupić tester na obecność CO2 w układzie chłodzenia.
Ja bym jeszcze zlał stary płyn, odpowietrzył układ. I kupił nowy korek z zaworem na zbiornik wyrównawczy. Chociaż zepsuty raczej wpłynie na "braki" ciśnienia niż nadmiar :)
katar83:
Mówisz o tej takiej 20cm dosc grubej rurze pod kolektorem dolotowym, inaczej zwana po angielsku 'the bastard hose'? Wspolczuje roboty!
Kazdy mój Jaguar który mialem, wysadzil ta rure. Obecny w tamtym roku, przy wyprzedzaniu, przy predkosci ~110km/h. Wygladalo jakbym wlasnie przekroczyl bariere dzwieku!
Czy zmieniles na nowy waz?
frost84:
Dokładnie o tej mówię, tylko ze przynajmniej za pierwszym razem jak ją wysadził zmieniłem na zamiennik, ale drugi raz w odstępie może kilkuset kilometrów to chyba nie może być przypadek. Jaka była przyczyna u Ciebie?
sebek1111:
Dziwne, ze tak czesto, ale moj jaguar tez juz wysadzil ten waz, kupilem orygnial i na razie ok (co ciekawe oryginal na opakowaniu ma napis Made for Jaguar spec. in Poland :) ). Raz tez rozsadzil mi przewod od nagrzewnicy :)
Co do wymiany tego weza to przesada, bo to prosta robota, pod warunkiem ze sie zdemontuje, badz chociaz odkreci cala pompe wody, pompe trzeba odkrecic razem z wyjsciami (nie rozpalawiac jej).
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej