Autor Wątek: Problem z obrotami silnika w x300  (Przeczytany 2390 razy)

Offline Gonzalles

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 247
Problem z obrotami silnika w x300
« dnia: Marzec 08, 2017, 22:54:28 pm »
Witam,
zauważyłem w swoim Jagu dziwną przypadlość, że gdy odpalam zimny silnik obroty są ok, czyli ok. 1100-1200 obrotów na min.
Jednak gdy silnik się rozgrzeje/ po ok 10km/, obroty wskakują na 1300-1400/sprawdzane, wrzucając na postoju po przejażdżce bieg neutralny/.
Wymieniony został przepływomierz powietrza i nadal to samo/ akurat mam zapasowy/.Nie widzę pęknięć na kolektorze, więc raczej nie bierze "lewego" powietrza.
Pali też niemało, choć to zima/ średnia 14 litrów 20% miasto, 80% poza , silnik 4.0 wersja short ;)/.Czyżby problem z którąś z sond?
Co sądzicie?
... bo kot lubi pieszczoty, cokolwiek to znaczy...   Bez przesady, nie mam zamiaru go pie¶ciæ w ka¿dej wolnej chwili! Ma konkurencjê.

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: Problem z obrotami silnika w x300
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 09, 2017, 11:49:34 am »
Sondy sprawdzisz na najzwyklejszym czytniku OBD(spalanie masz ok), co do obrotów to sa zdecydowanie za wysokie, powodem moze byc zle ustawienie czujnika polozenia przepustnicy(potrzebna adaptacja programem od Jaguara), cos nie tak z tym czujnikiem, ewentualnie nie dzialajacy silniczek krokowy w przepustnicy(lub niedomagajacy) lub uszkodzony czujnik temperatury plynu chlodniczego, który po czesci steruje wlasnie tymi obrotami.
Moze byc tez dziura w dolocie, nie zauwazysz tak prosto. Obroty powinny byc okolo ~800RPM.

Offline Gonzalles

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 247
Odp: Problem z obrotami silnika w x300
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 09, 2017, 21:06:49 pm »
Spróbuje setup obrotów jałowych w najbliższym czasie ... i dam znać  :-tylko
A co za tym idzie, wyjdzie czy to silniczek krokowy...
... bo kot lubi pieszczoty, cokolwiek to znaczy...   Bez przesady, nie mam zamiaru go pie¶ciæ w ka¿dej wolnej chwili! Ma konkurencjê.

Offline Gonzalles

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 247
Odp: Problem z obrotami silnika w x300
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 21, 2017, 19:10:57 pm »
Zamierzam założyć instalację gazową i stąd pytanie, czy najpierw zlecić adaptację przepustnicy, a dopiero póżniej zakładać instalację, czy instalator ogarnie temat adaptacji sam/skoro i tak pewnie będzie regulował ustawienia komputera co do składu mieszanki/ i ominie mnie zbędny wydatek?
... bo kot lubi pieszczoty, cokolwiek to znaczy...   Bez przesady, nie mam zamiaru go pie¶ciæ w ka¿dej wolnej chwili! Ma konkurencjê.

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 567
Odp: Problem z obrotami silnika w x300
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 21, 2017, 20:03:00 pm »
Przeczytaj post użytkownika Katar83... Wątpię aby gazownik dysponował takim sprzętem.

Pozatym uważam, że skoro chcesz montować LPG to auto ma pracować przed montażem LPG prawidłowo. Gazownik później odda ci niesprawne auto i powie, że takie mu dostarczyles a on instalacje zamontowal prawidłowo. Tak możesz narobić sobie tylko więcej zmartwień.

Offline Gonzalles

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 247
Odp: Problem z obrotami silnika w x300
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 21, 2017, 20:14:38 pm »
Też skłaniałem się ku tej opcji, aby zrobić porządek najpierw z benzyną, ale jak to mówią, kto pyta , nie bładzi :-V
... bo kot lubi pieszczoty, cokolwiek to znaczy...   Bez przesady, nie mam zamiaru go pie¶ciæ w ka¿dej wolnej chwili! Ma konkurencjê.

Offline Gonzalles

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 247
Odp: Problem z obrotami silnika w x300
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 26, 2017, 19:55:54 pm »
Wyczyściłem cały układ doprowadzający powietrze /przepływomierz, zawalony smołą element gumowy z harmonijką, przepustnicę i silniczek krokowy/, części były dość brudne, więc dobrą decyzję podjąłem demontowując całość i czyszcząc po każdym elemencie.Zauważyłem także brak uszczelki, bądż silikonu między przepustnicą a kolektorem dolotowym/dałem odporny silikon/.
Po odpaleniu obroty wynoszą 800 na minutę, czyli ok, jednak po przygazowaniu obroty "zawieszają" się na 2000-2300 na min.
Dodając gazu linką przy silniku, zauważyłem, że przepustnica nie cofa się do końca/ odwrotnie do ruchu wskazówek zegara/ i stąd wysokie obroty.Po odpaleniu i dodaniu gazu obroty zawieszają się, jak już wspomniałem, ale po szybkim dodaniu gazu i cofnięciu nogi obroty wracają do pożądanej wysokosci/800/.
Linka jest ok, chodzi bez oporów, sprężyna przepustnicy/ przy niej nie grzebałem/ przy nieodpalonym silniku cofa się do końca mocnym naciągiem/zaznaczam, przy nieodpalonym/.
Jaka może być przyczyna?
Czy ośkę przepustnicy i silniczek krokowy należy po myciu suchą/ jak by nie było/ naftą przesmarować elementy?
Czy setup obrotów jałowych, na który się wybieram, pomoże wyregulować obroty/ jeśli przyczyną jest elektronika, a nie mechanika/?
 
... bo kot lubi pieszczoty, cokolwiek to znaczy...   Bez przesady, nie mam zamiaru go pie¶ciæ w ka¿dej wolnej chwili! Ma konkurencjê.

Offline Gonzalles

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 247
Odp: Problem z obrotami silnika w x300
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 13, 2017, 21:15:06 pm »
Witam, poradziłem sobie z problemem i warto napisać dla osób, które mogą mieć takie problemy.
Po wstawieniu sprężyny odciągającej linkę gazu, od góry, problem znikł, obroty na jałowym 800 i za każdym razem schodzą z wyższych do pożądanych.
Nie musiałem zaliczyć wizyty u mechanika z jakimkoliwiek ustawianiem, adaptacją itp.
Spalanie mieszane/ 80% poza miastem, 20% miasto/ średnia 10,5 litra/ choć zdarza się spalanie na autostradzie 8,7 litra/, więc wszystko jest ok :-V
... bo kot lubi pieszczoty, cokolwiek to znaczy...   Bez przesady, nie mam zamiaru go pie¶ciæ w ka¿dej wolnej chwili! Ma konkurencjê.