Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)

XJ6 4.2 seria III reaktywacja

<< < (2/2)

MSCHINDLER:
Witam ponownie,

Analizując katalog części, oraz manual serwisowy, doszliśmy do wniosku że ktoś przed nami dokonał wymiany głowicy silnika z wersji Emision D (wersja na Szwecję oraz Szwajcarię) na wersję europejską, usuwając jednocześnie pompę powietrza, pozostawiając jednak EGR, i kilka "dingsów" systemu podciśnienia. Komputer a raczej sterownik wtrysków z oznaczeniem DAC2030 (Szwecja/ Szwajcaria) jest dla wersji z pompą powietrza, prawdopodobnie to jest bolączka falowania silnika, zamówiliśmy sterownik o oznaczeniu DAC1210 (Bez katalizatora, pozostałe państwa), przy okazji w trakcie oczekiwania robimy nowe wiązki elektryczne w komorze silnika, wymieniamy kopułkę, kable, świece, palec rozdzielacza, czujniki oleju i temperatury.

jarek-jerryjag:
 Jeśli wymienili  głowice to chyba z kolektorem ssącym . Jak jest zamontowania pompa  powietrzna to  z tyłu na górze kolektora ssacego  jest czujnik  wyłaczający pompę gdy płyn jest gorący.  Na zdjęciach nie widzę tego czujnika.  Jesli silnik faluj eto moze być sporo  przyczyn. od ustawienie  zlego wałkow do ustawienia pzrerwy na zaworach , ciśnienia  paliwa wrysków i wielu wielu innch rzeczy. Np masz w swoim aucie EGR  wyglada ze to rynek jak piszesz  szwajcarski czy ?
 Sprawdź czy ten EGR  jest zamknięty czy przypadkiem nie ma przez niego przepływu spalin .
  Ja nie lubie zmienać  róznych elementów typu ECU  do aut ktore  nie chodza dobrze . potem juz nie wiadomo co reperować . Wymiana ECU na  sterownik bez kolektorów wiąże sie z ich usunieńcem  jak tez wywaleniem sondy o2 . zmiany zapłonu jak również podciśnienia .
 czy ty sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach ?  Jakie ciśnienie masz na listwie paliwowej ? i czy wtryski  nie sa zapchane ?

 

MSCHINDLER:
Wymieniony ECU, świece, kopułka, palec, kable, termostat, wyczyszczony układ chłodzenia, na nowo zrobione wiązki elektryczne w komorze silnika.
ZAPŁON DALEJ FALUJE  :-zly

Następne kroki poszukiwań to:
wymiana modułu zapłonowego,
sprawdzenie wtrysków,
ciśnienia na listwie paliwowej,
pomiary czujników.

Może ktoś ma przepływomierz na sprzedaż?

MSCHINDLER:
JEST!  :-thank JAGUS123 i Jarek-Jerryjag!!!

Już byłem na granicy rozpaczy, ale po rozmowie z JAGUS123 który posprawdzał wczoraj swoje kabelki (żółto biały i żółto czarny ma iść do mikro switcha na przepustnicy) i sprawdzeniu tego dziś rano, okazało się że były pomylone wtyczki z wiązki czyli zaminiony switch z czujnikiem podciśnienia.

Jaguar mruczy prześlicznie, równiutko poprostu bajka!

Dziękuję jeszcze raz za pomoc  :-R

Teraz mam co robić na zimę... Restauracja pełną gembą!

Pozdrawiam

Jagus123:
Ciesze się że mogłem pomóc ,wrzuć fotki całego auta ,fajnie jest popatrzeć na czyjeś poczynania w renowacji.pozdrawiam

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej