Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)
XJ6 4.2 seria III reaktywacja
MSCHINDLER:
Witam ponownie,
Analizując katalog części, oraz manual serwisowy, doszliśmy do wniosku że ktoś przed nami dokonał wymiany głowicy silnika z wersji Emision D (wersja na Szwecję oraz Szwajcarię) na wersję europejską, usuwając jednocześnie pompę powietrza, pozostawiając jednak EGR, i kilka "dingsów" systemu podciśnienia. Komputer a raczej sterownik wtrysków z oznaczeniem DAC2030 (Szwecja/ Szwajcaria) jest dla wersji z pompą powietrza, prawdopodobnie to jest bolączka falowania silnika, zamówiliśmy sterownik o oznaczeniu DAC1210 (Bez katalizatora, pozostałe państwa), przy okazji w trakcie oczekiwania robimy nowe wiązki elektryczne w komorze silnika, wymieniamy kopułkę, kable, świece, palec rozdzielacza, czujniki oleju i temperatury.
jarek-jerryjag:
Jeśli wymienili głowice to chyba z kolektorem ssącym . Jak jest zamontowania pompa powietrzna to z tyłu na górze kolektora ssacego jest czujnik wyłaczający pompę gdy płyn jest gorący. Na zdjęciach nie widzę tego czujnika. Jesli silnik faluj eto moze być sporo przyczyn. od ustawienie zlego wałkow do ustawienia pzrerwy na zaworach , ciśnienia paliwa wrysków i wielu wielu innch rzeczy. Np masz w swoim aucie EGR wyglada ze to rynek jak piszesz szwajcarski czy ?
Sprawdź czy ten EGR jest zamknięty czy przypadkiem nie ma przez niego przepływu spalin .
Ja nie lubie zmienać róznych elementów typu ECU do aut ktore nie chodza dobrze . potem juz nie wiadomo co reperować . Wymiana ECU na sterownik bez kolektorów wiąże sie z ich usunieńcem jak tez wywaleniem sondy o2 . zmiany zapłonu jak również podciśnienia .
czy ty sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach ? Jakie ciśnienie masz na listwie paliwowej ? i czy wtryski nie sa zapchane ?
MSCHINDLER:
Wymieniony ECU, świece, kopułka, palec, kable, termostat, wyczyszczony układ chłodzenia, na nowo zrobione wiązki elektryczne w komorze silnika.
ZAPŁON DALEJ FALUJE :-zly
Następne kroki poszukiwań to:
wymiana modułu zapłonowego,
sprawdzenie wtrysków,
ciśnienia na listwie paliwowej,
pomiary czujników.
Może ktoś ma przepływomierz na sprzedaż?
MSCHINDLER:
JEST! :-thank JAGUS123 i Jarek-Jerryjag!!!
Już byłem na granicy rozpaczy, ale po rozmowie z JAGUS123 który posprawdzał wczoraj swoje kabelki (żółto biały i żółto czarny ma iść do mikro switcha na przepustnicy) i sprawdzeniu tego dziś rano, okazało się że były pomylone wtyczki z wiązki czyli zaminiony switch z czujnikiem podciśnienia.
Jaguar mruczy prześlicznie, równiutko poprostu bajka!
Dziękuję jeszcze raz za pomoc :-R
Teraz mam co robić na zimę... Restauracja pełną gembą!
Pozdrawiam
Jagus123:
Ciesze się że mogłem pomóc ,wrzuć fotki całego auta ,fajnie jest popatrzeć na czyjeś poczynania w renowacji.pozdrawiam
Nawigacja
Idź do wersji pełnej