Autor Wątek: S-Type 3.0 P0126  (Przeczytany 1060 razy)

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
S-Type 3.0 P0126
« dnia: Wrzesień 25, 2017, 23:02:51 pm »
Witam

Jag ciągle zaskakuje więc pojawił się nowy problem - w sobotę przy okazji wymiany uszczelniacza wału korbowego spuszczałem płyn chłodniczy żeby ułatwić sobie dostęp (zleciało ok 5,5 litra). Wszystko fajnie wymienione poskładane i dolałem świeżego płynu. Silnik się odpowietrzył i generalnie ok oprócz tego, że zauważyłem mimo ustawionej wysokiej temperatury, że coś powietrze leci słabo ciepłe. Podejrzewałem niesławny zawór ale przewody za nim (idące do nagrzewnicy są gorące). Jak troszkę pojeździłem to jakby nieco cieplej się zrobiło. Dzisiaj wieczorem podjechałem na myjnię bo auto utytłane strasznie i w drodze do domu (klima włączona na AUTO, temp. 25,5) i po kilku kilometrach wyskoczył check. Miałem do domu jeszcze ok. 1.5km więc pomyślałem, że sprawdzę na miejscu (mam scanner OBD ze sterownikiem LPG). Niestety niemal natychmiast po pojawieniu się błędu sakramencko zaparowały mi szyby - nic nie pomagało ani zmiana temp., ani wyłączenie klimy czy otwarcie okna, normalnie dramat z wielką biedą przejechałem ten kawałek do domu.

Po podpięciu interfejsu był błąd P0126 - niewystarczająca temp. płynu chłodniczego do stabilnej pracy. Wskaźnik temperatury silnika był w normalnej pozycji. Czy to może wskazywać na termostat ? Niestety nie sprawdziłem jaką temp. płynu pokazywał w tym momencie sterownik od LPG ale pamiętam, że w sobotę po przejechaniu kilkunastu kilometrów po odpowietrzeniu temp. reduktora była 75 stopni. Muszę jutro w drodze do pracy zwrócić uwagę jak szybko nagrzewa się silnik bo może zwyczajnie termostat się zawiesił i leci cały czas na dużym obiegu ?


Mały update: silnik osiągnął temperaturę roboczą w około 6 minut więc to chyba dobrze. Z tego co wyczytałem to komputer bada temperaturę w ciągu 15 minut więc żeby błąd pojawił się ponownie (o ile się pojawi) musiałbym troszkę dłużej pojeździć gdyż do pracy to mam niecałe 10 minut jazdy.
     
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2017, 12:25:43 pm wysłana przez MicGin »
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: S-Type 3.0 P0126
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 26, 2017, 10:17:32 am »
Jeślii nie sam czujnik .to może  poduszka powietrzna w układzie i stad dziwny odczyt temperatury i błąd.
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: S-Type 3.0 P0126
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 26, 2017, 18:58:40 pm »
Poduszka powietrzna raczej nie bo przez 3 dni silnik miał chyba wystarczająco dużo czasu na odpowietrzenie. Było dosyć chłodno więc może faktycznie jakby termostat zaczął coś szwankować to była na tyle duża różnica temperatury, że przez te 15 minut złapał błąd. Dzisiaj nie udało mi się tego powtórzyć bo za krótko jeździłem ale też było znacznie cieplej. Zastanawiam się dlaczego tak zaparowały wtedy szyby być może faktycznie temp. płynu była zbyt niska.
Wymiana termostatu nie jest bardzo kosztowna i pewnie profilaktycznie się za niego zabiorę - nie zaszkodzi, a nie wiem czy był do tej pory wymieniany. Nie wiem na ile precyzyjny jest wskaźnik nagrzania silnika ale może różnice w okolicy 10 stopni nie są bardzo zauważalne ?   
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001