Witajcie,
Trochę odgrzewam temat, ale chciałbym się podzielić z wami moimi spostrzeżeniami po wprowadzonych przeze mnie modyfikacjach. Auto do Daimler 4.0 z 1995 roku z przebiegiem 220000km, ustawione luzy zaworowe sprawdzona kompresja, uszczelniony na nowo dolot, czyszczone wtryski, nowe świece, olej itp. Generalnie duży serwis silnika, aby pracował jak po wyjeździe z fabryki. W aucie zosto zmierzone przyśpieszenie profesionalnym sprzętem i wykazało 8,2s do 100km/h i 14,1s do 140km/h. Czyli wyniki są na pozimie tego co podaje producent. Następnie została zmieniona podstawa czyjnika wał na 5 stopni, wkładka filtra powietrza na K&N oraz przerobiona czerpnia. Po tych modyfikacjach auto wykazało 8,0s do 100km/h oraz 13,7s do 140km/h oczywiscie w podobnych warunkach. Ze swojej strony dodam że moim zdaniem poprawiła się kultura pracy silnika oraz chętniej reaguje na wciśnięcie gazu. Różnicę szczególnie czuć powyżej 3000obr/min. Spalanie spadło o ok. 1l.
Pozdrawiam,
Damian