Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

drgania kierownicy XF-S

(1/8) > >>

Shadow_956:
Witam,

od 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Jaguara XF-S, od początku mam problem z drgającą kierownicą, nie mogę znaleźć przyczyny, wiec zwracam się do was może ktoś tez miał taki problem. Problem polega na drganiu kierownicy przez pierwsze 5/10km jazdy, w tym czasie widać jak kierownica drga, po przejechaniu tej odległości drganie zanika nie widać tego gołym okiem, natomiast czuć w ręku wibracje kierownicy. Auto w tym czasie porusza się po linii prostej nie ściąga.  Ale zacznę od początku:

Auto kupiłem delikatnie uszkodzone, uderzenie w krawężnik wygięta przednia prawa felga 20', nic wielkiego. Felgę wyprostowałem, zakupiłem nowe opony. Po czym udałem się na ustawienie zbieżności co nie było możliwe. Wymieniłem zatem prawy przedni wahacz "banan", zbieżność ustawiona, brak jakichkolwiek innych luzów. Drgania były ale je zignorowałem, sadziłem ze opony musza się ułożyć, niestety tak nie było, przejechałem 2tys nadal to samo wiec rozpocząłem poszukiwanie przyczyny, od ponownego przeważenia kol na wyważarce hunter pod obciążeniem(przekładnie opon w celu zniwelowania bicia). Nie pomogło. Do tej pory zrobiłem jakieś 7tys, drganie się nie pogłębia ani nie ustaje, jest na tym samym poziomie od początku. 

Proszę o sugestie co może być przyczyna. Czy może być to delikatny luz w maglownicy? Byłaby to racjonalna odpowiedz, po rozgrzaniu płyn wspomagania niweluje drganie, ale czy zbieżność by się trzymała przy luzie w maglownicy?

Z góry dzięki za pomoc.   

maron:
Jakie masz opony,nośność itp.Czy banan kupiłeś nowy czy używka?W jakim stanie jest tuleja na wahaczu dolnym wewnętrzna?Miałem podobny problem.

Shadow_956:
Opony Kumho przód 255/35R20 tył 285/30R20 nośność w obu przypadkach XL, w pierwszym momencie też myslalem ze to opony, bo tak jak mówiłem 5/10km i ustaje to tak jakby opony się rozgrzały i wraca do normy, ale nie, opony sprawdzane przekładane przwazane i nic. Chociaż definitywnym wykluczeniem tej możliwość byłoby założenie innego kompletu kol, niestety zimowek jeszcze nie mam i nie mam takiej możliwości.

Banan kupiony nowy firmy mayle hd podobno jakość bardzo dobra, profilaktycznie wyminilem tez duza tulejkę tego wahacza z drugiej strony.

Mowiac o tulej wewnetrznej wahacza dolnego masz na mysli ten element?:

Poniewaz w tym miejscu jest luz, diagnosta jedynie w tym miejscu dopatrzyl sie luzu, chcialem dokonac wymiany tego elementu ale wg etki trzeba wymieniac caly wahacz ktory wystepuje tylko w orginale bodajze za 3tys pln, kontaktowalem sie z kilkoma ASO to nigdy nie mieli przypadku aby ktos wymianiak ten wahacz

maron:
Chodzi o strone wewnetrzną ,duża guma.Miałem długi czas problem z drganiami ,jakby niewyważonych kól.Wyważalem je co dwa tygodnie,szukałem przyczyny.U mnie definitywnie rozwiązała sprawe wymiana felg.Ale w międzyczasie dowiedziałęm sią ze mozliwą przyczyną może być właśnie ta tuleja (nie ta którą zaznaczyłeś-tylko wewnętrzna od strony silnika),taka sama duża guma w bananie,krzywe felgi (to oczywiste),za mała nośność opon (min.98W),ostatecznie przyczyną były pierscienie centrujące felg.Felgi nieoryginalne ,dlatego potrzebowały pierścieni,plastykowe jakoś tak działaly że po wyważeniu i zamontowaniu było dobrze ,tydzień postał,zrobił z 500km i znowu bją jakby nie były wyważone,z tym że też ,po starcie pierwsze 5 km czuc w kierownicy jak nosi,potem tylko przy ok 100km/h ,szybciej zanika,ipojawia się przy 170 ale tak jakby chciało koła poobrywać.Na koniec założyłem felgi oryginalne ,proste i ręką odjął.Cisza.

Shadow_956:
Czyli gdzie ta tuleja się znajduje o której mówisz? Na tym wahaczu który widać na załączonym zdjęciu bliżej silnika ?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej