Autor Wątek: Częściowy brak mocy. EGR? Aktuator? XF 2011r. 3.0D  (Przeczytany 2788 razy)

SMiGACZ

  • Gość
Częściowy brak mocy. EGR? Aktuator? XF 2011r. 3.0D
« dnia: Sierpień 21, 2017, 14:29:07 pm »
Witam! Po uporaniu sie z tarczami hamulcowymi wyszedł na wierzch kolejny problem. Od 2 tygodni zaczalem zauwazac braki mocy w srodkowej czesci obrotow przy mocnym przyspieszaniu, najczesciej w zakresie ~2400-2600 rpm do gdzies ponad 3 tys. rpm auto bardzo slabo przyspiesza, tak jakby nie bylo doladowania. Po przekroczeniu tego "dołka" samochod przyspiesza jak nalezy.
Poczytałem troche angielskie fora i chyba najczesciej wskazuje się na problem z aktuatorem lub zaworem EGR. Ktoś miał coś takiego lub wie co to moze byc? Sam nie mam dostatecznej wiedzy mechanicznej zeby skojarzyc objaw z konkretną częścią....
Auto z 2011r. 90 tys. przebiegu, zadne bledy czy komunikaty na desce rozdzielczej nie wyskakuja. Nie jest to też problem ze skrzynią.
Za tydzien jestem umowiony na wizytę w okolicznym warsztacie z dość dobrą renomą, ale moze ktos cos jest w stanie powiedziec?

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: Częściowy brak mocy. EGR? Aktuator? XF 2011r. 3.0D
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 21, 2017, 15:19:02 pm »
Ten aktuator to pewnie sterownik turba,a egr-y (też 2) ,widać na końcu rurki odchodzącej od kolektora ssącego ku dołowi,pokryta taka termoizolacyjną plecionką.Przy tym przebiegu i w tych odbrotach,myślę że bardziej te aktuatory niż egr. Elektryczny siłownik ustawiający kierownice turbiny,bo tu są elektryczne a nie jak w innych przypadkach pneumatyczna "grucha".Może to być jednak wina jakiegoś czujnika który ma wpływ na prace turbin.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Częściowy brak mocy. EGR? Aktuator? XF 2011r. 3.0D
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 21, 2017, 19:50:51 pm »
Dobry komp i patrzec na parametry podczas jazdy oraz sprawdzić błędy
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Janek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: Częściowy brak mocy. EGR? Aktuator? XF 2011r. 3.0D
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 06, 2017, 11:09:20 am »
Potwierdzam co napisał maron.Takie objawy (na hamowni wyjdzie na wykresie coś a'la turbodziura) to zjarany przełącznik/sterownik (jak zwał tak zwał) turba. Odpowiada on za poprawne włączanie się drugiego. U mnie się zatarł i po każdym wejściu na 2500obr/min samochód wchodził w tryb serwisowy. Koszt wymiany ~~800zł.

Hitem jest, że zanim z mechanikiem ogarnąłem czy to to, przepalałem dpf/sprawdziłem turbiny i egr. Jedyna usterka po 170k km.
Polecam podłaczyć dobry komputer i sprawdzić czy DPF-y są równomiernie przepalone. U mnie jeden był zatkany na 70% a drugi na 14%...
2014 XF-S 3.0 zajumany // 2010 XF 3.0D 301bhp // 2013 XF-S 3.0