Autor Wątek: Remont silnika 2.7  (Przeczytany 4795 razy)

Offline phoenix0000

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Kocham to forum
Remont silnika 2.7
« dnia: Sierpień 11, 2017, 12:13:42 pm »
Witam serdecznie wszystkich użytkowników:)
Bardzo mi miło dołączyć do grona posiadaczy kocurów. Od niedawna jestem posiadaczem jaguara XF 2.7 diesiel. Auto kupiłem sprowadzone z Włoch w polskich komisie. Tradycyjne dałem się wyrolować i zakupiłem auto z problemami. Auta niestety nie jestem w stanie zwrócić z komisem też nie mam szans walczyć pozostało mi jedynie kocura leczyć. Pojazd miał walnięte podobno turbiny, które komis naprawił. Jak się później okazało w wydechu był olej który musiałem czyścić, wycięty dpf i katalizator. Ogólnie wtopiłem. Teraz w aucie padł silnik, tradycyjnie panewki i korbowód. Resztkami sił postanowiłem ratować auto i oddałem silnik do mechanika. Teraz moje pytanie brzmi: Ile taki silnik po remoncie wytrzyma. Czy mam go zostawić dla siebie czy lepiej z nim uciekać. Proszę o opinie jak taki silnik po remoncie sie sprawuje. Liczę na wyrozumiałość. Jeśli temat jest w złym dziale proszę o przeniesienie.
Pozdrawiam  Phoenix0000

Offline maly1103

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 59
  • Kocham to forum
Odp: Remont silnika 2.7
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 11, 2017, 13:51:04 pm »
Po dobrym remoncie to wytrzyma bardzo długo wszystko zależy od tego co go będzie robił
Jaguar xf 3.0d

Offline phoenix0000

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Kocham to forum
Odp: Remont silnika 2.7
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 11, 2017, 14:26:01 pm »
Dziękuję bardzo za odpowiedź.  Na jakich aspektach mój mechanik powinien się skupić. Co warto dopilnować. W jakie części się zaopatrzyć. Przepraszam że tak dużo pytań ale jestem przestraszony tą całą sytuacją. Budżet też już mam ograniczony więc aso odpada jak i warsztaty typu auto-land. Masz może jakieś namiary na dobrych mechaników z okolic Krakowa?? Mój wydaje się być sumienny i przyznał że nigdy wcześniej tego silnika nie robił ale chce się podjąć więc wszelkie wskazówki będą przydatne. 

Offline maly1103

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 59
  • Kocham to forum
Odp: Remont silnika 2.7
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 11, 2017, 20:16:38 pm »
Podstawą są dobre części nie jakieś tanie zamienniki jak mechanik nie robił takich silników to nie boi się kapitalny remont takiego silnika powinien się zamknąć gdzieś w granicach 14tys tak słyszałem nie wiem czy się opłaca może lepiej poszukać drugiego z gwarancją
Jaguar xf 3.0d

Offline Rom

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 77
Odp: Remont silnika 2.7
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 11, 2017, 20:34:34 pm »
Jak kocur w ladnym stanie to chyba lepiej zrobić remont i długo się cieszyć jazdą jak kupic uzywke z gwarancja na miesiąc , który po dwóch  miesiącach może tez wyzionąć ducha . A do remontu to potrzebny mechanik co ma głowe do zrobienia silnika a nie checi , chociaż jak dobrze zrobi od malucha to się to może zabierać się za kocura .

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Remont silnika 2.7
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 11, 2017, 20:36:21 pm »
Używki maja spore ceny a wiekszosc i tak jest po interwalach olejowych 25-30 tys km. Akurat ten silnik warto naprawiać wg mnie
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline phoenix0000

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Kocham to forum
Odp: Remont silnika 2.7
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 12, 2017, 11:08:03 am »
Dziękuje bardzo za odpowiedzi. Dziś lub w poniedziałek będę wiedział co dokładnie się stało. Będę oczywiście informował na forum o postępach. Jak i publikował pytania bo bez waszego wsparcia będzie ciężko. 

Offline phoenix0000

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Kocham to forum
Odp: Remont silnika 2.7
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 21, 2017, 08:55:30 am »
Witam serdecznie, okazało się że przyczyną usterki w moim silniku była pompa oleju. Odmówiła posłuszeństwa a w następstwie tego obróciło panewki. . Sam silnik w środku strasznie zabrudzony olejem, ewidentnie Włoch miał w nosie wymianę oleju. Mam nadzieje, że uda się sprawę wyprostować. Przeszczekam przyszłych kupujących przed autami z Włoch. Sprawdzać umowy z komisami i w miarę możliwości zbadać wnikliwie auto. Warto wspomnieć, że nie ma "okazji".

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: Remont silnika 2.7
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 21, 2017, 09:10:31 am »
Pompa  oleju to element który "normalnie" się zużywa w tym silniku,nawet jeśli się dba.

Offline phoenix0000

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Kocham to forum
Odp: Remont silnika 2.7
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 21, 2017, 09:30:10 am »
Maron, powiedz proszę czy nie powinna się zapalić jakaś kontrolka związana z działaniem tej części?? Pytam bo nie wiem jak to wygląda w tym aucie.

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: Remont silnika 2.7
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 21, 2017, 12:27:58 pm »
Z tego co wyczytałem na forum śledząc wpisy kolegów od 2 lat oraz przeglądając historię ,mogę Ci powiedzieć że przy przbiegu ok 200k pompa przestaje trzymać ciśnienie ,nie skokowo ,powoli,stopniowo aż w czasie rozruchu zaczyna byc słyszalny stukot kasownika luzu zaworowego a lampka kontroli ciśnienia zapala się po kilku sekundach(aktualnie tak mam).Po dalszych tysiącach km ,czas do zgaśnięcia lampki (czyli uzyskania minimalnego ciśnienia oleju) wzrasta do kilkunastu sek itd.Świadczy to o zużywaniu się pompy.Zmniejszenie ciśnienia nie jest skokowe i krytyczne lecz powoduje powolne ścieranie warstwy roboczej panewek,szczególnie w trakcie tych sekund od  odpalenia.W którymś wpisie wyczytałem że przy 160k należy profilaktycznie wymienić pompę,kozystając z okazji wymiany rozrządu.U mnie rozrząd był wymieniony przez poprzedniego właściciela dlatego trudno mi się zebrać do tej roboty ale mam to na uwadze bo mam 210k a czas do zgaszenia lampki ok 3 sek.Koledzy z forum twierdząże to nie jest problem ,te silniki tak mają i chodzą.Jednak to jest potwierdzeniem tej hipotezy.Oczywiście stan oleju ma zasadnicze znaczenie.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Remont silnika 2.7
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 21, 2017, 12:54:56 pm »
Zmierz ciśnienie oliwy. Na postoju powinno byc w granicah 1.5-2 bar. Wyciuchana pompa da w granicach 0.8-1.1 lub mniej.
Valeo bodajże robi w zamienniku te pompy. Ogólnie te silniki zabija dwie rzeczy. Wymiana oleju gdy był nowy co 30 tys km i to ma wpływna tą pompę. Fakt faktem i wały potrafia pękać.
Ogólnie gdyby nie zaniedbania od nowości to sa w miare dobre silniki

AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline phoenix0000

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Kocham to forum
Odp: Remont silnika 2.7
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 27, 2017, 14:24:07 pm »
Witam serdecznie, moje autko już prawie gotowe. Dzisiaj dzwonili do mnie z warsztatu bym się uzbroił w cierpliwość bo starają się go odpalić. Na plaku się udało ale pochodzi chwilę i gaśnie. Macie może jakieś pomysły co warto sprawdzić??

jaro987

  • Gość
Odp: Remont silnika 2.7
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 27, 2017, 19:21:54 pm »
Jak mechanicy w miejscu gdzie zostawiłeś kota nie wiedzá co zrobić, to zabierz go stamtád jak najszybciej. Daj do naprawy komuś kto zna sie na jagu.

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2017, 11:25:58 am wysłana przez MicGin »

Offline phoenix0000

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Kocham to forum
Odp: Remont silnika 2.7
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 03, 2017, 18:05:29 pm »
Witam posiada ktoś przyrząd specjalny do ustawienia pierścienia magnetycznego, z którego czujnik sczytuje prędkość obrotową wału korbowego?? Auto-krak jest nieczynny do 7 listopada;/