Autor Wątek: Porady przed kupnem xj6 X 300  (Przeczytany 2763 razy)

mefiraxus

  • Gość
Porady przed kupnem xj6 X 300
« dnia: Sierpień 09, 2017, 22:05:37 pm »
Witam wszystkich,

Jestem nowy na forum więc przepraszam za wszelkie błędy czy naruszenia regulaminu ale mam kilka pytań,

Chcę kupić XJ6 X300 z silnikiem 3,2 z LPG z 1995 roku. Na co zwracać uwagę przy oględzinach, co jest ich częstą bolączką i czy takie autko nadaje się do podróży po 800 km tygodniowo. Mam 196 cm wzrostu i zastanawiam się czy nie jest on troszkę za mały. Chciałbym poznać czy jest drogi w eksploatacji i jakiego spalania można się spodziewać. Za kilka dni jestem umówiony na oględziny i chciałbym się przygotować jak najlepiej.

Z góry dziękuje i liczę na waszą pomoc ponieważ to dla mnie bardzo ważna sprawa.

Offline Gonzalles

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 247
Odp: Porady przed kupnem xj6 X 300
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 09, 2017, 23:28:59 pm »
Polecałbym raczej silnik 4.0, mój pali na autostradzie 8,5 litra , średnia 9,5-10 litrów benzyny/ wiem, że niektórzy z forum nie uwierzą/ i nie zamierzam przy tym spalaniu zakładać gazu z powodów oczywistych. Jeśli trafiłbyś na egzemplarz spalający średni 12-14 litrów benzyny przy normalnej jeżdzie, nie sportowej, to nie dziwiłbym się wyboru z instalacją gazową.Przy okazji polecałbym sprawdzić pracę na samej benzynie, jak i gazie, czy obroty te same i kultura pracy na różnych paliwach ta sama.
Z takim przebiegiem, jaki planujesz, będzie ciężko o bezawaryjność, w końcu auto ma 22 lata, więc coś może się dziać mechanicznie/ a także z blacharka/, choć niekoniecznie.
Pocieszające, że części używane są tanie/ jeśli się dobrze zakręci tematem, choć nowe części nie kupisz na szrocie, wtedy jest drogo/.Sprawdź, czy praca tylnego mostu nie jest zbyt głośna, skrzynia biegów płynnie zmienia biegi w całym zakresie prędkości i obrotów.
Obowiązkowo wizyta na kanale i sprawdzenie progów i podłogi/słaba blacha/, czy fotel kierowcy mocno nie styrany/ świadczący o przebiegu auta/, a także wszelkiej elektryki.
Zwróć uwagę na pracę zawieszenia przede wszystkim przedniego, jeśli wydobywają się dzwięki, to świadczy o zbliżającej się wymianie nowych tulei i być może amorów/jak wyżej, chociaż ja musiałem u siebie tylko wymienić piankowe poduszki nad amorami przednimi, koszty niewielkie/.Sprawdż podszybie tylne i tylne nadkola/ także od wewnątrz/, czy coś się nie dzieje.Czy silnik równo pracuje, także po nagrzaniu i czy obroty nie są np. podwyższone.
W kwestii wzrostu, to na pewno wygodnie nie będzie się wychodziło, chociaż można to zaakceptować, wszystkie niższe auta po prostu tak mają.
Tak na pocieszenie, można trafić na dobry egzemplarz, sam jestem takim przykładem, a przyjemność z jazdy jest nieporównywalna z autami kompaktowymi.
 :-tylko
... bo kot lubi pieszczoty, cokolwiek to znaczy...   Bez przesady, nie mam zamiaru go pie¶ciæ w ka¿dej wolnej chwili! Ma konkurencjê.

Offline algerothouss

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 41
Odp: Porady przed kupnem xj6 X 300
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 09, 2017, 23:36:38 pm »
Witaj

1. "Na co zwracać uwagę przy oględzinach"
a) moim zdaniem elektryka jako pierwsza. W mojej 300-ecie jestem na etapie dochodzenia z nią do ładu, a w tym modelu nie jest to łatwe. Sprawdź wszystko co "jest na prąd".
b) te modele posiadają drewniane wykończenie w środku, upewnij się, że elementy usadowione obok siebie pasują do siebie (np. osłonięta poduszka powietrzna pasażera pasuje krawędzią do paska drewna prawych drzwi). Generalnie Jaguar w tych modelach (w innych chyba też) wykańczał wnętrze jednym kawałkiem drewna, więc jeżeli dwa "drewienka" nie pasują do siebie (np. słoje się NIE schodzą) - możesz zacząć podejrzewać, że element był wymieniany. Najczęściej spotykam wymiany w miejscu właśnie poduszki pasażera, co może (ale nie musi) oznaczać wystrzał poduchy po uderzeniu.
c) kierownica - w 3.2 montowana była jednolicie obszyta skórą, a dopiero od wersji 4.0 montowano kierownice z elementami drewna. Więc, jeśli kupujesz 3.2 litra, a kierownica posiada elementy drewna u góry i u dołu - (jak to mówił klasyk) - "to wiedz że coś się dzieje", albo ktoś ją wymienił, bo tamta mu się zdarła?

d) podsufitka - bolączka tego modelu - lubi się odklejać - nie jest to nic z czym byś sobie nie poradził

e) progi, błotniki, podłoga - jeśli były już robione to dobrze, jeśli nie to wiedz, że w tym modelu czeka Cię tam praca

f) miernik lakieru - nie spotkałem jeszcze tego modelu z oryginalnym lakierem (co nie znaczy, że ich nie ma), więc niech Cię nie odstraszy ciutkę większa warstwa farby, co nie zmienia faktu, że zrób pomiary, na wypadek wykrycia grubej warstwy szpachli. Co innego odświeżenie lakieru, a co innego naprawa np. błotnika po dzwonie. Ja swojego już raz malowałem, a w przyszłym roku planuję ponownie Go pomalować (poprzedni lakiernik "artysta" się nie popisał - delikatnie mówiąc)

g) spasowanie szpar między błotnikami a drzwiami - jest to długi samochód - sprawdź, czy się już nie zaczyna składać "w pół" - mój już zaczął, ale podłogę i progi robię we wrześniu tego roku

h) silnik ma prawo się pocić - każdy, którego spotkałem smarał się pod głowicą

i) zegarek prawdopodobnie nie będzie działał - nie przejmuj się tym, naprawa go graniczy z cudem (przynajmniej w mojej okolicy) - a można się nauczyć żyć bez niego

j) oczywiście pozostałe rzeczy (jak w każdym innym samochodzie) - praca silnika, skrzyni, amortyzatory, zawieszenie, etc.

2. "czy takie autko nadaje się do podróży po 800 km tygodniowo"
bywa kapryśny, ale tak naprawdę to zależy od Jego stanu technicznego i tego ile pracy w Niego włożysz (bądź włożył sprzedawca). Generalnie, jak nie będziesz drutował, chodził na skróty i oszczędzał - każdy samochód zrobi taki dystans tygodniowo - a Jaguar XJ6 X300 już na pewno

3. "Mam 196 cm wzrostu i zastanawiam się czy nie jest on troszkę za mały"
może się tak okazać, ale skoro jedziesz na oględziny to se sprawdzisz :)

4. "Chciałbym poznać czy jest drogi w eksploatacji"
a) spalanie - w cyklu mieszanym musisz się liczyć z 16 litrami gazu na 100 km. W cyklu miejskim potrafi skoczyć do 18-22 litrów. W trasie - mój po wymianie sond lambda, przepływomierza oraz silniczka krokowego (koszt elementów ponad 1700zł) - zszedł do 8.9 litra gazu na 100 km ze średnią prędkością 120-130 na godzinę. Benzyny na setkę zeżre ok 3 litry w trasie, w mieście do 7 (krótkie odcinki robię na PB95). Części jest jeszcze sporo (nowych, używanych, dobrych zamienników), więc ceny nie odstraszają - wiadomo - naprawa będzie droższa niż mondeo, golfa czy ibizy - ale tragedii nie ma.

To jest tylko część rzeczy do zweryfikowania... jakbym chciał wypisać wszystkie to by mi się mogły napisy na klaiwszach klawiatury pozdzierać :P

ALE!
Przemyśl może jednostkę mocniejszą - 4 litry - jest bardziej elastyczna i mniej się męczy pchające te ponad 1.7 tony - a spalanie nie jest wcale znacznie większe od 3.2

Pozdrawiam

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 565
Odp: Porady przed kupnem xj6 X 300
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 10, 2017, 09:11:02 am »
Algerothus, co ty miałeś na myśli z tym spalaniem benzyny?

Moje auto na chwilę obecną w cyklu mieszanym przy spokojnej jeździe pali około 12 litrów benzyny.

Niedziałający zegarek i wisząca podsufitka to standard. Kierowca nie jest elementem zależnym od wersji wyposażenia??? Niech się wypowie ktoś jeszcze na ten temat. Nawet jeśli była wymieniana to moglabyc to rzecz gustu.

Co do mechaniki twoje wymagania powinny być zależne od kwoty jaką chcesz wyłożyć za auto. Nie zmienia to faktu, że większość egzemplarzy jest raczej zaniedbana i wymaga sporych nakładów. Części nie są drogie ale jeśli się okaże, że połowa rzeczy eksploatacyjnych jest do wymiany to chcąc mieć pelnosprawne auto, przez pierwszy rok trzeba będzie zainwestować drugą taka kwotę co zakup auta.

Zajrzyj do mojej 'książki serwisowej' i zobacz jak pokazna jest lista wykonanych prac, a brakuje tam jeszcze najświeższych faktów z pola walki. http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,32039.0.html Pisze to po to bo kupiłem auto za kilkanaście tysięcy w miarę wyglądające i w miarę jezdzace, typu 'nie puka, nie stuka'...

Drogi w utrzymaniu?  Pojęcie względne, z czego się przesadzasz lub jakie masz drugie auto w domu. Największy problem tego auta moim zdaniem to poprzedni właściciel i to, że zazwyczaj są to nieudane z powodu braku chętnych slubowozy lub poprostu niedzielne wozidla gdzie dbanie polega tylko na woskowaniu. Drugi poważny problem to fakt, że niektórych bądź co bądź podstawowych elementów nie da się już kupić nowych np. przeplywomierz lub tlumiki.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2017, 09:31:50 am wysłana przez msiwow »

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.019
Odp: Porady przed kupnem xj6 X 300
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 10, 2017, 16:17:15 pm »
Chcę kupić XJ6 X300 z silnikiem 3,2 z LPG z 1995 roku. Na co zwracać uwagę przy oględzinach, co jest ich częstą bolączką i czy takie autko nadaje się do podróży po 800 km tygodniowo. Mam 196 cm wzrostu i zastanawiam się czy nie jest on troszkę za mały. Chciałbym poznać czy jest drogi w eksploatacji i jakiego spalania można się spodziewać.

Jak bedzie szyberdach, jak to zazwyczaj bywa w 3.2S, to auto bedzie ci za male. Musisz szukac wersji bez szyberdachu, do podrozowania kot jest absolutnie rewelacyjny, sam robie z 400km w tygodniu, eksploatacja jest tania, mozna robic duzo lub wcale w zaleznosci od aktualnego stanu portfela :) Mój(ciezszy LWB 4.0) pali obecnie jakies 14.5l gazu, na baku robie 375km, jazda mieszana.

mefiraxus

  • Gość
Odp: Porady przed kupnem xj6 X 300
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 10, 2017, 18:20:38 pm »
Bardzo wam dziękuje za odpowiedź, dam znać jak mi poszły oględziny :)

Offline algerothouss

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 41
Odp: Porady przed kupnem xj6 X 300
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 11, 2017, 16:28:03 pm »
@msiwow
...ano o to mnie chodzi że aby zrobić 100km w trasie potrzebuje 8.9 litra gazu PLUS 3 litry benzyny. A jazda po mieście kosztuje mnie średnio 16 litrów gazu PLUS  ok 7 litrów benzyny...

mefiraxus

  • Gość
Odp: Porady przed kupnem xj6 X 300
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 14, 2017, 23:06:14 pm »
Hej,

Jestem po pierwszych oględzinach ale jest kilka problemów,

Silnik jest dziwnie ospały, jedzie jakby nie mógł
Klimatyzacja, właściciel twierdzi że do nabicia ale jakoś nie mam przekonania
ogólnie wszystko działa są jakieś stuki w zawieszeniu ale nie ma tragedii
od spodu jest ok, nie ma korozji i wszystko wydaje się suche

Mam obawy do silnika i klimy co o tym sadzicie i co może być przyczyną tych usterek,

Strasznie mi się autko podoba więc z właścicielem dogadałem się na następny weekend na ponowne oględziny jak nabije klimę.

Ps kojarzy ktoś egzemplarz na sprzedaż na rejestracji SC?

Dzięki za pomoc :)

Offline MicGin

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Sovereign
  • ***
  • Wiadomości: 780
  • JCPF Club Member
Odp: Porady przed kupnem xj6 X 300
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 15, 2017, 09:45:10 am »
Jeżeli chcesz ocenić konkretny egzemplarz auta, to zapraszam do odpowiedniego działu.
By³ S-type
-pozostajê w rodzinie-
Jest XJR

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 565
Odp: Porady przed kupnem xj6 X 300
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 15, 2017, 12:02:12 pm »
Dodaj auto do oceny w odpowiednim dziale a już go pewnie nie kupisz...

Nie widzę na allegro żadnego o numerach SCxxxxx Chyba, że miałeś na myśli SCIxxx?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2017, 12:16:19 pm wysłana przez msiwow »