Dział Techniczny > XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96)

Naprawa/Odnowa tapicerki drzwi

(1/2) > >>

katar83:
Znajomy forumowicz poprosil mnie o wklejenie tego tutaj bo niedawno sie tym zajmowalem.

Caly mój temat jest tutaj:

https://www.xj40.com/viewtopic.php?f=9&t=4011&start=470#p178287

Duzo zdjec i po angielsku ale chyba wszyscy zainteresowani zrozumieja o co chodzi. Generalnie to boczki zdjalem, rozebralem na czesci pierwsze, plyte drewniana sam wycialem, wszystkie elementy poczyszczone, pomalowane i i wszystko zlozone do kupy.

Generalnie to zaczalem z tym:





A skonczylem na tym:



Jesli ktos ma jakies pytania to smialo! :)

richie:
Ostatnio zrobiłem boczki z cienkiego aluminium, dałem obustronnie piankę wygłuszającą z czego jedna pełni funkcję pianki tapicerskiej tej od strony skóry/skaju, w to wmontowałem większe głośniki 165mm. dałem większe maskownice od nowego xj lub xf (nie pamiętam) i całość gra i wygłusza pięknie

katar83:
W sensie plyte drewniana zmieniles na aluminimum? Jak ja powierciles? CNC czy wiertarka? Uzyles starej skóry na ta pianke tapicerska? I jesli tak to jak to calosc pokleiles bo przeciez nie zszywkami w aluminimum :)
Ja u siebie dalem nowe glosniki JVC w takim samym rozmiarze co oryginalne.

jarek-jerryjag:
wzglada super ale . jak robić to robi jak oryginał czyli ten kolor dywaników mógłby być bliższy kolorowi oryginału. . Aluminiowa dykta ok ale po co . czy nie lepiej użyć  taniej fabrycznej "tektury" . kombinowane z gąbką  aby nabrała wykładzina kształtów ? Góra jest lekko pochyła używając sklejki  ciężko to osiągnąć  chyba  że się przetnie.  Moj epytanie dlaczego te pokrywy które sa wewnątrz dostały wodnego parcha??? Jaguar od lat używa folii  która była zainstalowana pomiędzy mechanizmem okna a wewnętrznym metalem  drzwi . Wiele razy on abyła wywalana pzrez mechaników czy innych specjalistów .
  robicie dobrą robotę z tymi okładzinami . teraz #2 tych okładzin sa "rączki " które ciągnie się aby zamknąć drzwi . Jak wygląda cena uszycia ich ze skóry w Polsce.  Były dwa rodzaje  wczesne jak na zdjęciu i późniejsze  po 1992 czy w europie po 1991 . Te "raczki" są najczęściej  przetarte . Raz przez użytkownika dwa  przez mechanika który chce odkręcić  śrubę schowaną pod metalowym przykryciem.
 Teraz rada gdy  już odęcie tą straszną śrubę gwiazdkową  i nie niszcząc  skóry, to lepiej ja wymienić na śrubę z główka szeiściokątną . Najczęściej główka 7/16 cala.
 Dlaczego zwracam uwagę na kolory jak w oryginale !  Jak robisz oryginał to ten oryginał jest warty  400 dolców  czy to będzie sklejka uformowana przez moczenie czy aluminium to  sa duze pieniadze.

katar83:
Osobiscie nie znosze dywanikow jaguarowych szarych, sa dla mnie deperesyjne i brzydkie dlatego po odnowieniu sa niebieskie. Auto jest niebieskie takze, a dywaniki w srodku sa czerwone :)
Czemu zgnily? Oryginalne drzwi w moim XJSie byly jak sito, od dolu tak ze 20 cm to byla bardziej farba i szpachla niz metal :) Drzwi od tego czasu wymienilem, obicia drzwi nowe faktycznie kosztuja okolo 1500 PLN za sztuke wiec pomyslalem ze warto sprobowac i jestem generalnie bardzo zadowolony z nich.
Co do tych raczek, to raczej nie jest jakas trudna sprawa, majac maszyne mozna samemu je obic bez jakiegos problemu duzego.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej