Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
Elektryka
Genera³ Lee:
Perypetii z Jagiem ciąg dalszy ;)
Dzisiaj postanowiłem wziąć się za diagnozę grzania foteli (a raczej niegrzania) ;)
Zdjąłem siedzisko fotela i ku niemiłemu zaskoczeniu zauważyłem, że w moich fotelach nie ma nawet przewodu do maty grzewczej (a więc zakładam, że pochodzą z wersji, gdzie grzanych siedzeń nie było) :/ wtyczka w której pojawia się napięcie po włączeniu przycisku od podgrzewania foteli jest po prostu do niczego nie podłączona.
Ponadto pod fotelem kierowcy znalazłem coś, co wygląda jak czujnik nacisku (zdjęcie poniżej). Intuicja inżyniera podpowiada mi jednak, że czujnik ten powinien być w fotelu pasażera (bo i po co w fotelu kierowcy?).
Powoli doszedłem do wniosku, że fotele w moim Jagu pochodzą z anglika i w związku z tym pojawia się pytanie - z której strony foteli powinny być przyciski od pompowania odcinka lędźwiowego oparcia? Od wewnątrz (u kierowcy po prawej, u pasażera po lewej) czy odwrotnie?
Nadal nie wiem też od czego może być dodatkowa wtyczka przy progu drzwi. Ktoś ma jakieś pomysły?
Pytanie bonusowe - do czego jest przycisk w schowku z opisem "security system"?
Pozdrawiam ;)
Janeks13:
A ja z innej beczki zapytanie do Ciebie czy masz podświetlane przyciski np. szyby el i tych z regulacji fotela ?
Genera³ Lee:
Też czekam, aż ktoś się wypowie w tym temacie w wątku, który założyłeś ;)
Osobiście nie mam podświetlonych przycisków od szyb i lusterek, ale nie wiem czy tak powinno być. Nie rozbierałem jeszcze tych paneli.
Demo:
Pompowanie u kierowcy po lewej stronie a u pasazera po prawej. Co do podswietlania przyciskow szyb to nawet sam nigdy nie zwracalem uwagi na to :D
sebek1111:
--- Cytat: Generał Lee w Wrzesień 11, 2017, 15:24:41 pm ---Perypetii z Jagiem ciąg dalszy ;)
Dzisiaj postanowiłem wziąć się za diagnozę grzania foteli (a raczej niegrzania) ;)
Zdjąłem siedzisko fotela i ku niemiłemu zaskoczeniu zauważyłem, że w moich fotelach nie ma nawet przewodu do maty grzewczej (a więc zakładam, że pochodzą z wersji, gdzie grzanych siedzeń nie było) :/ wtyczka w której pojawia się napięcie po włączeniu przycisku od podgrzewania foteli jest po prostu do niczego nie podłączona.
Ponadto pod fotelem kierowcy znalazłem coś, co wygląda jak czujnik nacisku (zdjęcie poniżej). Intuicja inżyniera podpowiada mi jednak, że czujnik ten powinien być w fotelu pasażera (bo i po co w fotelu kierowcy?).
Powoli doszedłem do wniosku, że fotele w moim Jagu pochodzą z anglika i w związku z tym pojawia się pytanie - z której strony foteli powinny być przyciski od pompowania odcinka lędźwiowego oparcia? Od wewnątrz (u kierowcy po prawej, u pasażera po lewej) czy odwrotnie?
Nadal nie wiem też od czego może być dodatkowa wtyczka przy progu drzwi. Ktoś ma jakieś pomysły?
Pytanie bonusowe - do czego jest przycisk w schowku z opisem "security system"?
Pozdrawiam ;)
--- Koniec cytatu ---
Tak to czujnik zajetosci siedzenia. Jest w obu fotelach. Sluzy tylko do wlaczania kontkolki niezapietych pasow. Przyciski w fotelach znajduja sie od strony drzwi z obu stron.
Wszystkie przyciski w drzwiach sa podswietlane. Zarowki wymiania sie bajecznie latwo.
Pod drewnem na okolo przyciskow (drewno zakreca w dol) i tam wyciaga sie czarna zaslepke z imitacji skory. Pod tym jest sruba. Odkrecasz drewno. Sciagasz i masz dostep do zarowek. Sa to takie niebieskie prostokaty. Wyciagasz go do gory i na ten silikonowy prostokat masz nawinieta zarowke. Wszystko co pisze dotyczy rocznikow 93 tych z nowszym wnetrzem.
Przycisk w podlokietniku to cos od alarmu. Miewiem jak to dziala i poco to jest. Mam instrukcje od Jaga po niemiecku, wiec jutro postaram sie odnalezdz cos o tym przycisku i postaram sie wrzucic to ktos z Was pewnie przetlumaczy.
Regulacje fotela tez sa podswietlane.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej