Autor Wątek: remont silnika 4.2 (2 seria)  (Przeczytany 4386 razy)

Offline michals

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Kocham to forum
remont silnika 4.2 (2 seria)
« dnia: Lipiec 18, 2017, 16:28:58 pm »
witam

Od momentu zakupu (pół roku) udało mi się wykonać ok 3 tys km. Niestety w chwili obecnej silnik bierze ok 1 litr oleju na 100km oraz podobną ilość płynu chłodniczego. Czy wykonywaliście już remont silnika ? 4.2 2 seria 73 r 2 gaźniki. Czy znacie warsztat który ma doświadczenie w tej materii , który moglibyście polecić. Ewentualnie co sądzicie o zamianie silnika na wersje z s3 (na wtrysku)
Jaguar XJ6 4.2 1973
Rover Mini 1.3 1994

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: remont silnika 4.2 (2 seria)
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 19, 2017, 21:43:25 pm »
 cokolwiek będziesz robił  lub będą robić to  warto zdiagnozować dlaczego i gdzie  ginie olej czy płyn ?
  Jaki przebieg ma silnik .   Jak pracowałem  w serwisie to gdy przyszło auto  z przebiegiem ponad 100tyś mil i był problem to  najpierw sprawdzalnym świece , ( końcówki  potem kompresje i  w końcu  pompowałem ciśnienie do układu chłodzącego zostawiając auto z tym ciśnieniem przez noc aby zobaczyć czy nie ma przecieku uszczelki  pod głowicą . Jak była to na drugi dzień po zakręceniu starterem  z miejsca gdzie były świece wytryskał gejzer ( oczywiście nie było wkręconych świec. )
 Jeśli auto pali sporo oleju jak piszesz 1l ma 100k to  #1 mogą być pierścienie ale  tez jaki olej używasz i czy nie masz przecieków na zewnątrz.
 Jag  jak budował te auta to zalecał 20/50 olej i  jak palił 1l na 1000km ( 800mil)  to było ok.
 wymian a czy pzrebudowa . wymian ajest prosta ale  jak agewarancja ze silnik nie będzie taki sam jak masz ?  ser 3 to tez już stare auta 30+
 
I love and hate Jaguars

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.292
Odp: remont silnika 4.2 (2 seria)
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 19, 2017, 23:46:05 pm »
Tak jak pisał jarek-jerryjag - najpierw diagnoza.

Masz w ogóle jakieś objawy? Dymi na niebiesko? Biało? Nie ma mocy? Wypadają zapłony?

To wcale nie musi być od razu remont. Zorientowałbym się też jak wygląda dostępność części do remontu. XK to wprawdzie nie jest skomplikowany silnik ale ja zawsze przed rozebraniem jakiegokolwiek silnika sprawdzam dostęp do panewek, pierścieni, tłoków, uszczelek.
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: remont silnika 4.2 (2 seria)
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 20, 2017, 05:04:32 am »
witaj Yoohas ,  nie chciałem pisać o częściach  bo raz jak ja mam paręnaście jagów to  nie mam problemu  szukać częsci  dobrych i tanich np. na ebay .
 Problem ze  jak po diagnostyce nie rozbierzesz silnika( piszę  ze diagnostyka stwierdziła ze jest  za duzą przerwa na pierścieniach i jest  blow by czyli  puszczają pierścienie  ). Teraz  jak rozbierzesz silnik   stwierdzisz dopiero potem czy trzeba rozwiercać i dać większe tłoki czy wystarczy dać tylko pierścienie czy rozszerzyć tłoki .
 zakładając ze   chcesz zrobić duzy remont  silnik a wymiana tłoków  i teraz znowu problem jakie tłoki sa w aucie  czy jeszcze fabryczne standard  czy już # większe.
 Ja jak widzę  komplet tłoków za 200$ czy to sa  10,20 , 30 czy 60 kupuje  Oryginalne to cena 600 dolców. Podobna sprawa z panewkami jak  są tanie i oryginalne to kupuje  bo zawsze sie mogą przydać . Problem ze  czasami leżą parę lat za nim  je użyje  .
 Czyli najpierw diagnostyka sprawdzenie co w 90% walnęło  potem szukanie podstawowych części  - tanich ale  fabrycznych .  W tym samym czasie rozbieranie silnika i ( robienie sporo zdjęć  jak i co gdzie było skręcone to ważne gdy nie robi się silników dwóch na dzień .
 Potem  sprawdzenie co  trzeba wymienić przeszlifować  itd . szukanie części  to moze zaoszczędzić 50% wydatków.
 Znaleźć dobry warsztat który moze  prze heblować głowice  ustawić  zawory i w razie czego  zmienić tuleje zaworów. . Tez warto dowiedzieć sie  jak tną gniazda pod zawory  ile kątów  i czy robią pomiar komór spalania w głowicach  po angielsku  CC . Ja zawsze robiłem to sam  . i jest duza różnica jak potem auto chodzi.
 Tłoki jak są za luźne  to przeszlifować tuleje i dać  o wymiar większe . ( w Polsce sa eksperci którzy wolą zachować stare tłoki wymieniając tuleje  .  mozna jesli tłoki naprawdę wyglądają jak nowe  i tez chodzi o cenę) . mozna tez tłoki rozszerzyć  ale   wszystko zależy od ceny i późniejszego wykorzystania auta.
 Niby duzo pracy ale   w 95% nowy silnik i jesli dobrze zrobiony to moze  przejechać następne 140-180tys km .
I love and hate Jaguars

Offline michals

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Kocham to forum
Odp: remont silnika 4.2 (2 seria)
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 20, 2017, 09:45:54 am »
witam, dziękuje za podpowiedz

samochód czasami dymi, czasami nie. Nie ma reguły. Jeśli dymi to na biało. Przed zakupem Jaguar miał wymienianą uszczelkę pod głowicą. Mechanik wlał olej 15w50. Sprawdzę kompresje. Nie mam porównania do innych egzemplarzy XJ6 wiec trudno mi powiedzieć czy auto mam moc czy nie.
Jaguar XJ6 4.2 1973
Rover Mini 1.3 1994

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: remont silnika 4.2 (2 seria)
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 22, 2017, 04:28:04 am »
  wyglada ze woda idzie do cylindra czy cylindrów.  W tych silnikach ważne jest sprawdzenie szpilek . najczęściej mechanik wyciągnie głowicę  nie dotykając szpilek a potem szpilka puszcza . szpilka jest zamocowana w dole silnika i w kolo nich jest płyn lub woda  . często korodują  przy zetknięciu się z blokiem .  Wczesne bloki przed 1969  miały krótkie szpilki . wkręcane n na górze bloku . ale to inny blok i inaczej trzeba do niego podchodzić ( jak się rozwierca potrzebna jest płyta symulująca głowicę)
 W twoim przypadku  wykręć świec i napompuj   ciśnienie  do układu płynu . zostawa na całą noc i rano zakręć  zobaczysz czy uszczelka trzyma.
pompa to tego testu wygląda tak :
http://www.ebay.com/itm/Radiator-Pressure-Tester-Kit-Automotive-Coolant-Pump-and-Adapters-CTA-7050-/352115769911?epid=655720559&hash=item51fbbc4237:g:-fYAAOSwiLdV77km
 nie karzę tobie kupować ale gdy znasz jakiegoś dobrego mechanika to powinien  taką pompę mieć .
  Te silniki  nie potrzebują   syntetycznego  oleju , ale jak się upierasz to lej 15w60 . Niby taki każą wlewać do xjr-s  . Jednak ja  wlewam tani mineralny 20w50  i jestem bardzo zadowolony. szkoda forsy na syntetyk do tych silników stare xk i V12 , chyba ze robisz silnik na wyścig ale to juz inna bajka.
 
I love and hate Jaguars

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: remont silnika 4.2 (2 seria)
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 22, 2017, 05:20:48 am »
 tutaj znalazłem starsze narzędzie  -akucie ale snop on . Jest to najlepsza firma w USA która sprzedaje  najlepsze narzędzia ( gwarancja  na całe zycie  chyba ze ktoś modyfikował):
http://www.ebay.com/itm/Snap-on-Tools-Cooling-System-Tester-SVTS262-With-45mm-Adapters-NO-RESERVE-/372020297644?epid=1137234261&hash=item569e233fac:g:vosAAOSwp-RZcq91
   jak na razie to tylko 1 dolar ale jeszcze parę dni do zamknięcia . Przesyłka do polski  to prawie 50 dolców .
I love and hate Jaguars

Offline michals

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Kocham to forum
Odp: remont silnika 4.2 (2 seria)
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 23, 2017, 18:46:42 pm »
JArek, dzięki za podpowiedz. Jutro spróbuje pozyczyc taka pompkę od mechanika i wykonam test.
Jaguar XJ6 4.2 1973
Rover Mini 1.3 1994

markus ga¿nikus

  • Gość
Odp: remont silnika 4.2 (2 seria)
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 05, 2017, 11:19:21 am »
Na tym zdjęciu klasyczna uszczelka pod głowicą, lub.......uszczelka pod kolektorem ssącym i płyn dostaje się do kolektora ssącego. Ubytek oleju, to.....Tylny uszczelniacz "sznurek" (olej kapie na ziemię) uszczelniacze zaworów i luz prowadnic. Pierścienie raczej rzadko, a zużycie tulei cylindrowych z Brivadium jest praktycznie żadne, wymienia się tylko pierścienie po lekkim przehonowaniu tulei. Najważniejsza jest dobra diagnoza, bo się narobisz i napłacisz niepotrzebnie.

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: remont silnika 4.2 (2 seria)
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 08, 2017, 07:53:19 am »
markus gażnikus  Ja zawsze bokiem obchodziłem ser2   głownie przez amerykańskie  przepisy emisyjne.  Tak ze mam trochę mniejsze doświadczenie niz np ser 3 . co do tylnego sznurka to  dość duży problem występował w połowie lat 1986 i 1987  . to było normalne ze te auta lały olej . po latach wyszło ze starych mechaników   w fabryce jaga przeniesieni z oddziału budowy silników XK na silniki nowe AJ . akurat w latach 1986.
 Ty jeździsz z silnikiem ser 2 to nasz lepsze doświadczenie co do tylnego uszczelnienia.  Co do tłoków  to jedyny problem widziałem gdy  silnik się przegrzał to tłoki   puchły .   Te silniki xk to były dobre do 120  tys mil  potem zawsze coś  się w nich działo . Jak pamiętam gdy robiłem w serwisie i  takie auto przyjeżdżało z ponad 100tys mil  to #1 było sprawdzenie kompresji  na cylindrach.
 Jedynym dobrym plusem były to silniki  super od 1948 do 1987  wiele części takich samych , moze późniejsze  z długimi szpilkami miały większe problemy ale to i tak super silniki  które przeżyją nie jeden jaguara późniejszy silnik (chodzi o cenę części i robociznę )
 
I love and hate Jaguars

Offline michals

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Kocham to forum
Odp: remont silnika 4.2 (2 seria)
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 12, 2017, 15:33:38 pm »
Panowie, temat trochę stanął w miejscu. Byłem u mechanika prosząc go o wykonanie testu szczelności (napompowanie chłodnicy celem sprawdzenia szczelności uszczelki pod głowicą)  niestety każdy zachęca mnie aby odrazu silnik rozbierać. Moje pytanie do Was (min do Markusa) czy znacie warsztaty specjalizujące sie w Jaguarach, mające w nich doświadczenie , które są w stanie podjąć się wykonania diagnostyki tego silnika. Mieszkam w Częstochowie jednak jestem w stanie dojechać w promieniu 200/300 km

dziękuje Michał 608 467 675
Jaguar XJ6 4.2 1973
Rover Mini 1.3 1994

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: remont silnika 4.2 (2 seria)
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 14, 2017, 00:53:50 am »
 Wszystkie warsztaty  robiące  remont silnika powinny sprawdzic  czy jest przeciek gdy silnik jest złożony . Robienie remontu  / spytaj sei czy wymieniają szpilki  podczas remontu  i co robi gdy szpilka sie urwie
 Wiele warsztatów chce zarobic wiec robią wszystko  problem ze  w większości  tych małych warsztatów  jak jest problem to  szukają odpowiedzi na internecie i  you tubie.   Dlatego warto  najpierw sie spytać co i jak mają ogarnięte .
 długie  szpilki  Jaguar zastosował już w połowie 1969 . Jedyny problem z nimi ze korodują na dole ( przez nie wymieniane płynu chłodzącego ) i  na początku się  rozciągają za potem pękają . wiele warsztatów  nie chce bawić si ez rozkręcaniem i sprawdzaniem szpilek  co powoduje ze po ponownym założeniu nowej uszczelki  ona nie trzyma.
 
I love and hate Jaguars