Autor Wątek: Drewno w X300  (Przeczytany 2310 razy)

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Kocham to forum
Drewno w X300
« dnia: Listopad 21, 2017, 18:57:08 pm »
Witajcie
 Czy całe drewno w X300 jest z tego samego "kawałka" czy sa to raczej oddzielne fragmenty tzn.:
- całe drewno deski z kawałka nr.1
- wszystkie listwy drzwi z kawałka nr.2
- konsola środkowa i popielniczka z kawałka nr.3?

Zauwazyłem że Jaguar jako czesc zamienna do X300 nie sprzedawał kompletu (w odróżnieniu do XJ40) tylko właśnie poszczególne zestawy.

 Szukałem ale nie znalazłem, wiec postanowiłem oprzeć się na Waszej wiedzy.

Pozdrawiam

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Drewno w X300
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 22, 2017, 04:13:02 am »
Drzewo na deskę rozdzielczą jest z jednego kawałka. 4 elementy są sprzedawane jako komplet.
Listwy na drzwi kupuje się oddzielnie na sztuki.
Drzewo na tunel środkowy jest z jednego kawałka forniru. 3 elementy tworzą komplet.
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Kocham to forum
Odp: Drewno w X300
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 22, 2017, 12:35:30 pm »
Choina,dziekuje - jak zawsze jesteś nieoceniony :)

Czy zatem w fabryce całość (czyli komplet na deska+na drzwi + na tunel srodkowy) jakoś dobierali? Czy tylko drewno dobierali w obrębie danego kompletu (np. na deske)?

Może troche dziwnie pytam, ale zmierzam do tego czy jeśli przykładowo zamówie nowy zestaw na tunel środkowy i nowy zestaw na deske u dilera, to czy beda do siebie pasowały wzorem, odcieniem itd?
Pytam, gdyż zestaw na tunel ma jeden numer katalogowy, a zestaw na deske ma inny numer katalogowy - zgodnie z tym co napisałeś:)

A może to kompletnie bez znaczenia, gdyz w obrebie danego modelu (np. XJ6) różnice były nie duże i ważne aby do siebie pasowały tylko sąsiadujące kawałki czyli np. tunel z popielniczka ?

« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2017, 12:40:48 pm wysłana przez piorek »

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 565
Odp: Drewno w X300
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 22, 2017, 13:14:40 pm »
Ciekawi mnie dlaczego chcesz zamówić nowe drewno? Przecież można stare odnowić... Podejrzewam, że wiele taniej. No właśnie, powiedz jaki koszt taki nowy zestaw?

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Kocham to forum
Odp: Drewno w X300
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 22, 2017, 13:26:16 pm »
Nowe to nowe, poza tym porządna renowacja wcale nie musi być tańsza (patrz np Madera Concepts) :)
Zamowic sie chyba nie da, dlatego moje pytanie bylo raczej teoretyczne, ciekawi mnie jak to było kompletowane podczas budowy auta.

Swoje drewno mam prawie idealne, ale czasami zdarzaja sie jakies "leżaki magazynowe"  - zastanawiam się czy warto je brać pod uwage wogóle...
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2017, 17:43:40 pm wysłana przez MicGin »

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Drewno w X300
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 22, 2017, 15:03:59 pm »
Czy zatem w fabryce całość (czyli komplet na deska+na drzwi + na tunel środkowy) jakoś dobierali? Czy tylko drewno dobierali w obrębie danego kompletu (np. na deskę)?
Myślę, że dobierali tylko pod względem gatunku drewna, a były tylko cztery. Dwa odcienie orzecha, z czego jeden wychodził z intarsją, i drzewo do XJRa i Sporta które się nazywało "birds eye maple".

Cytuj
Może trochę dziwnie pytam, ale zmierzam do tego czy jeśli przykładowo zamówię nowy zestaw na tunel środkowy i nowy zestaw na deskę u dilera, to czy będą do siebie pasowały wzorem, odcieniem itd?
Będą na pewno z tego samego gatunku drewna, ale nie licz że słoje będą identyczne. Nie ma dwóch identycznych naturalnych fornirów. Są tylko zbliżone. Jeden będzie miał sęki, drugi rzadkie słoje, a trzeci gęste słoje. I to też decyduje o kolorze czy odcieniu. Do tego dochodzi różnica wieku w produkcji.

Cytuj
A może to kompletnie bez znaczenia, gdyż w obrębie danego modelu (np. XJ6) różnice były nie duże i ważne aby do siebie pasowały tylko sąsiadujące kawałki czyli np. tunel z popielniczka ?
Dla większości osób nie ma to znaczenia, czy mają popielniczkę z orzecha, a ramkę z kasztana. Czy deskę z wiśni, a airbag z orzecha. Grunt, że mam Jaguara. Znikoma garstka osób zwraca na to uwagę.
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Kocham to forum
Odp: Drewno w X300
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 22, 2017, 15:21:45 pm »
Dla większości osób nie ma to znaczenia, czy mają popielniczkę z orzecha, a ramkę z kasztana. Czy deskę z wiśni, a airbag z orzecha. Grunt, że mam Jaguara. Znikoma garstka osób zwraca na to uwagę.

Dla mnie ma znaczenie i to duże, wiec pozwoliłem sobie założyć ten wątek ;)

Czy w takim razie jesli u siebie mam figured walnut i wymienie zestaw 3 elementów na tunel środkowy (ski slope + popielniczka + ramka popielniczki) z tego samego drewna (nr częsci pasujący idealnie pod rodzaj drewna i rocznik oraz model auta) to też może nie pasować do reszty drewna w aucie tzn. do drzwi i deski ?
Jest sens ryzykować zamawiając taki nowy zestaw na tunel środkowy czy to będzie juz tzw. "rzeźbienie"?
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2017, 15:44:34 pm wysłana przez piorek »

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Drewno w X300
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 22, 2017, 16:14:36 pm »
Dla mnie również ma znaczenie i jeśli miałbym ski slope'a zniszczonego (bo jednak się rysuje choćby od wycierania kurzy) to bym go wymienił. Ski slope nie ma płaskiej powierzchni, tylko jest wywinięty ze 120 stopni. Światło padającego na niego powoduje że inny masz odcień w okolicy mieszka, a jeszcze inny w okolicy climatronica. Nie przejmowałbym się tym.
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Kocham to forum
Odp: Drewno w X300
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 22, 2017, 16:22:46 pm »
Choina, dziekuje Cie bardzo. Ciesze sie, że masz podobne podejście jak ja ;)

Ja uważam ze Jaguar jest fajny wtedy i tylko wtedy, gdy jest oryginalny i w jak najlepszym stanie zbliżonym do nowego fabrycznego.

Odnosze wrażenie, że ski slope rysuje się i niszczy najbardziej ze wszystkich elementów drewnianych.

W każdym badz razie zaryzykuje i zobacze jak wyjdzie - dam znac :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2017, 16:27:15 pm wysłana przez piorek »

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.282
Odp: Drewno w X300
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 22, 2017, 22:56:36 pm »
Nie dość, że się niszczy najbardziej to jeszcze jest najtrudniejszy w renowacji  :-zly
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Kocham to forum
Odp: Drewno w X300
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 23, 2017, 17:51:40 pm »
Panowie, jeszcze jedna kwestia mnie zastanawia. W niektorych modelach zauwazylem że drzewo jest bardzo ciemne - mówie o XJ6 z orzechem.
Czy to jest kwestia czasu i warunkow atmosferycznych?

Z jednej strony nie chce mi sie wierzyć iż wkładano tak ciemny orzech i były tak duże różnice kolorystyczne w obrębie jednego gatunku drewna(co innego gdyby był to birds eye maple) a z drugiej wydawało mi się że od słońca panele drewniane bedą raczej robiły się jaśniejsze...

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Kocham to forum
Odp: Drewno w X300
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 24, 2017, 08:38:23 am »
Troche poczytalem, wiec moze kogos takie zagadnienie zaciekawi.
Elementy fornirowane w autach razem z upływem lat moga zmieniać swój kolor na różne sposoby:
- dlugotrwałe działanie promieniowania UV (czyli swiatła słonecznego) powoduje blaknięcie politury i samego drewna - robi się żółte, politura jest nieprzezroczysta
- czasami efekt może występować mocniej tylko na brzegach i wówczas na brzegach widzimy takie szare plamy bez wyraźnego wzoru drzewa
- pod wpływem słońca i wilgoci drewno może też zacząć nabierać koloru pomarańczowo-czerwonego i elementy robią się wówczas wizualnie wyraźnie ciemniejsze

Ciekawe jest to, że po wielu latach i intensywnym wpływie wilgoci oraz słonca, wpływają one nie tylko na zewnetrzna polituture ale również na bardzo cieniutką (rzedu kilkudziesiątych milimetra) warstwe drewna i wówczas trzeba ją usunąć podczas renowacji.

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.007
Odp: Drewno w X300
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 24, 2017, 13:12:56 pm »
Oczywiscie ze slonce. Jak wyciagniesz ski slope to na dolnym rogu, pod plastikiem takim laczacym bedziesz mogl zobaczyc oryginalny kolor, jaki byl 20 lat temu.