Jako ze miałem 3 szt. XJ40 i przejeździłem nimi ponad pół mil. km, pozwolę sobie wtrącić moje trzy grosze.
Nawet jeżeli jest problem z czujnikami powinien z kłopotami ale odpalić. Zacznij od najmniej pracochłonnych czynności:
1. Iskra - wyjmij jedną z fajek załóż świece i sprawdź czy podczas kręcenia rozrusznikiem jest iskra, jeśli brak następnie załóż świece na przewód bezpośrednio z cewki - omijając palec i kopułkę ( często palce dostają przebicia, sam wymieniłem ze 2 szt.). Jeśli nadal nie ma iskry zdemontuj cewkę , płytkę radiatora ze wzmacniaczem zapłonu, oczyść wszystko, podegnij styki we wtyczce wchodzącej we wzmacniacz zapłonu, sprawdź przewód masowy przykręcany do cewki, cewkę, kondensator. Jeśli po złożeniu nadal iskry brak pozostaje ECU.
2. Paliwo - przed odpaleniem, zanim zakręcisz rozrusznikiem, przekręć kilka razy kluczykiem, tak aby pompa paliwa podała większe ciśnienie na listwę. Jeżeli po takiej operacji samochód dłużej zadziała niż zwykle, masz do sprawdzenia układ elektryczny zasilania pompy, czyszczenie układu paliwowego , łącznie z filtrem siatkowym wewnątrz zbiornika paliwa, lub wymianę pompy paliwa.
3. Jeżeli nadal nie działa - zdemontuj ECU i przelutuj zimne luty - podobnie przekaźnik od pompy.
W razie pytań namiary na mnie znajdziesz w dziale ogłoszenia.